Jump to content
Geplaatst:
comment_2013415

The Job

Het heeft eventjes geduurd, maar hier is dan toch de hoofdopdracht van deze week. Een bankoverval plannen vergt natuurlijk wat voorbereiding, dus vandaar dat jullie er even op hebben moeten wachten. Als jullie het goed doen en een beetje samenwerking laten zien, is hier veel geld te verdienen: maximaal 10.000 euro.

Jullie gaan dus een bank proberen te overvallen, en wel die van San Fierro. Voor de overval hebben jullie 48 uur de tijd, dus tot zaterdag 22.00 uur, voordat de politie binnenvalt en de opdracht mislukt. Binnen die tijd hebben jullie als groep twee taken: de kluis kraken, en de aanwezige werknemers en klanten onder schot houden.

Allereerst het kraken van de kluis. Dat werkt volgens het spel Mastermind, maar dan net even wat anders. Jullie moeten namelijk geen kleurencodes, maar cijfercodes kraken. Drie stuks in totaal: eerst een code van 3 cijfers, dan een code van 4 cijfers en tot slot een code van 5 cijfers.

Dat kraken van de code doen jullie samen. De eerste post het eerste cijfer, de tweede post het tweede cijfer en de derde post het derde cijfer. Bij de codes van 4 en 5 cijfers zullen dat 4 en 5 personen zijn. Binnen één gok moeten steeds allemaal verschillende deelnemers een cijfer posten. De posts met cijfers voor een gok moeten elkaar opvolgen en mogen niets anders bevatten dan één cijfer. Zo niet, dan wordt de gok als foutief genoteerd en daarmee verdwijnt er 100 euro uit de kluis.

Wanneer een gok op de juiste manier is gedaan zal @Dutchy3010, @NandroDavids of @PatrickW posten hoeveel cijfers op de juiste plek in de code staan en hoeveel cijfers wel in de code zitten, maar op een andere plek. Aan de hand daarvan kunnen jullie weer verder. Let op: ook met iedere foute gok verdwijnt er 100 euro uit de kluis.

Naast het kraken van de kluis dienen jullie de aanwezige klanten en werknemers rustig te houden. Jullie zijn gelukkig zo slim geweest om ze mee te nemen naar de kluis, maar daar moeten ze af en toe nog wel even met een vuurwapen bedreigd worden. Dat moet overdag minimaal 1 keer per half uur gebeuren, en 's nachts 1 keer per uur. Gebeurt dat niet, dan verdwijnt er per keer 100 euro uit de kluis. Overdag is tussen 6.00 uur en 0.00 uur, 's nachts is tussen 0.00 uur en 6.00 uur. 's Nachts ligt de helft van de werknemers en klanten wel te slapen, dus vandaar dat dreigen dan minder nodig is. Dreigen doe je door simpelweg het bericht Dreig te plaatsen.

Als jullie er niet uit lijken te komen bij een van de codes, kunnen jullie eenmalig de bankdirecteur onder druk zetten en hem een deel van een code laten verklappen. Dit gebeurt enkel wanneer 6 van de 8 deelnemers het bericht Zet bankdirecteur onder druk hebben gepost. De bankdirecteur onder druk zetten kost 2500 euro.

Oh, en uiteraard is het bewerken van berichten verboden. Per edit verdwijnt er ook 100 euro uit de kluis.

Als jullie dit allemaal goed uitvoeren en de 3 codes weten te kraken, dan winnen jullie het bedrag dat aan het eind van het spel nog in de kluis zit. De persoon die daarbij de meeste cijfers heeft aangedragen bij de winnende gokken, wint een Vrijstelling.

Succes!

  • Reacties 579
  • Bezichtigingen 21.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2013665

De 6 kan niet op de tweede of derde plek (bij de gok 5 - 2 - 6 - 7 stond hij al op de derde plek) staan, dus die zit er niet in. Dat betekent dat de twee er twee keer in zit, ik gok op de vierde plek. Dit betekent ook dat de 7 in de code zit, in plaats van de 6. Tot slot hebben we ook nog een 0. Ik heb er tot nog toe geen rekening mee gehouden dat die 0 erin zou zitten, maar als de 7 er niet twee keer in zit, zit hij er alsnog in.

Ik stel het volgende voor: eerst gokken we op 7 - 2 - 7 - 2

Krijgen we daaruit drie zwarte pinnen, dan staat één 7 goed en de twee 2en goed.

Als gevolg daarop doen we dan 7 - 2 - 0 - 2, als we dan twee zwarte pinnen en twee witte krijgen is de code 0 - 2 - 7 - 2.

Laten we beginnen met 7 - 2 - 7 - 2?

Geplaatst:
comment_2013666

Voor alle mensen die alles nu nog door moeten lezen en het niet meer volgen: op dit moment weten we dat de 2 op de tweede plek moet staan en dat alleen de 7 en de 0 er nog in kunnen zitten. Ook weten we dat de 2 er twee keer in staat, dus naast die 2 op de tweede plek moet er nog op een andere plek een 2. Overigens kan de 7 niet op de vierde plek staan.

Geplaatst:
comment_2013668

Aangezien er op dit moment niet veel aanwezigen zijn en we toch erg dichtbij een juiste gok komen lijkt het me verstandig dat iedereen vanaf nu mee mag gokken. Let wel op: als er niet vier mensen aanwezig zijn om te gokken en het duurt te lang, dan moet er gedreigd worden. Zodra er gedreigd wordt tijdens een gok gaat die gok én 100 euro verloren. Wees er eerst zeker van dat er vier mensen aanwezig zijn die kunnen gokken en gok pas daarna!

Morgen beginnen we, zodra we zeker zijn dat er vier mensen zijn die kunnen gokken, met de code 7 - 2 - 7 - 2.

Bewerkt: door Die Hard

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.