Jump to content
Geplaatst:
comment_2007706

Lot? Castratie!

De televisie-versie van Wie is de Mol? speelt zich dit jaar in Zuid-Afrika af. Waar gaan wij naartoe? Aan jullie om de startlocatie te achterhalen. Daarmee valt maximaal 2500 euro te verdienen.

Jullie hebben elk een PM met een envelop ontvangen. In die envelop staan de letters van een willekeurige locatie door elkaar gehusseld, plus 2 of 3 onnodige letters. Dit kan een land zijn, een stad, een rivier, een berg, of wat dan ook. In die PM staat daarnaast nog een cijfer. Jullie moeten de letters van je locatie in de juiste volgorde zetten, en het cijfer staat voor de zoveelste letter uit die locatie. Die letter is nodig om uiteindelijk de startlocatie van het spel uit te vinden. Om jullie een beetje te helpen staat er bovendien nog een hint bij. Trek je overigens niets aan van eventuele leestekens: die tellen niet mee.

In dit topic mogen jullie naar hartelust overleggen over de locatie. Máár, jullie mogen ook een aantal dingen niet. Zo mogen jullie geen enkele locatie noemen in je posts. Geen landen, geen steden, niets. Wees daarin dus creatief. Het is echter verboden om een locatie met bijvoorbeeld één aangepaste letter te posten. Dat beschouwen we als een geposte locatie en dat kost 50 euro per keer.

Een gok voor de daadwerkelijke startlocatie van het spel mag natuurlijk wel gepost worden. Daarvoor dient echter wel een meerderheid te zijn. Gokken moet dan ook als volgt: één persoon plaatst een bericht met als opening [GOK] en vervolgens de locatie, waarna exact vijf anderen niets meer en niets minder dan [JA] dienen te posten. Met een [NEE] tussendoor wordt de gok gestopt. Een foutieve of geannuleerde gok kost 50 euro per keer, én nog eens 10 euro per geposte [JA] bij die gok.

Vanwege al deze sancties is het uiteraard verboden om je bericht te bewerken. Doe je dat toch, dan kost dat 50 euro per keer.

Jullie mogen wél de letters van je eigen locatie posten en daarmee je mede-deelnemers om hulp vragen. Echter, bedenk goed of je dat wel wil doen. De eerste 5 deelnemers die hun puzzel namelijk zelf oplossen en de juiste oplossing in een PM naar NandroDavids sturen krijgen namelijk een Joker. De organisatie laat echter pas achteraf weten wie dat is gelukt.

Mochten jullie er niet uitkomen, dan kunnen jullie onderstaande envelop openmaken. Daarin staat een, wellicht bruikbare, tip voor de startlocatie. Het openmaken van de envelop kost 500 euro. Deze gaat open wanneer 5 deelnemers achter elkaar [OPEN ENVELOP] posten. Echter, dit kan slechts tot dinsdag 22 januari, 23.59 uur.

o0OYMsx.png

De deelnemer die de winnende gok initieert krijgt een Vrijstelling en is dus zeker van de tweede week. De vijf deelnemers die bij de winnende gok [JA] hebben gepost krijgen een Joker.

Jullie hebben tot donderdag 24 januari, 23.59 uur, om de startlocatie te achterhalen.

Succes!

• Reacties 300
  • Bezichtigingen 15.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2007808

We hebben tot donderdagavond, laten we nou gewoon even wachten met die envelop totdat we er écht niet uitkomen. We zijn net een uurtje bezig. :puh:

De envelop geldt maar tot 21 januari.

Geplaatst:
comment_2007809

Ik denk dat we best voor die envelop gaan als niemand z'n tip kan ontcijferen.. :{

Of we geven de woorden aan elkaar door.

Als het goed is ben ik de eerste en enige die het antwoord heeft ingezonden. Laten we nu maken dat 4 andere mensen het krijgen. Dan kunnen we voor de gun-factor de vrijstelling en de jokers aan de andere 5 geven. Lijkt me maar eerlijk.

Wat dom dat je daar zelf niet aan dacht, MegaPilot. Als het al niet genoeg is dat je 150 euro verspilt, wil je nu meteen ook 500 erbovenop gooien?

Geplaatst:
comment_2007811

Ik had het over de tip die ik via PB kreeg en niet over de startlocatie. Trouwens, er staat nergens duidelijk aangegeven dat de tip zich overal ter wereld kan bevinden of alleen in het gebied van de startlocatie...

Je noemde een locatie in je bericht en er staat duidelijk aangegeven dat dat niet is toegestaan. Dat kan je echt niet gaan ontkennen...

Maar goed, laten we gewoon verdergaan met het spel!

Geplaatst:
comment_2007812

Wat dom dat je daar zelf niet aan dacht, MegaPilot. Als het al niet genoeg is dat je 150 euro verspilt, wil je nu meteen ook 500 erbovenop gooien?

Seriously, met 200 regeltjes is het echt niet onlogisch dat er een paar gebroken worden...

Geplaatst:
comment_2007817

Nee, dat is bijna niet te voorkomen, maar je kunt achteraf natuurlijk niet gaan ontkennen dat je een locatie hebt genoemd.

Geplaatst:
comment_2007825

Ik dacht, ik laat jullie een leuke vakantiefoto van mezelf zien op een locatie die menigeen wel zal herkennen. En toevallig zag ik er hier net zo uit als op de WIDM groepsfoto, is dat nog eens leuk :D

Nou, dus mag het of niet?

post-33831-0-53301600-1358550221.png

img6346y.jpg

Geplaatst:
comment_2007827

Dan denk ik dat we hier met z'n allen gewoon ontzettend aan het miscommuniceren zijn. De Mol hoeft zich waarschijnlijk niet eens in te spannen.

Geplaatst:
comment_2007829

Van de locaties die je niet mocht noemen wist ik zelf ook niet. Gelukkig heb ik dat ook niet gedaan. Maar als je een beetje de openingspost hebt doorlezen, moest je toch echt wel gezien hebben dat je niet mocht editten.

Goed, dat achterwege gelaten. We moeten de code kraken. Wil er iemand hulp? Kijk trouwens naar het voorstel dat ik gepost heb.

Geplaatst:
comment_2007848

On a completely different note: wat betekent de titel van deze opdracht eigenlijk? Lot? Castratie! ...ik kan er niet veel van maken.

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.