Jump to content
Geplaatst:
comment_2014782

china.pngChinese Webshops

Met toestemming van Phoenyxar presenteer ik u het Chinese Webshops topic!

Degene die nog denkt dat je in China alleen nog maar troep en andere rotzooi kan kopen heeft het goed mis! China shopping is in de afgelopen 2 jaar razend populair geworden, waaronder ook in Nederland. Er zijn inmiddels tig webshops en we importeren jaarlijks voor miljoenen euro's.

Er is een heleboel te vertellen over China shopping, want hoe betaal je eigenlijk? Nou, je betaald met

PayPal, je zult nu vast wel denken, is dat wel veilig? Ja zeker, je hebt namelijk kopers bescherming. Voor andere vragen zal ik hier in F.A.Q maken.

-Nog onder constructie-

Wat kosten de verzendkosten?

In de meeste webshop's is verzendkosten helemaal gratis, dat kan door steun van de Chinese regering. Zolang je bij bekende en goede webshop's koopt, ben je vrijwel altijd zeker dat je je pakketje ontvangt. Je hebt ook express lever diensten zoals DHL en Fedex, deze zijn echter meestal niet gratis.

Waar kun je dingen kopen?

Je kunt Chinese spullen al op eBay kopen, maar je kunt ook rechtstreeks bij de Webshops zelf kopen, onderaan dit topic komt een lijstje met betrouwbare webshops. Om spullen te vergelijken kun je terecht op www.chinaprices.us.

Invoerrechten.

Let op bij pakketjes boven de €22,-, er moet dan 21% belasting en administratie kosten worden betaald. Dit is niet altijd het geval, vaak schrijven Chinese webshops er een lager bedrag op. En ook als ze dat niet hebben gedaan, heb je een grote kans dat je niets hoeft te betalen.

Gouden regels!

Geen refferal links!

Niet praten over neppen of illegale producten.

Topic nog niet helemaal af, dit komt later!

Dollar Koers

In China betaal je met de USD United States Dollar.

Hier zie je de koers tegenover de Euro.

Barst los met discussiëren

:sigaar: Wat hebben jullie al gekocht, of gaan jullie kopen?

Bewerkt: door Davedavy

• Reacties 265
  • Bezichtigingen 23.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

• 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_2325665

In maart en hij is nog niet aangekomen? :7 Even je geld terug claimen :puh: De seller doet dat gewoon om je op te lichten. Vreemd dat ie dat doet op een kabeltje, er van uitgaande dat dat geen 100$ kabeltje was.

• 5 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_2342643

Ik ga binnenkort best ver vliegen en dan is het handig om iets te kunnen doen met mijn mobiel. Om toch de hele reis met mijn mobiel te kunnen doen, heb ik een powerbank besteld. De powerbanks hier in Nederland zijn best wel duur en ik ben maar een arme student. Dus heb ik via Banggood nu een powerbank van Xiaomi besteld. Ik hoor alleen maar positieve verhalen over het merk Xiaomi, dus ben benieuwd. Meteen ook een hoesje bij besteld.

Hier de link: http://www.banggood.com/Original-XIAOMI-5_1V-2_1A-10000mAh-Power-Bank-For-Smartphone-p-977406.html

Voor het geld kon ik hem niet laten liggen.

• 2 maanden later...
  • 10 maanden later...
Geplaatst:
comment_2408808

Yow jochies,

Ik sta op het punt om een nieuwe gitaar neck met Custom inlays te kopen op Aliexpress, oftewel China. Op die neck staat het logo van Fender + een nep serienummer. Moet ik vragen of ze die eraf willen halen of komt 'ie met logo ook door de douane? Linkie: Alstu

Nu vraag ik dit omdat er zo veel mensen zijn die zeggen dat het niet door de douane komt, terwijl mensen van andere forums gewoon Chinese namaak gitaren krijgen zonder problemen met de douane...

Bewerkt: door Ezra24rct3

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.