We zullen het er allemaal over eens zijn dat onze eerste ronde niet bepaald op rolletjes liep. Laten we wel wezen: we warem allemaal nog veels te opgewonden, veels te gretig, om op te passen en geen geld te verspillen. Natuurlijk zorgt het feit dat het geld uiteindelijk toch nep is ervoor dat men minder oppast, maar toch. Dit kan beter. Ik kan beter.
Hoewel ik deze week een vrijstelling heb verdiend ben ik verre van tevreden. In de ideale situatie zou ik mezelf enigszins verdacht hebben gemaakt en zou ik de echte Mol meer op het spoor zijn. Maar, waarschijnlijk doordat ik aantoonde iets té graag de Lot-Castratieopdracht te willen volbrengen, zullen weinigen nu mij als Mol verdenken, wat niet in mijn voordeel werkt. Volgende week moet ik absoluut proberen daar wat verandering in te brengen. En laten we wel wezen: er werd door sommige deelnemers (inclusief mijzelf) zowel verwarring geschapen dat de Mol weinig extra's hoefde uit te voeren.
Maar misschien is het juist daarom dat ik al enigszins vermoed wie het zou kunnen zijn, en wie niet. Die Hard en MegaPilot wilden, net als ik, duidelijk graag de vrijstelling winnen. Dat heeft ons veel geld gekost, maar ik heb niet het idee dat dat een molstreek van een van beide heren was. Hoewel ik niet van plan ben ook maar iemand echt te vertrouwen ben ik bereid hen momenteel het voordeel van de twijfel te geven en hen in ieder geval niet te wantrouwen. ThunderCover en VWO-er daarintegen wantrouw ik wel al aardig. Ik weet niet waarom, aangezien ze niet erg actief zijn geweest deze ronde. Maar misschien is het juist daarom dat ik ze wantrouw: de anderen hadden er inmiddels al zo'n bende van gemaakt dat de echte Mol weinig meer hoefde toe te voegen. Als ik iemand als Mol zou moeten aanwijzen nu zou ik voor VWO-er gaan, maar ik besef me goed dat ik dat nu nog verre van zeker kan weten... En over de andere deelnemers? Bij de meesten heb ik geen idee nog wat over ze te denken. thebig deed zich in het begin verdacht voor, gezien zijn posts die iets téveel gingen volgens "ik verplaatst me in de Mol, in wat hij nu zou doen, dus verdenk mij vooral niet, terwijl ik het eigenlijk wel ben". Ik dacht ook heel lang dat hij ons bij Lot-Castratie een verkeerde letter had gestuurd, maar dat bleek fout van mij. Momenteel verdenk ik hem dus niet meer in het bijzonder, maar ik houd hem in de gaten...
Één ronde gehad, hopelijk nog tig te gaan. Mochten er weer vrijstellingen te verdienen zijn volgende week, wat ik wel verwacht, heb ik de neiging daar weer voor te gaan. Maar misschien moet ik het laten lijken alsof ik wil dat deze vrijstelling niet naar een 'normale' deelnemer gaat, alsof ik hem wil verspillen. Hoe dan ook, ik ga dingen anders doen...
Week 2
Ik zou willen dat ik iets anders kon schrijven nu, maar de waarheid is dat ik deze week weinig tot niets ben opgeschoten qua het herkennen van de Mol. Misschien komt dat omdat ik niet goed genoeg heb opgelet aangezien ik toch vooral gericht was op het behalen van zoveel mogelijk jokers en eventueel een vrijstelling, wat toch nog mijn prioriteit schijnt te zijn. Ik besef mij echter terdege dat ik mijn prioriteiten moet verruimen, dan wel verleggen: met met het uitvallen van deelnemers wordt de kans om geëlimineerd te worden elke week groter, waardoor ik dus echt zekerder zal moeten worden van mijn verdenkingen.
Bij de 'Eenmaal, andermaal...'-opdracht heb ik mijzelf misschien ernstig in de vingers gesneden. Hoewel ik betwijfel of het anders wel gelukt was is het waarschijnlijk mede door mijn bod van 1 euro in de eerste bieding dat men elkaar absoluut niet meer vertrouwde en standaard, ondanks afspraken, laag ging bieden om maar die joker te winnen. Ik heb die eerste bieding dan wel de joker gewonnen, maar daardoor ontstond er waarschijnlijk wel het idee bij de meesten dat het voor de joker gaan de beste optie was, in plaats van centjes in de pot te proberen krijgen. Ik neem aan dat de Mol ook steeds een laag bod deed. Dit is echter lastig te achterhalen aangezien vrijwel iedereen een laag bod deed en de kans niet niet bijster groot is dat de mol ook echt een winnend bod had gedaan. Het feit dat niet helemaal duidelijk is wie nou welke joker won bij deze opdracht (hoewel ik het met 50% zekerheid goed kan weten aangezien ik de eerste won) helpt ook niet echt mee.
Bij de 'Goed uit de verf komen'-opdracht had ik misschien wat wijzer kunnen worden uit de gokjes die de verschillende deelnemers plaatsten. Ik heb echter enkel slechts de gokjes van de finale opgeschreven, terwijl ik ze eigenlijk allemaal had moeten noteren voor latere analyse. Qua speelstrategie en het halen van de finale is er weinig mols te bespeuren. Hoewel iedereen waarschijnlijk wel nadacht over zijn strategie was het halen en winnen van de finale toch vooral een kwestie van geluk die je als deelnemer niet erg actief kon beïnvloeden. Het wel of niet halen van de finaly zou de Mol ook weinig hebben opgeleverd. Hij zou hooguit wat jokers of de vrijstelling kunnen hebben wegkapen, maar daar zou hij ook weinig mee opschieten. De gokjes zeiden uiteraard meer over de deelnemers. Wat me weer opviel was dat DieHard weer ontzettend speelde om écht zoveel mogelijk geld in de pot te krijgen. Toen zijn gokjes goed uitpakten en hij 400 euro won besloot hij ook niet om dit geld weer in te zetten, om geen gevaar te lopen. Maar wie zich dan wel als Mol gedroeg? Er werden geen exorbitante bedragen op één wedstrijd gezet en er was ook niet iemand die al zijn geld zo verloor. Maar dat is een wijze les voor de volgende ronde: meer noteren, véél meer noteren, en zeker uitslagen.
Al met al ben ik qua uitslagen vrijwel niets wijzer geworden. Ik moet wel zeggen dat Thundercover en VWO-er zich, net als de eerste week, redelijk afstandig opstelden. Dat is waarschijnlijk ook deel van hun persoonlijkheid en algemene postgewoontes op dit forum, maar toch staan zij nog bij mij aangeschreven als hoofdverdachten. Bij Die Hard en Megapilot zie ik vooralsnog geen redenen om hen te verdenken aangezien zij keer op keer laten zien écht geld en jokers te willen verdienen. Dit geldt ook redelijk voor Kloep. Bij Silverbyte, Cabyon en thebig heb ik nog geen sterke mening gevormd: hopelijk lukt dat volgende week wat beter. Hopelijk gaat alles een stuk beter volgende week. Hopelijk zit ik er nog in, volgende week.
Week 3
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: deze week was mooi. Deze week was succesvol. En dan doel ik niet enkel op het feit dat ik een vrijstelling heb verdiend, maar ook op het feit dat ik eindelijk denk enigszins in de juiste richting te zitten qua mol. Waar ik vorige week vooral op Thundercover en VWO-er gericht was ben ik, na de uitschakeling van VWO-er, richting andere gaan kijken.
Maar ik zal beginnen bij de eerste opdracht van deze week, 'Graaien of delen'. Een simpel kansspel leerde dat graaien, qua eigenbelang, altijd de beste optie was om zoveel mogelijk geld binnen te halen, dus ik besloot in deze ronde meteen bij iedereen te graaien. Daarmee bleek ik uiteindelijk in mijn eigen vingers te snijden: dit spel draaide puur om vertrouwen, en vertrouwen deed niemand mij meer in de tweede ronde, waardoor ik daar niets binnen wist te halen. Aangezien ik na de tweede ronde toch vrijwel geen kans meer had om een joker binnen te halen besloot ik maar voor het teambelang te gaan, door met iedereen te delen. Dat leverde de pot aardig wat op maar leverde mij, zoals ik had verwacht, niets op. Ook qua molstreken was deze opdracht niet erg verhelderend. De meeste mensen schenen ofwel de balans te zoeken door met wat mensen die ze vertrouwden te delen en bij andere te graaien, en sommigen, zoals ik, graaiden waarschijnlijk simpelweg bij iedereen. Afspraken waren, met uitzondering van de derde ronde, vrijwel niet te maken en daarmee was het voor de mol waarschijnlijk niet erg lastig een taktiek te verzinnen om zo weinig mogelijk geld in de pot te krijgen. Waarschijnlijk zal hij vrijwel altijd hebben gegraaid, aangezien dat de meeste kans op een laag bedrag voor de pot gaf. Daar het vertrouwen toch geheel weg was in deze opdracht zal dat niet hebben opgevallen. Dus nee, van deze opdracht heb ik noch wat opgestoken noch wat aan verdiend.
De tweede opdracht daarintegen, 'The Job', was een opdracht naar mijn hart. Het was een opdracht die niet zozeer op vertrouwen maar op eigen inzet leunde, waarbij we fijn samen konden puzzelen. Daarmee was het een vermakelijke, maar ook leerzame opdracht. Er werd in deze opdracht erg duidelijk wie hun best deden om de vrijstelling te krijgen om daarmee in het spel te kunnen blijven en wie het niet zoveel kon schelen. De mensen die uiterst actief meededen aan dit spel om ofwel de vrijstelling ofwel geld in de pot te krijgen waren Die Hard, Kloep, MegaPilot en ikzelf. Vooral Die Hard en Kloep deden hun best om koste wat kost bij de gokjes te zijn opdat ze uitzicht bleven houden op de vrijstelling. Daarmee ben ik er vrijwel zeker van geworden dat ik de mol niet in deze groep moet zoeken: Die Hard en MegaPilot verdacht ik al niet, en daar komt nu Kloep bij. Daarmee hoop ik toch al vier van de acht deelnemers te hebben uitgesloten mol te zijn. Dan was er nog een groep die half meedeed. Ze wilden wel meehelpen, maar waren niet zozeer bereid om 's nachts op te blijven om codes te kraken of om te dreigen. Cabyon, Silverbyte, thebig en Thundercover. Is het omdat ze gewoon wilden slapen? Wie zal het zeggen. Ik moet daar wel aan toevoegen dat thebig ook redelijk zijn best deed, maar toch nog altijd op zijn verdachte, nonchalante manier. Ik weet nog steeds niet goed wat ik van hem moet denken, en daarom houd ik hem voorlopig op mijn verdachtenlijstje.
En tsja, dan moet ik toch weer voor mezelf kiezen wie in mijn ogen de mol is. Vorige week verdacht ik ThunderCover nog het meeste omdat hij zich zo vaag op de achtergrond hield. VWO-er deed echter precies hetzelfde (waarom ik hem dus ook verdacht) en die ligt er nu uit. Ik heb eerder het idee dat dit deelnemers zijn die het spel toch niet zó interessant vinden om fanatiek te spelen. ThunderCover houdt zich in mijn ogen té veel op de achtergrond. Hij doet weinig moeite om echt mee te helpen, maar als hij helpt dan draagt hij ook goed bij. Ik heb hem voor zover ik weet er nog niet op kunnen betrappen ons geld te hebben gescheeld. Dus nee, hem zie ik niet snel de mol zijn. thebig Verdenk ik, om bovenstaande redenen, ook niet per direct. Hij zou heel goed de mol kunnen zijn, maar op dit moment acht ik dat niet zeer waarschijnlijk. Cabyon en Silverbyte vertrouw ik echter voor geen meter aangezien ze typische 'tussenkandidaten' zijn. Ze doen niet heel erg hun best, maken wel eens foutjes, maar mollen ook niet overdreven veel. Een typische mol die zich niet te verdacht wil maken. En als ik dan tussen de twee heren moet kiezen, wordt het Silverbyte. Silverbyte heb ik bij The Job eigenlijk nauwelijks zien bijdragen, terwijl hij wel redelijk vaak in het topic zat te kijken. Cabyon deed dit ook, maar droeg op zich redelijk bij aan het spel.
Maar goed, we zullen het over een paar weken wel zien. Eerlijk gezegd hoop ik sterk dat ofwel Cabyon, thebig of Silverbyte eruit vliegt, of eventueel ThunderCover. Dan is mijn verzameling aan verdachten weer wat kleiner. Maar zoals ik al zei: we zullen wel zien.
Week 4
En nog een week overleefd. Ik moet zeggen dat de hoofdopdracht van deze week een leuke was, een zeer vermakelijke. De uitslag was nét iets minder vermakelijk aangezien ik één beurt af was van het zelf posten van de oplossing was maar ach, laat ik wel wezen: Die Hard had na zijn vele contributies aan het oplossen van opdrachten door de weken heen ook wel eens een vrijstelling verdiend, dus in dat opzicht gun ik het hem wel. Ik had het mezelf natuurlijk nog meer gegund, maar dat terzijde.
De eerste opdracht, 'Vraag 20', sloeg wat mij betreft alles. Ik begin te denken dat de organisatie soms denkt (of in ieder geval hoopt) dat wij opdrachten anders zullen uitvoeren. Zouden ze soms gedacht hebben dat we naderhand al onze antwoorden bij de opdracht zouden uitwisselen en zo iets wijzer worden? Eigenlijk lieten we deze opdracht maar een beetje aan ons voorbij gaan. Het feit dat slechts twee vragen correct waren ingevuld zei ook wel wat. Op zich was het niet zo raar dat er slechts zo weinig goede gokjes zijn ingevuld: de kans om een vraag goed te beantwoorden was immers 1/9, 1/8 en 1/7, wat niet bijster groot is. Wat me meer verbaast is dat men dus waarschinlijk een enigszins vertekend beeld heeft van wie de mol niét zou kunnen zijn. Ik heb er zelf voor gekozen om steeds de deelnemer in te vullen die er de volgende ronde uit zou vliegen. Immers: de kans is groot dat ze iemand hadden ingevuld die sowieso niet de mol was, en dat was het geval bij deze mensen. Maar goed, ben ik echt wijzer geworden van deze opdracht? Mwha. Daarvoor hadden we toch net wat meer moeten verdienen.
De 'Moord!'-opdracht was, al hoofdopdracht van deze week, uiteraard iets handiger. Die Hard, MegaPilot en Kloep toonden wederom dat zij de opdracht écht graag wilden oplossen, en het liefste ook nog eens de vrijstelling mee naar huis zouden nemen. MegaPilot bijvoorbeeld pleitte er meerdere malen voor de rondes korter te maken, zodat het spel sneller zou gaan. Daarmee komen we ook direct bij een verdachte uit: Silverbyte. Silverbyte pleitte er juist meerdere malen voor om de tijd voor elke beurt fijn te laten zoals het is. Op zich geen raar voorstel en goede argumenten hiervoor had hij zeker, maar erg tempobevorderend was het uiteraard niet. Silver gedroeg zich deze week wat mij betreft nogal 'vaag'. Vorige week ging hij ook al in discussie met MegaPilot en deze week gebeurde het weer, zij het op een iets beschaafder niveau dan vorige week. De grote vraag hier is: zou de Mol zich echt uit zijn holletje laten lokken voor zo'n discussie? Zou de Mol er niet beter aan doen om gewoon relatief rustig aan de zijlijn te blijven? Soms doet hij dat, soms niet. Hij deed vaag, maar of hij echt mollig deed? Mwha. Ik vond hem toch minder verdacht dan vorige week, waardoor ik heb besloten hem niet meer aan te merken als hoofdverdachte.
Dan thebig: als er iemand het spelverloop hinderde was hij het wel. Hij liet twee of drie keer een beurt aan zich voorbij gaan waardoor veel waardevolle tijd verspild werd. Ook zorgde het ervoor dat hij zelf totaal niet opschoot qua verdenkingen en bewijzen. Op zich een aardig verdacht iets. Maar bij het doorlezen van het Mol-testtopic viel me opeens wat op: meneer heeft al twee maal, achter elkaar, de joker voor het beste molboekje verdiend. Dat is op zijn zachts gezegd enigszins raar. Misschien is het omdat ik dat zo zou doen, maar als ik de Mol was zou ik niet zo zeer mijn best doen op mijn molboekje als ik nu doe: er zou immers toch geen voordeel voor mij aan verbonden zijn (aangezien de Mol toch niets aan jokers heeft). En daarbij: is het molboekje van de Mol niet wezenlijk anders dan dat van normale deelnemers? Is het niet lastig te vergelijken met de andere molboekjes? Ik vind het maar apart. Dus heb ik besloten om deze week voor Cabyon te gaan als hoofdverdachte. Ik heb de meeste vragen bij de mol-test op hem ingevuld en als ik deze week door ben zegt dat ook wel weer wat natuurlijk. Cabyon deed bij 'Moord!' hetgeen wat toch de zwaarste mol-actie is: een foute beschuldiging het spel in gooien en de pot 1000 euro lichter maken. Wat mij dan wel weer verbaast is dat Cabyon opvallend vaak semi-goede verdenkingen plaatste: hij plaatste redelijk vroeg in het spel dat hij MegaPilot ervan verdacht de moord te hebben gepleegd met een SMG, zij het op de foute locatie. Wist de Mol niet juist al wat de oplossing was? Zou het niet vreemd zijn om dan juist twee dingen te posten die correct zijn, waardoor er 200 euro in de pot gaat? Wie zal het zeggen. Hoe dan ook, ik houd het op Cabyon. En mijn wel of niet halen van de volgende ronde zal wel zeggen of ik in de goede richting zit. Of niet.
Week 5
En afijn, nog een weekje WIDM. Of beter gezegd: vrijwel twee weken. Het spel heeft enkele dagen stilgelegen en ik heb het vermoeden dat dat was omdat sommige deelnemers, waaronder ik, een paar dagen niet actief konden zijn. Wat voor mij fijn is aangezien ik nauwelijks online kon komen, maar ook vervelend aangezien mijn memoires met betrekking tot deze 'week' toch al wat vervaagd zijn. Ik heb echter toch hoop deze week weer te overleven.
Ik denk dat ik inmiddels in de fase terecht ben gekomen waarin ik er goed aan doe op één deelnemer te blijven focussen. Aangezien ik nog steeds weinig heb gezien dat mij van mening heeft doen veranderen, blijf ik op Cabyon hangen. Ik heb vorige keer al de test helemaal op hem ingezet en dat deed mij niet slecht. Het kan uiteraard toeval zijn, maar de kans op toeval wordt met de week kleiner. Wat mij betreft zijn er echt nog maar twee kanditaatmollen: Cabyon en thebig. Die Hard en Kloep zijn nog steeds te fanatieke spelers om Mol te zijn. Als één van beide heren de mol blijkt te zijn verdient diegene toch wel een pluim: mij heeft hij dan geheel om de tuin geleid. Diegene was dan echter niet bepaald een productieve Mol: beide heren hebben nu niet echt veel geld verspild. Maar goed, de mogelijkheid bestaat natuurlijk altijd. Wat betreft MegaPilot heb ik ook weinig verdenkingen. Hij doet af en toe een beetje apart, maar hem kennende zijn dat eerder tactieken om mensen enigszins te laten denken dat hij de Mol is, door af en toe eens heel erg niet snugger over te komen. Nah, hem verdenk ik nog steeds niet.
thebig Wordt wat mij betreft echter wel een sterkere kandidaat. Al sinds het begin gedraagt hij zich 'vaag'. Daarmee bedoel ik dat hij droog post, dingen overdreven uitlegt en soms wel erg naïef doet. Bij Quatro had ik hem als tegenstander en aanvankelijk was ik van plan om eerst alles in kolommen A en B te nemen, zoals afgesproken, en vervolgens onze afspraak te schenden en net zo hard voor C en D te gaan. Ik had niet verwacht dat hij daar zo makkelijk in mee zou gaan. Uiteindelijk kon ik het zelfs niet over mijn hart verkrijgen om hem te backstabben toen hij me keurig kolom A en B had laten nemen, en heb ik me maar aan de afspraak gehouden. Ik had immers toch al een molboekje én een joker. Maarja, ik weet niet zo wat ik van hem moet denken. Eerlijk gezegd hoop ik dat hij er deze week uitvliegt, zodat ik zekerder kan zijn dat het Cabyon is. MegaPilot zou van mij ook best weg mogen, maar als Die Hard of Kloep verdwijnt kom ik geen stap dichterbij. En als Cabyon eruit vliegt... Tsja, dan weet ik het echt niet meer.
Week 6
Een lange week die zelfs een maand werd, dat hadden we vantevoren niet zien aankomen. Maar de redenen waren gegrond, en niet verre van mijn schuld. Maar zoals vaker met de langere weken doet het mijn geheugen (en hopelijk dat van mijn tegenstanders) geen goed, wat inhoudt dat ik de helft al zo ongeveer weer ben vergeten. Maar toch weer een poging gedaan, en ik zit nog steeds op mijn fijne mol Cabyon...
Want waarom zou ik ook anders doen? Als een strategie werkt dan is de beste strategie om je daarbij te houden. Totdat het faalt natuurlijk. Maar nu veranderen heeft geen zin, zeker omdat de gokfactor nu niet meer zo belangrijk kan zijn. Ik neem aan dat mijn mede-deelnemers nu inmiddels ook wel zo ongeveer doorhebben wie de Mol zou moeten zijn. Ik gedraag me totaal niet als Mol en verwacht niet dat iemand me verdenkt. Die Hard is, om de redenen die ik al vaak genoeg heb aangekaart, ook niet bepaald een logische verdachte. Voor Kloep geldt hetzelfde, denk ik.. Ik moet zeggen dat ik meer over hem begin te twijfelen, maar dat is logisch. Als dingen goed gaan is het een gezonde reactie je af te gaan vragen of dingen wel goed kunnen blijven gaan. Laten we toch maar hopen van wel.
En met betrekking tot de opdrachten kan ik kort zijn: daarmee ben ik helemaal niets opgeschoten. De Mensenmensopdracht verschafte me niet veel informatie. Het enige wat mij opviel is dat toen Die Hard en thebig wilden dat Die Hard de Mensenmens zou worden Cabyon besloot mij te steunen, wat voor de nodige verdeeldheid zorgde. Het is een klein iets, maar het is iets.. Bij de tweede opdracht heb ik helaas niets op kunnen merken. Dus nou ja Cabyon, ik zet weer op jou in... Moge ik de volgende week meemaken en misschien wel de finale bereiken
Week 7
Zo, eindelijk dan tijd gevonden om de test te maken en om dit boekje weer aan te vullen, het moment van de waarheid. De finale bereiken, dat lijkt me toch geweldig.. Ik besef natuurlijk heel goed dat het nu een strijd zal zijn die om één of twee vragen zal draaien. Die Hard heeft een vrijstelling, Cabyon is voor mij zo goed als zeker de mol en thebig zal, aangezien hij nog in het spel zit, ook wel zo goed als zeker weten dat Cabyon de mol is. Zo goed mogelijk de test ingevuld dus natuurlijk, en alle jokers ingezet die ik nog had. thebig zal natuurlijk dezelfde strategie hebben gevolgd, dus is het maar hopen dat hij minder jokers over had dan ik. Maar hoeveel hij er op de moment nog heeft kan ik natuurlijk enkel naar gissen... Maar hopen kan nooit kwaad.
Extra verdenkingen heb ik deze week niet zozeer gekregen: alle opdrachten waren redelijk straightforward. Ik vond het eerder opvallend dat Cabyon zoveel vragen correct beantwoordde bij de Quotepiramide, maar aangezien het te winnen bedrag daar minimaal was (niet in het minste door mijn eigen strategie) was dat een makkelijke kans om ons nog even te verwarren, waar ik dus tracht niet in te trappen. Ik heb daar elke kans aangegrepen om geld binnen te halen. Het scheelde dat Die Hard eigenlijk geen reden meer had om zeer zijn best te doen bij deze opdracht, aangezien hij met zijn vrijstelling toch niets aan de te winnen jokers zou hebben gehad. Anders had hij misschien wel telkens vóór mij bank kunnen zeggen, het geld weg kunnen kapen en telkens zijn vraag fout kunnen beantwoorden. Het had gekund, maar kennelijk gunde hij me dit wel, ook al wist hij vast dondersgoed dat ik elke cent probeerde binnen te schrapen. Wat uiteindelijk geen mooi bedrag voor de pot, maar mij wél drie jokers heeft opgeleverd. Zeer belangrijk, zeker aangezien thebig na zijn deal met Die Hard twee jokers binnen heeft weten te halen, wat mijn jokervoorsprong op slechts één zet. En dan is het natuurlijk de vraag hoeveel hij er al had... Het wordt spannend, en het zou best een kunnen dat we evenveel punten hebben en het dus gewoon gaat afhangen van wie de test als eerste heeft ingevuld. En tsja, dan hang ik natuurlijk...
Maar wie zijn er nou verder nog over qua verdachten? Ik ben het niet, Die Hard is het niet (en zo wel dan is hij de meest inefficiënte mol ooit) en thebig, tsja... Ik heb gewoon het gevoel dat dat hem ook niet is. Ik blijf dus fijn op Cabyon en hoop op een felbegeerde finaleplek. Vooral omdat ik eigenlijk gewoon ontzettend benieuwd ben hoe die finale in zijn werk zal gaan!
Week 8
Na al die maanden is het dan zover: de finale van deze fijne opdracht. Hoewel er voor de rest niets meer te verdienen valt met dit Molboekje zou ik toch nog graag van de gelegenheid gebruikmaken om mijn ervaringen van deze maanden te delen. Wat ik meteen kwijt wil is dat vooral de eerste weken me bijstaan als geweldig: er waren nog veel deelnemers, nog veel snelheid in de opdrachten en vooral veel vraagtekens en onzekerheden. Iedereen was verdacht, iedereen kon het nog zijn. Ik heb deze contest dus ook vooral gespeeld vanuit een oogpunt van zelfredzaamheid: zoveel mogelijk mijn best doen en daarmee zoveel mogelijk jokers en vooral vrijstellingen te winnen. Als ik het zo achteraf bekijk hebben zowel Diehard, die ongeveer dezelfde strategie leek te hebben, als ik veel gehad aan de strategie, waarmee ik blij ben dat ik hem heb gehanteerd.
Natuurlijk was het de laatste weken stukken minder spannend geworden. Ik wist, zeker de laatste twee weken, toch wel voor 99% zeker dat Cabyon de Mol zou moeten zijn. Mocht DieHard het opeens blijken te zijn zou het een erg grote verassing zijn. Zeker toen ik de herinneringen van de eerste weken weer liet opleven voor het beantwoorden van deze laatste test kwamen er dingen aan het licht van Cabyon die natuurlijk perfecte acties voor een Mol waren: ik noem bijvoorbeeld het wegspelen van veel geld bij 'Moord!' door het plaatsen van een vrijwel willekeurige beschuldiging. Maar goed, met meer mensen waren de opdrachten ook wel wat vermakelijker natuurlijk, aangezien er meer diepgang mogelijk was. Desalniettemin heb ik me ook de laatste weken vermaakt met de opdrachten. Het was een mooie contest, de mooiste waaraan ik heb meegedaan, if I may say so. Organisatie: Ontzettend bedankt.
Het wordt nu echt spannend, want het is natuurlijk vrijwel zeker dat Die Hard ook prima weet wie de Mol is. Ik heb de halve middag besteed aan het invullen van de laatste test, maar heel veel dingen waren ook simpelweg gokvragen die ik zelf met het bijhouden van de meeste details niet kon beantwoorden. Die hints die vermeld werden in de vragen zijn me bijvoorbeeld geheel ontgaan. Dus, we'll see... Kom maar op met die uitslag, moge de beste winnen!
$NeoSyp$
Week 1
Week 2
Week 3
Week 4
Week 5
Week 6
Week 7
Week 8