Jump to content
Geplaatst:
comment_2007707

De gun-factor

Zet in een PM aan Dutchy3010 de 10 deelnemers op volgorde van 1 t/m 10. Nummer 1 is de persoon die je het meest een Vrijstelling gunt, nummer 2 is de persoon die je daarna het meest een Vrijstelling gunt, en zo door tot en met nummer 10, de persoon die je het minst een Vrijstelling gunt.

Nummer 1 krijgt 10 punten, nummer 2 krijgt 9 punten, en zo door tot nummer 10, die 1 punt krijgt. Op die manier tellen we alle lijstjes bij elkaar op. Daar komt dan weer een uiteindelijke lijst uit van 1 t/m 10. Aan de hand daarvan delen we een paar beloningen uit.

De uiteindelijke nummer 1 krijgt een Vrijstelling en is daarmee automatisch door naar de tweede week. Deze persoon hoeft de eerste Mol-test dus niet te maken. De uiteindelijke nummer 2 krijgt 2 Jokers, de uiteindelijke nummer 3 krijgt 1 Joker, en de uiteindelijke nummer 10 krijgt als troost maar liefst 3 Jokers.

Bedenk dus goed of je voor de Vrijstelling wilt gaan en jezelf dus bovenin plaatst, of dat je gaat voor de troostprijs. Maar liefst 3 Jokers, dat is toch bijna een Vrijstelling? En wie zie je als grote concurrent en gun je eigenlijk helemaal niets?

Daarnaast moeten jullie natuurlijk nog een Penningmeester hebben. Mocht er onverhoopt een keer geld worden verdiend, dan beheert deze persoon het geld. Zet daarom behalve een top 10 ook iemand in je PM die je deze rol wel toevertrouwt. De deelnemer met de meeste stemmen zal als Penningmeester fungeren.

Jullie mogen in dit topic overleggen over de lijstjes. Mochten jullie er namelijk gezamenlijk uitkomen wie de Vrijstelling mag hebben en wordt die deelnemer dan door minimaal 5 personen bovenaan hun lijstje gezet, dan verdienen jullie 1000 euro.

In je PM zet je dus het volgende:

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Penningmeester:

Achter iedere categorie zet je de naam van een deelnemer, aan de hand van de uitleg hierboven.

Je inzending moet uiterlijk woensdag 23 januari om 23.59 uur via PM binnen zijn bij Dutchy3010.

Succes!

• Reacties 93
  • Bezichtigingen 4.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2007823

Ik denk dat iedereen het zichzelf gunt. Ik heb een voorstel.

Laten we voorlopig dit even achterwege tot we de andere opdracht hebben opgelost. We helpen elkaar zodat we weten wie de jokers allemaal krijgt (5 mensen in totaal).

Dan komen we hier terug en sturen we de lijsten in, gebaseerd op wie geen jokers kreeg. Zo houden we de kansen gaaf voor iedereen (tenzij voor 1 iemand).

Als het goed is, ben ik de enigste die de code heeft gekraakt. Ik kan anderen helpen met hun tip, zodat we de locatie kunnen raden.

Dat zou dus betekenen dat ik alvast geen vrijstelling krijg.

Geplaatst:
comment_2007831

Maar ik denk niet dat iedereen zomaar de inhoud van zijn envelop bekend gaat maken (wat dus wel mag, voor de duidelijkgheid), want de eerste vijf mensen die 'm zelf oplossen krijgen een joker.

Geplaatst:
comment_2007838

Zouden ze dan echt bedoelen dat je hem zelf moet oplossen? Daar had ik niet aan gedacht. Anders hadden we kunnen samenspelen en overal de jokers verdelen.

Nu ja, als het goed is heb ik zelf een joker binnen. Het hoeft voor mij niet.

Geplaatst:
comment_2007840

Tuurlijk Silverbyte, maar als je die eenmaal hebt opgelost en ingestuurd kun je toch best je letter posten? Dan maak je voor zover ik weet nog steeds kans op die joker hoor.

Geplaatst:
comment_2008064

Anders mogen jullie mij wel nummer zetten, in volgende opdrachten kunnen we waarschijnlijk dingen toch weer verdelen (mits we elkaar vertrouwen) en dan krijg ik dan gewoon niks :3 Geld voor de pot, en dan kunnen we mischien ook samen de jokers afspreken.

Prima plan toch?

Geplaatst:
comment_2008068

Anders mogen jullie mij wel nummer zetten, in volgende opdrachten kunnen we waarschijnlijk dingen toch weer verdelen (mits we elkaar vertrouwen) en dan krijg ik dan gewoon niks :3 Geld voor de pot, en dan kunnen we mischien ook samen de jokers afspreken.

Prima plan toch?

Misschien even een nummer achter nummer zetten?
Geplaatst:
comment_2008082

We moeten iemand als eerste vertrouwen, we kunnen zelf kiezen wie we dingen geven deze opdracht, maar waarschijnlijk ook in toekomstige opdrachten, Kloep als eerste, dan nog 3 jokers e verspreiden, en dan kijken we de volgende week toch naar de anderen? Alleen maar aan jezelf denken gaat ons neit verder helpen deze opdracht.

Geplaatst:
comment_2008084

Ik snap je punt wel, maar ik heb zo mijn redenen om Kloep de vrijstelling niet te geven. Ik zou graag VWO-er aandragen.

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.