Jump to content
Geplaatst:
comment_2014782

china.pngChinese Webshops

Met toestemming van Phoenyxar presenteer ik u het Chinese Webshops topic!

Degene die nog denkt dat je in China alleen nog maar troep en andere rotzooi kan kopen heeft het goed mis! China shopping is in de afgelopen 2 jaar razend populair geworden, waaronder ook in Nederland. Er zijn inmiddels tig webshops en we importeren jaarlijks voor miljoenen euro's.

Er is een heleboel te vertellen over China shopping, want hoe betaal je eigenlijk? Nou, je betaald met

PayPal, je zult nu vast wel denken, is dat wel veilig? Ja zeker, je hebt namelijk kopers bescherming. Voor andere vragen zal ik hier in F.A.Q maken.

-Nog onder constructie-

Wat kosten de verzendkosten?

In de meeste webshop's is verzendkosten helemaal gratis, dat kan door steun van de Chinese regering. Zolang je bij bekende en goede webshop's koopt, ben je vrijwel altijd zeker dat je je pakketje ontvangt. Je hebt ook express lever diensten zoals DHL en Fedex, deze zijn echter meestal niet gratis.

Waar kun je dingen kopen?

Je kunt Chinese spullen al op eBay kopen, maar je kunt ook rechtstreeks bij de Webshops zelf kopen, onderaan dit topic komt een lijstje met betrouwbare webshops. Om spullen te vergelijken kun je terecht op www.chinaprices.us.

Invoerrechten.

Let op bij pakketjes boven de €22,-, er moet dan 21% belasting en administratie kosten worden betaald. Dit is niet altijd het geval, vaak schrijven Chinese webshops er een lager bedrag op. En ook als ze dat niet hebben gedaan, heb je een grote kans dat je niets hoeft te betalen.

Gouden regels!

Geen refferal links!

Niet praten over neppen of illegale producten.

Topic nog niet helemaal af, dit komt later!

Dollar Koers

In China betaal je met de USD United States Dollar.

Hier zie je de koers tegenover de Euro.

Barst los met discussiëren

:sigaar: Wat hebben jullie al gekocht, of gaan jullie kopen?

Bewerkt: door Davedavy

• Reacties 265
  • Bezichtigingen 23.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2051438

Bij Artscow.com kun je custom hoesjes laten drukken, maar als je dat wil voor 3 dollar zul je er enkele honderden moeten afnemen bij de groothandels. (Alibaba.com)

Geplaatst:
comment_2051467

Een week geleden telefoon besteld bij Pandawill. Bleek uiteindelijk niet voorradig te zijn en kreeg mail dat ze niet wisten wanneer weer voorradig. Gelijk andere voorstellen erbij enzo en dat zij het verschil betalen. Uiteindelijk niets mee gedaan, ik wil gewoon de Jiayu hebben.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2051566

Dan kun je terecht bij Artscow.com zoals ik al zei.

Een week geleden telefoon besteld bij Pandawill. Bleek uiteindelijk niet voorradig te zijn en kreeg mail dat ze niet wisten wanneer weer voorradig. Gelijk andere voorstellen erbij enzo en dat zij het verschil betalen. Uiteindelijk niets mee gedaan, ik wil gewoon de Jiayu hebben.

Een Jiayu koper op GTAF _O_ Vraag om refund en bij andere shop bestellen. Welke heb je besteld, de G3 gok ik zo?

Geplaatst:
comment_2051568

Ik snap de populariteit van Jiayu slechts gedeeltelijk. Tegen de tijd dat de Jiayu G4 voorradig zal zijn is de Jiayu G6 allang uit bij wijze van spreken.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2051585

Ik snap de populariteit van Jiayu slechts gedeeltelijk. Tegen de tijd dat de Jiayu G4 voorradig zal zijn is de Jiayu G6 allang uit bij wijze van spreken.

Wanneer heb jij dan een pre order geplaatst? En wanneer heb je een Jiayu in je handen gehad?

Geplaatst:
comment_2051586

Wanneer heb jij dan een pre order geplaatst? En wanneer heb je een Jiayu in je handen gehad?

Ik besef heel goed dat de Jiayu smartphones geweldig zijn, maar telkens als ik check bij Pandawill of ze G4 op voorraad is, is ie dat niet. Lijkt me niet normaal dat je maanden op voorhand moet preorderen..

Voor een paar tientallen euro's meer koop je overigens de Huawei Honor 2 bij Alternate..Deze heeft zowat dezelfde specs als de Jiayu G4 en laat je geen maanden wachten. :puh:

Bewerkt: door MegaPilot

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2051629

De G4 is niet eens uit! Hoe wil je dan leveren? Daarbij zijn er nog honderden alternatieven voor Pandawill die de G4 leveren.

Geplaatst:
comment_2051659

De G4 is niet eens uit! Hoe wil je dan leveren? Daarbij zijn er nog honderden alternatieven voor Pandawill die de G4 leveren.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531806/12

In dit topic zijn er leden die al een G4 hebben hoor? :puh:

Wat bedoel je trouwens met alternatieven? Andere webshops of andere Chinese gsms?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2051698

Dus dat wilt meteen zeggen dat de telefoon al vol geproduceerd word? We hebben te maken mer China, in augustus word die pas vol geproduceerd. Ik heb het hier trouwens niet over de Basic versie die al uit is. De basic is nu te kopen bij de Officiële Nederlandse importeur.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2051949

Dan kun je terecht bij Artscow.com zoals ik al zei.

Een Jiayu koper op GTAF _O_ Vraag om refund en bij andere shop bestellen. Welke heb je besteld, de G3 gok ik zo?

Bij Artscow.com kun je custom hoesjes laten drukken, maar als je dat wil voor 3 dollar zul je er enkele honderden moeten afnemen bij de groothandels. (Alibaba.com)

Onder de 10$ dan?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.