Jump to content

Ervaringen met BAHA (Bone Anchored Hearing Aid)?

Geplaatst:
comment_2012092

Ik heb m'n hele leven lang altijd gehoortoestellen gebruikt, maar omdat ik nogal veel last van looporen heb, kreeg ik van een audioloog als tip eens te kijken naar een BAHA (Bone Anchored Hearing Aid). Mijn KNO-arts raadde me zelfs aan dit te doen. Ik zal er verder niet op ingaan, omdat ik dan afwijk van mijn vraag: zijn er op dit forum toevallig mensen met een BAHA? Zo ja, wat is je ervaring met het apparaatje? Want voor mij zal zoiets heel nieuw zijn. Zelfs met m'n normale hoortoestellen moet ik vaak om herhaling vragen, wat bij een BAHA volgens veel mensen eerder het omgekeerde is. Ik ben dus benieuwd naar hoe dat met eventuele forumgebruikers is die zoiets hebben.

Ik heb eind deze maand de operatie voor de opbouw, maar dan duurt het nog 5 á 6 weken voor het toestel kan worden geplaatst. Echter, als het zo is zoals mijn audioloog en KNO-arts zeggen, zal ik het wel een heel stuk beter horen. Tenzij er dus iemand is die dit kan tegenspreken? :puh:

Zie graag een reactie. :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2042091

Hey

Ik ben blij voor je dat de probleempjes opgelost zijn en dat het je reuze meevalt! In het begin is het inderdaad even wennen aan alle geluiden. Geniet maar van alle geluiden die je terug kan horen. In het begin leek ik wel een kindje in een reuzesnoepwinkel. Zo verbaasd was ik van sommige geluiden :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2042095

Hey

Ik ben blij voor je dat de probleempjes opgelost zijn en dat het je reuze meevalt! In het begin is het inderdaad even wennen aan alle geluiden. Geniet maar van alle geluiden die je terug kan horen. In het begin leek ik wel een kindje in een reuzesnoepwinkel. Zo verbaasd was ik van sommige geluiden :)

Dat wennen is niet zozeer een probleem, moet ik zeggen. Hoewel ik de Baha pas enkele dagen heb, ben ik al grotendeels gewend aan de 'nieuwe' geluiden. Enige dat me wel mateloos irriteert, is dat bepaalde geluiden nu ineens oorverdovend klinken (als iemand in de klas met z'n stoel schuift bijvoorbeeld). Maar blijkbaar ervaren 'horenden' dat sowieso, dus da's sowieso eigenlijk normaal dan. xD

Vraagje trouwens: wat voor Baha heb jij? Van Cochlear of van Oticon? :puh:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2042133

Het lijkt me persoonlijk toch weerzinwekkend als je permanent met zo'n schroef in je hoofd zit. Het geeft natuurlijk wel een heel nieuwe betekenis aan de uitdrukking 'een paar vijzen kwijt zijn'.

Het ziet er inderdaad wel vreemd uit, maar die schroef zie je ook niet. Aan de buitenkant zit het abutment (opbouw) en daarop kun je de Baha zetten. Bij mensen met lang haar zoals ik is het niet zichtbaar. :)

Dit is 'm, btw (haren opzij gedaan):

Geplaatst:
comment_2042325

ik heb een van cochlear, Baha bp 100, die van Oticon leverde niet zo veel verschil en met als nadeel dat ik dan telkens naar Antwerpen moet (een ritje van 100 km enkel). Nu ben ik er op 15 min. En met het wennen aan geluiden bedoelde ik ook vooral de luide ;) Maarja zoals je zegt als je het is eigenlijk normaal.

Welke heb jij?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2042333

ik heb een van cochlear, Baha bp 100, die van Oticon leverde niet zo veel verschil en met als nadeel dat ik dan telkens naar Antwerpen moet (een ritje van 100 km enkel). Nu ben ik er op 15 min. En met het wennen aan geluiden bedoelde ik ook vooral de luide ;) Maarja zoals je zegt als je het is eigenlijk normaal.

Welke heb jij?

Wat betreft dat wennen snap ik wat je bedoelt. En ik heb ook al gemerkt dat bijvoorbeeld hoge tonen snel voor feedback zorgen. Vreselijk irritant... xD

Maar ik heb de Baha BP110 (ook te zien in afbeelding). Wat groter en krachtiger dan de BP100. Die bleek voor mij ook niet geschikt te zijn trouwens. Vandaar dat ze me gelijk het krachtigste model gaven. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.