Jump to content
Geplaatst:
comment_2007707

De gun-factor

Zet in een PM aan Dutchy3010 de 10 deelnemers op volgorde van 1 t/m 10. Nummer 1 is de persoon die je het meest een Vrijstelling gunt, nummer 2 is de persoon die je daarna het meest een Vrijstelling gunt, en zo door tot en met nummer 10, de persoon die je het minst een Vrijstelling gunt.

Nummer 1 krijgt 10 punten, nummer 2 krijgt 9 punten, en zo door tot nummer 10, die 1 punt krijgt. Op die manier tellen we alle lijstjes bij elkaar op. Daar komt dan weer een uiteindelijke lijst uit van 1 t/m 10. Aan de hand daarvan delen we een paar beloningen uit.

De uiteindelijke nummer 1 krijgt een Vrijstelling en is daarmee automatisch door naar de tweede week. Deze persoon hoeft de eerste Mol-test dus niet te maken. De uiteindelijke nummer 2 krijgt 2 Jokers, de uiteindelijke nummer 3 krijgt 1 Joker, en de uiteindelijke nummer 10 krijgt als troost maar liefst 3 Jokers.

Bedenk dus goed of je voor de Vrijstelling wilt gaan en jezelf dus bovenin plaatst, of dat je gaat voor de troostprijs. Maar liefst 3 Jokers, dat is toch bijna een Vrijstelling? En wie zie je als grote concurrent en gun je eigenlijk helemaal niets?

Daarnaast moeten jullie natuurlijk nog een Penningmeester hebben. Mocht er onverhoopt een keer geld worden verdiend, dan beheert deze persoon het geld. Zet daarom behalve een top 10 ook iemand in je PM die je deze rol wel toevertrouwt. De deelnemer met de meeste stemmen zal als Penningmeester fungeren.

Jullie mogen in dit topic overleggen over de lijstjes. Mochten jullie er namelijk gezamenlijk uitkomen wie de Vrijstelling mag hebben en wordt die deelnemer dan door minimaal 5 personen bovenaan hun lijstje gezet, dan verdienen jullie 1000 euro.

In je PM zet je dus het volgende:

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Penningmeester:

Achter iedere categorie zet je de naam van een deelnemer, aan de hand van de uitleg hierboven.

Je inzending moet uiterlijk woensdag 23 januari om 23.59 uur via PM binnen zijn bij Dutchy3010.

Succes!

• Reacties 93
  • Bezichtigingen 4.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2008090

Puur omdat VWO-er, Kloep en Pwned amper gepost hebben in het andere topic gun ik het ze niet.

Sorry, ik wist niet dat het vandaag was, en ik had toch geen tijd ik had een verjaardag, dus ik ben niet niet gekomen op te plagen. ^^'

Geplaatst:
comment_2008095

Sorry, ik wist niet dat het vandaag was, en ik had toch geen tijd ik had een verjaardag, dus ik ben niet niet gekomen op te plagen. ^^'

Daar heb ik alle respect voor, maar omdat je vandaag niet actief was gun ik het iemand anders. :)

Geplaatst:
comment_2008212

Op basis van één avond vind ik dat niemand nog de vrijstelling verdient. Ja, er zijn mensen actief geweest, maar deze hebben ons al honderden euro's gekost, dus ik weet niet zeker of dat nu in hun voordeel is. Ja, er zijn mensen nog niet erg actief geweest, maar bedenk dat we ook een hele week voor de opdracht hebben en niet iedereen de hele zondagavond achter de pc kan zitten.

Er is een kleine kans dat we hieruit komen, maar ik wil het toch proberen. Ik heb twee voorstellen die een oplossing kunnen bieden.

1. Ik stel voor dat iedereen de naam van een deelnemer post die in zijn ogen een vrijstelling verdient. Deze deelnemer mag niet jezelf zijn. Je moet het dus iemand anders gunnen. Het lid dat het vaakst genoemd wordt, vullen we met z'n allen in op de eerste plek.
  2. Ik stel voor dat we de andere opdracht binnen twee dagen afronden en dat we de naam van het lid dat in die opdracht de vrijstelling pakt met z'n allen op de eerste plek zetten. Op deze manier kunnen eventuele jokers door hem gewonnen jokers worden verdeeld over deelnemers die er ook echt iets aan hebben deze ronde en zijn er niet meteen twee mensen zeker van een plek in de volgende ronde, wat de kansen van de overige deelnemers op een vervolg verkleint.

Geplaatst:
comment_2008388

Op basis van één avond vind ik dat niemand nog de vrijstelling verdient. Ja, er zijn mensen actief geweest, maar deze hebben ons al honderden euro's gekost, dus ik weet niet zeker of dat nu in hun voordeel is. Ja, er zijn mensen nog niet erg actief geweest, maar bedenk dat we ook een hele week voor de opdracht hebben en niet iedereen de hele zondagavond achter de pc kan zitten.

Wie niets doet, kan niets verkeerd doen. ;)

Er is een kleine kans dat we hieruit komen, maar ik wil het toch proberen. Ik heb twee voorstellen die een oplossing kunnen bieden.

1. Ik stel voor dat iedereen de naam van een deelnemer post die in zijn ogen een vrijstelling verdient. Deze deelnemer mag niet jezelf zijn. Je moet het dus iemand anders gunnen. Het lid dat het vaakst genoemd wordt, vullen we met z'n allen in op de eerste plek.
  2. Ik stel voor dat we de andere opdracht binnen twee dagen afronden en dat we de naam van het lid dat in die opdracht de vrijstelling pakt met z'n allen op de eerste plek zetten. Op deze manier kunnen eventuele jokers door hem gewonnen jokers worden verdeeld over deelnemers die er ook echt iets aan hebben deze ronde en zijn er niet meteen twee mensen zeker van een plek in de volgende ronde, wat de kansen van de overige deelnemers op een vervolg verkleint.

Agreed.

Ik stem voor Cabyon.

Geplaatst:
comment_2008389

Daar ga ik dan maar in mee: Cabyon.

Laten we het volgende lijstje gebruiken, iedereen die een naam toevoegt bewerkt de code even:

Cabyon - 2 stemmen

...

...

...

Geplaatst:
comment_2008391

Had je het bericht goed doorgelezen, dan had je Neosyp voorgesteld. Aangezien hij de opdracht heeft opgelost, naar alle waarschijnlijkheid, krijgt hij ook hier de tweede vrijstelling, zodat alleen hij zekerheid heeft voor een volgende ronde en we bovendien 1000 euro krijgen.

Het is niet dat ik het de rest niet gun, maar ik ga mee in het voorstel van Thuco.

Bewerkt: door thebig

Geplaatst:
comment_2008396

Vind ik een heel goed idee thebig, maar ik weet niet of de organisatie het toelaat om als het ware twee vrijstellingen bij één persoon te hebben.

Geplaatst:
comment_2008398

Had je het bericht goed doorgelezen, dan had je Neosyp voorgesteld. Aangezien hij de opdracht heeft opgelost, naar alle waarschijnlijkheid, krijgt hij ook hier de tweede vrijstelling, zodat alleen hij zekerheid heeft voor een volgende ronde en we bovendien 1000 euro krijgen.

Het is niet dat ik het de rest niet gun, maar ik ga mee in het voorstel van Thuco.

Ik vermoed dat Silverbyte en MegaPilot kiezen voor optie 2, en daarom de naam noemen van degene die zij het het meest gunnen.

Geplaatst:
comment_2008399

Zoals hierboven al gezegd wilde ik eigenlijk ook meegaan in het voorstel van Thuco, maar ik denk dat nu NeoSyp een vrijstelling heeft we hem niet nóg een vrijstelling kunnen bezorgen.

Geplaatst:
comment_2008400

Goed even uitwerken:

We zetten $NeoSyp$ alleen op de eerste plek. Hij verdient een vrijstelling, maar aangezien hij die al heeft, verandert er niets.

Voor de andere deelnemers vergroot de kans een heel klein beetje dat ze de volgende ronde halen.

Dan is het nu alleen nog de vraag: wie gunnen we de andere jokers?

We kunnen dit ofwel afspreken ofwel komen we alleen overeen dat NeoSyp op één staat en vullen we de rest in.

Ik zou het zelf invullen en de resultaten aan het lot overlaten. We gaan het nooit overeenkomen anders.

Geplaatst:
comment_2008401

Ik denk dat in het geval dat degene die de vrijstelling krijgt er al een heeft, dat de vrijstelling voor deze ronde vervalt. En dat is wat we willen bereiken: dat niemand hem krijgt.

Jullie vergeten trouwens dat er slechts één iemand die tweede vrijstelling zou krijgen, als we hem niet aan NeoSyp geven. Dat gaan we ten eerste nooit overeen komen en ten tweede als je zelf de vrijstelling niet krijgt, dan heb je je eigen kans ook nog eens verkleind om naar de volgende ronde te gaan.

Bovendien: er staat nergens in de uitleg dat de vrijstelling niet aan de winnaar gegeven kan worden.

Bewerkt: door thebig

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.