Jump to content
Geplaatst:
comment_2007706

Lot? Castratie!

De televisie-versie van Wie is de Mol? speelt zich dit jaar in Zuid-Afrika af. Waar gaan wij naartoe? Aan jullie om de startlocatie te achterhalen. Daarmee valt maximaal 2500 euro te verdienen.

Jullie hebben elk een PM met een envelop ontvangen. In die envelop staan de letters van een willekeurige locatie door elkaar gehusseld, plus 2 of 3 onnodige letters. Dit kan een land zijn, een stad, een rivier, een berg, of wat dan ook. In die PM staat daarnaast nog een cijfer. Jullie moeten de letters van je locatie in de juiste volgorde zetten, en het cijfer staat voor de zoveelste letter uit die locatie. Die letter is nodig om uiteindelijk de startlocatie van het spel uit te vinden. Om jullie een beetje te helpen staat er bovendien nog een hint bij. Trek je overigens niets aan van eventuele leestekens: die tellen niet mee.

In dit topic mogen jullie naar hartelust overleggen over de locatie. Máár, jullie mogen ook een aantal dingen niet. Zo mogen jullie geen enkele locatie noemen in je posts. Geen landen, geen steden, niets. Wees daarin dus creatief. Het is echter verboden om een locatie met bijvoorbeeld één aangepaste letter te posten. Dat beschouwen we als een geposte locatie en dat kost 50 euro per keer.

Een gok voor de daadwerkelijke startlocatie van het spel mag natuurlijk wel gepost worden. Daarvoor dient echter wel een meerderheid te zijn. Gokken moet dan ook als volgt: één persoon plaatst een bericht met als opening [GOK] en vervolgens de locatie, waarna exact vijf anderen niets meer en niets minder dan [JA] dienen te posten. Met een [NEE] tussendoor wordt de gok gestopt. Een foutieve of geannuleerde gok kost 50 euro per keer, én nog eens 10 euro per geposte [JA] bij die gok.

Vanwege al deze sancties is het uiteraard verboden om je bericht te bewerken. Doe je dat toch, dan kost dat 50 euro per keer.

Jullie mogen wél de letters van je eigen locatie posten en daarmee je mede-deelnemers om hulp vragen. Echter, bedenk goed of je dat wel wil doen. De eerste 5 deelnemers die hun puzzel namelijk zelf oplossen en de juiste oplossing in een PM naar NandroDavids sturen krijgen namelijk een Joker. De organisatie laat echter pas achteraf weten wie dat is gelukt.

Mochten jullie er niet uitkomen, dan kunnen jullie onderstaande envelop openmaken. Daarin staat een, wellicht bruikbare, tip voor de startlocatie. Het openmaken van de envelop kost 500 euro. Deze gaat open wanneer 5 deelnemers achter elkaar [OPEN ENVELOP] posten. Echter, dit kan slechts tot dinsdag 22 januari, 23.59 uur.

o0OYMsx.png

De deelnemer die de winnende gok initieert krijgt een Vrijstelling en is dus zeker van de tweede week. De vijf deelnemers die bij de winnende gok [JA] hebben gepost krijgen een Joker.

Jullie hebben tot donderdag 24 januari, 23.59 uur, om de startlocatie te achterhalen.

Succes!

• Reacties 300
  • Bezichtigingen 15.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2007785

Ik weet niet of het eerst goed gerekend moet worden ofzo. Wat ik heb ingezonden lijkt me toch de enige mogelijke oplossing.

En een foto lijkt me creatief genoeg. Zorg er wel voor dat de naam er niet opstaat van het land/watdanook. Lijkt me dat ze daar ook iets voor kunnen aftrekken. Als je maar iets post waarbij iedereen denkt: 'Dat kan niet anders dan... te zijn'. We zullen wel zien of het al dan niet verboden is als er 50 euro wordt afgetrokken

Geplaatst:
comment_2007786

No shit Jeff, fijn dat je er de realiteit maar weer even bij haalt :D

Maar goed, wie meldt zich aan als eerste zijn lettertje te posten? Dan puzzel ik ondertussen nog eventjes door.

Geplaatst:
comment_2007788

NeoSyp, ik denk niet dat we antwoorden gaan krijgen op onze vragen. We hebben de hoofdpost en daar blijft het bij. Er is niets gezegd over het posten van foto's van locaties, dus zolang de naam van je locatie (bijvoorbeeld een groot bord met <NAAM LOCATIE>) niet op je foto staat, lijkt me dit toegestaan.

Geplaatst:
comment_2007790

dinsdag 21 januari, 23.59 uur

Trollen jullie express met de datum ofzo?

>>> Door NandroDavids: Oeps, dat is een foutje van mij. Aangepast. Uiteraard is deze edit van mij geen probleem...<<<

Geplaatst:
comment_2007791

We kunnen het allicht een keer proberen. Als er 50 euro uit de pot gaat, weten we dat we dat niet meer moeten doen. Er is nu toch al een eurootje of 200 uit. :t

Geplaatst:
comment_2007795

Ik ben nu al wat aan het zoeken naar landen met 10 letters. Er zijn er niet zoveel.

Natuurlijk ga ik ze hier niet posten, niet omdat ik jullie wil tegenwerken (je hebt het in 10 seconden opgezocht met google) maar omdat we anders -5000 voor de pot hebben ofzo :7

Geplaatst:
comment_2007798

Je had het niet over de locatie, maar om te zorgen dat mensen bij een verspreking niet snel hun post gaan bewerken, staat er op edits een aftrek van 50 euro.

Geplaatst:
comment_2007799

Goed, ik ga een afbeelding plaatsen van een willekeurige locatie om te testen of het mag. Dus niemand anders dat nu doen aub.

Geplaatst:
comment_2007802

Het is niet onlogisch dat er geld uit de pot verdwijnt met zoveel regels. Trouwens, ik had het niet eens over de locatie..:bonk:

Je had het over een locatie en er staat duidelijk aangegeven dat dat niet mag.
Geplaatst:
comment_2007803

Je had het niet over de locatie, maar om te zorgen dat mensen bij een verspreking niet snel hun post gaan bewerken, staat er op edits een aftrek van 50 euro.

Voor het land kreeg ik ook 50 euro afgetrokken..

Geplaatst:
comment_2007805

Het is niet onlogisch dat er geld uit de pot verdwijnt met zoveel regels. Trouwens, ik had het niet eens over de locatie..crazy.gif

Je had het over een locatie en er staat duidelijk aangegeven dat dat niet mag.

Ik had het over de tip die ik via PB kreeg en niet over de startlocatie. Trouwens, er staat nergens duidelijk aangegeven dat de tip zich overal ter wereld kan bevinden of alleen in het gebied van de startlocatie...

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.