Jump to content
Geplaatst:
comment_1893101

Wat kunnen we allemaal zeggen over een mogelijke releasedatum van GTA V?

(kaas, ham, patat..)

Enkele theorieën zijn al langsgekomen, ik dacht dat het wel handig zou zijn om een apart topic te hebben om los te gaan in speculaties over de releasedatum. Naast de releasedatum van de game zelf, neem ook in gedachten dat er vrij waarschijnlijk andere trailers en info aan komen.

Op dit screenshot is heel duidelijk het nummer '2405' te zien, wat zou kunnen slaan op een releasedatum. Echter, dat is waarschijnlijk gewoon een huisnummer, wat je kunt opmaken uit dit document (ik quote: "Only house numbers painted on the face of curbs are permitted", eerste regel na '1'). Of niet...?

Verder, waarom wordt er zo overdreven ingezoomd op dit bord? Er staat een '5' op...

GTAV-Trailer1-Screencaps163.jpg

Slechts enkele zaken die wijzen om op de datum '24-05', namelijk 24 mei. Zou dit ergens op slaan? Zo ja, slaat het dan wel op de release van de game, of op de volgende trailer? Zijn er meerdere zaken of sites die met releasedata komen? Brand maar los...

• Reacties 282
  • Bezichtigingen 35.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1923789

Ik wil niet pessimistisch zijn, maar ik denk dat we hem op z'n vroegst pas eind 2012 mogen verwachten, maar ik ga uit van mei 2013. Mei 2012 lijkt me onwaarschijnlijk aangezien dan ook Max Payne 3 uitkomt. Rockstar zal nooit twee games in dezelfde maand uitbrengen.

Ik vind dit alleen maar realistisch gedacht, want zo kijk ik er tegen aan.

Gta v komt volgens mij gewoon in 2013

Geplaatst:
comment_1924314

Dus eigenlijk moeten ze nog een paar dingetjes afmaken? :puh:

Trailer één van Gta V lijkt me het meeste uit cutscenes zijn opgebouwd en dat is wel het makkelijkste maar ik denk dat ze nog bezig zijn met map, missies etc.

Geplaatst:
comment_1924418

Nog bezig met de map? Ik zou verwachten dat dat een van de eerste dingen zijn die af zijn. Misschien inderdaad nog wat bijwerken, of kleine gebieden/gebouwen maken waar geen missies zijn.

Slechts een paar mensen weten waarmee ze bezig zijn.

Geplaatst:
comment_1924420

De map is één van de dingen die als eerste is afgewerkt, anders is het onmogelijk om paths, locaties en missie's goed te laten verlopen/scripten...

Wat wel nog kan afgewerkt worden in deze phase (in verband met modelling) zijn de models van enkele voertuigen/peds - aangezien dat opzich niet een vereiste is voor verder verwerking :)

Geplaatst:
comment_1924556

De map is één van de dingen die als eerste is afgewerkt, anders is het onmogelijk om paths, locaties en missie's goed te laten verlopen/scripten...

Wat wel nog kan afgewerkt worden in deze phase (in verband met modelling) zijn de models van enkele voertuigen/peds - aangezien dat opzich niet een vereiste is voor verder verwerking smile3.gif

En ze zijn misschien nog bezig met voice-overs van missiegevers, vrienden, hoofdrolspelers, vijanden en peds. :)

Geplaatst:
comment_1924590

Dat GTA V op de beruchte 24 mei uitkomt, kunnen we nu volgens mij echt wel vergeten. Er is nog maar één trailer uitgebracht, en ik denk zelf dat er nog 2/3 trailers achteraan komen. Om dit dus te doen binnen 3 maanden, lijkt me niet logisch én niet slim.

Zelf denk ik dat GTA V eind 2012/begin 2013 uitkomt (november t/m maart). Maar goed, ik zeg als nuchtere Fries altijd; "De tiid sil it leare" (De tijd zal het leren). :)

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1927635

Wat wel nog kan afgewerkt worden in deze phase (in verband met modelling) zijn de models van enkele voertuigen/peds - aangezien dat opzich niet een vereiste is voor verder verwerking smile3.gif

En ze zijn misschien nog bezig met voice-overs van missiegevers, vrienden, hoofdrolspelers, vijanden en peds. :)

^Dit, dan wordt het spel nog in een paar maanden gepolished, dan worden de laatste details nog wat verbeterd. Wat ze dan doen kun je vergelijken met hoe GTA 3 er in de eerste trailers uit zag ten opzichte van het uiteindelijk spel: Eerst was het veel cleaner, totaal geen 'gritty' game. Uiteindelijk was alles smerig/gritty zodat het de goede 'feel' meebracht. In de GTA V trailer zag je ook dat sommige delen van de stad, sommige auto's en peds er nog redelijk clean uitzagen voor een game die in zich LA afspeelt. Dat wordt waarschijnlijk nog wat aangepast. Als dat dan allemaal klaar is komen er nog een aantal maanden aan playtesten bij, dat gebeurd deels al tijdens development, maar uiteindelijk wordt eigenlijk heel het spel nog een keer nagelopen(In ieder geval, als ze willen voorkomen dat het spel verschrikkelijk buggy is met release). Daarbij zullen ze waarschijnlijk de hele multiplayer modus moeten testen en misschien wel maken, wat ook wel minstens een half jaar duurt.

Ik ga nog gokken op eind 2012, begin 2013(misschien weer April). Zouden ze half 2012 willen releasen dan had er nu veel meer bekend geweest denk ik. Vooral de release datum kunnen ze, lijkt mij, niet zo lang uitstellen in verband met aandeelhouders. Daarbij moeten we rekening houden met Max Payne 3. Ze willen natuurlijk niet hun eigen glazen ingooien door verkoop van MP3 met de verkoop van GTA5 samen te laten vallen. Als ik héél eerlijk moet zijn en me alleen op die logica baseer ga ik zelfs zeggen half 2013-eind 2013, maar dat lijkt me wel erg laat...

Ook aangezien Rockstar zegt dat dit hun grootste map ooit zou zijn(dus groter dan LA Noire en Red Dead Redemption) lijkt 2012 me al niet meer haalbaar. Ik weet nog dat in de GTA IV trailer te zien was dat sommige Algonquin gebouwen op de achtergrond gewoon nul detail hadden. Ik kan me voorstellen dat GTA V ook veel details mistte ten tijden van de trailer(ook al is dat bijna niet te zien), als je dan weet dat het de grootste map ooit zou zijn en b.v. 50% van de map is nog niet klaar, dan is 2012 bijna onmogelijk. :(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.