Jump to content
Geplaatst:
comment_2009998

gallery_123064_241_22574.png

Dit topic gaat over de nieuwe SimCity die op 5 maart 2013 uitkomt. SimCity is een reboot of een vervolg op de originele SimCity reeks. De laatste echte SimCity, met de titel SimCity 4, kwam namelijk al weer in 2003 uit.

De basis van het spel

Het spel is net zo verslavend als de voorgaande SimCities. Het gaat weer om als burgemeester een stad bouwen met huizen [R], kantoren/winkels [C] en industrie . Daarnaast moet je ook de stad weer van voorzieningen voorzien zoals elektriciteit, water, parken, scholen, politie etc...

Nieuw in Simcity is dat je een 'gemeentelijk bedrijf' op kan zetten. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk een casino te bouwen. Al kost dit in het begin geld zal dit zorgen voor meer tourisme en als er eenmaal genoeg bezoekers zijn krijg je ook de winst van het casino. Naar mate van tijd kan je zo uitbouwen tot een echte casinostad met meerdere casino's.

Naast de casino's kan je ook bijvoorbeeld een technologie industrie of metaalindustrie opzetten (al waren die en andere niet aanwezig in de demo).

SimCity Glassbox engine:

Sinds de laatste SimCity zijn er veel nieuwe technische mogelijkheden bijgekomen, iedereen heeft tegenwoordig internet en hebben computers veel meer rekenkracht. Daarom is voor de nieuwe SimCity de Glassbox engine gemaakt.

In het volgende filmpje wordt de Glassbox engine uitgelegd. Merk op dat dit filmpje ondertussen al weer bijna een jaar oud is en dat het spel visueel heel erg is veranderd:

Regio's zijn totaal vernieuwd:

Doordat iedereen nu internet heeft is er veel meer mogelijk. Om deze reden heb je nu altijd de keuze om met en tegen elkaar te spelen. Je kan dus met meerde steden tegelijk spelen die ook echt invloed op elkaar hebben.

Zo kan je ook de keuze te maken echt gebruik te maken van de diensten (politie, stroom, olie etc..) uit andere steden in ruil voor Simoleons (de neppe geldeenheid in SimCity) en hebben steden ook echt invloed op elkaar. Indien je naast een vervuilende stad zit zullen je burgers ook gaan klagen.

Aangezien nu alles online gaat kan je het spel alleen online spelen en wordt je voorgang ook online opgeslagen. Natuurlijk heb je wel altijd nog de keuze om het alleen, tegen bekende of tegen willekeurige SimCity fans te spelen zoals in de onderstaande afbeelding is te zien:

73741_10151404784899866_1381730777_n.png

Systeemeisen

SimCity is zo gemaakt dat het ook op wat oudere computers werkt, al ziet het er dan wel grafisch wat minder uit.

SimCity heeft volgens Electronic Arts de volgende minimale systeemeisen.

Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4000+ of beter of Intel Core 2 Duo Processor 2,0 GHz of beter Besturingssysteem: Windows XP/Vista/7

OS: Windows XP/Vista/7

RAM: 2GB RAM

Harde schijf: 10GB beschikbare ruimte

Videokaart: ATI Radeon HD 2x00 of beter*, nVidia 7800 of beter*, Intel Series 4 geïntegreerde graphics of beter*

Snelheid breedbandinternet: Minimaal 256 kbps download, 64 kbps upload

*Minimaal 256MB RAM en ondersteuning voor Shader 3.0 of hoger.

Originele post:

Ik heb een invite voor de nieuwe SimCity. Blijkbaar heeft bijna iedereen die gehad die zich afgelopen week heeft aangemeld.

Nu is testen ondanks dat ik net uit de kroeg kom.

Wie doet er nog meer dit weekend mee?

post-1-0-62296000-1359164768.jpg

Bewerkt: door Visser23

  • Reacties 342
  • Bezichtigingen 35.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2028020

Ik heb ook maar m'n gratis game gedownload, heb voor Battlefield 3 gekozen

Heb het spel voor de Xbox maar had het nog niet voor de PC, dus ach waarom niet

Heb dus nu eigenlijk 2 games voor de prijs van 1.. Terwijl ik nooit problemen heb gehad met Sim City :puh:

Geplaatst:
comment_2028050

ik heb battlefield maar krijg steeds Battlefield werkt niet meer error terwijl ik hem nota bene helemaal niet heb kunnen spelen

Wel Battlelog werkend? Want daarmee start je het spel

Bij mij deed hij het overigens in een keer, dus kan je er helaas niet mee helpen :{

Ik heb Need for speed: most wanted (2013) gedownload veel leuker spel als BF3. :bier:

Mhoa, ik vind de besturing van NFS echt ronduit waardeloos..

Enige leuke NFS vond ik Underground I en II

Ik speel als race games ook eigenlijk alleen maar Forza :puh:

Ik hoop trouwens dat er nog een keer een update op Simcity komt waardoor de maps groter worden, want het is nu écht te klein bij mij :{ De stad zit stampens vol en er is nog steeds vraag naar woonwijken,,,

Geplaatst:
comment_2029605

DLC kan je het niet echt noemen, eerder een free gift item.. :puh: Achja, wel leuk opzich. Misschien download ik hem vanmiddag wel.

Bewerkt: door FireFighter

Geplaatst:
comment_2029632

Net gedownload, ik kan het wel waarderen dat EA kleine, nieuwe gratis gebouwen er in stopt :)

Uiteraard ook een goede reclame voor het desbetreffende autobedrijf, nadat ik het had gedownload zag ik ook nog een subtiele verwijzing naar de site van het bedrijf, in de vorm van: 'Je sims vinden het niet alleen leuk om in die auto's te rijden, jij kan het ook' of iets dergelijks.

  • 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_2047149

*Bump*

New: Added 24 new hotel models to increase hotel variety. Traffic: Updated routing system to improve traffic. Routing system now understands more information about u-turns, required vehicle stops, and vehicle behavior on certain road types. This should make traffic smarter. Traffic: Commercial and industrial buildings stagger their work shifts to start throughout commute hours instead of at the top of the hour. This should reduce traffic. Traffic: Fixes one issue where a car won't move causing traffic to back up behind it. Traffic: Vehicles can now make right turns on Red. This should improve some cases of traffic. Traffic: Trading polish that will improve regional traffic when one city has a lot of jobs and its neighboring city has a lot of workers. Air Pollution: Fixed more issues where cities that placed air polluting buildings received large amounts of air pollution from unknown sources. Service Vehicles: Fix for disappearing service vehicles on cities that whose vehicles had disappeared before update 2. School Buses: Fix for issue where school buses were getting stuck at neighbor's city or arcology. Audio: Tuned audio on French Police Station. Trading: Fixed issue where fire services were not trading consistently between Brakeman's Folly and Twain in Whitewater Valley. Trading: Sewage trading: Sewage will now take a more direct route to regional sewage plant instead of throughout the city. Trading: Made gifting more reliable. Ferry Terminal: Ferry Terminal can now send its sewage to the output pipe and treatment plant. RCI Tuning: Fixed issue where sims going to a park via transit would sometimes lose their money or happiness on the way home. RCI Tuning: Bulldozing abandoned or rubble buildings will now prevent new developments for 6-12 hours. RCI Tuning: Less Happiness is taken from wealth 2 and 3 buildings when rent is due when no money is present. RCI Tuning: Fix for issue some users experienced where buildings would stay abandoned because moving trucks would not be able to move in. Trees: Trees now last longer, but also do not eliminate as much ground pollution. Radiation: Radiation causes less ground pollution than previously. Transit: Changed thought bubble suggestion to add more trains to deal with crowded passenger trains to suggest that you add more train stations. Transit: Improvements to lights to make rail look better at night. Transit: Streetcar stops can now be placed directly on standalone streetcar tracks, and passengers can walk along the tracks to them. Transit: Tuned the chance buses or streetcars will go to high-traffic stops first as a minor traffic improvement. Roads: University pedestrian paths can now cross streets. Manufacturing Trucks: Fixed issue some users experienced where manufacturing trucks left the city and were lost permanently. Delivery Trucks: Fixed issue where some users would experience a loss of resources is their delivery trucks returned to garages without proper storage. Sports Parks: Tuned the amount of skateboarders and neighborhood athletes at the sports parks. Data Layers: Zones are now visible in heavy data layers. Edit Mode: Added more valid snap points in edit mode. This improvement is most noticeable on Parks. Buildings: Addressed some cases where buildings would stack on one another.

En nog steeds... Zo buggie als wat. :(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.