Jump to content
Geplaatst:
comment_2015238

Moord!

In jullie hotel in San Fierro, het Vank Hoff Hotel, hebben jullie flink gefeest. Terecht, want een geslaagde bankoverval en het overleven van de derde Mol-test moet natuurlijk gevierd worden. De drank vloeide dan ook rijkelijk en jullie weten je nog maar kleine stukjes te herinneren van de avond. En laat dat nu net toevallig een mooie aanleiding zijn voor de volgende opdracht.

Laten we jullie geheugen eerst wat opfrissen: tijdens het feestje in de lobby zat er aan de hoek van de bar een man in zwart. In eerste instantie onopvallend, maar hij versprak zich tegen de barman, die vervolgens weer één van jullie aansprak. De man in zwart bleek een gepensioneerde agent te zijn die jullie verdacht van de bankoverval. Niet handig voor jullie natuurlijk, maar gelukkig heeft één van jullie ergens in het hotel de man in zwart uitgeschakeld. Moord! Aangezien niemand van jullie het zich volledig kan herinneren maar jullie allemaal nog wel wat fragmentjes weten, spelen we een variant op het welbekende spel Cluedo.

De spelregels:

Jullie zijn allen zowel detective op zoek naar de moordenaar als potentiële moordenaars. De kaartjes met daarop de (at random bepaalde) moordenaar, moordwapen en moordlocatie zitten in een envelop die in het bezit is van de organisatie. Jullie krijgen elk (at random) 3 kaartjes met moordenaars/wapens/locaties die het dus níet zijn. Die krijgen jullie via PM.

Als je aan de beurt bent kun je blijven op de verdieping waar je bent, of je verplaatsen naar een andere verdieping. Via de trap kun je per beurt 1 verplaatsing doen, dus naar een hogergelegen of lagergelegen aangrenzende verdieping. Via de lift kun je per beurt een grotere afstand afleggen, maar niet iedere verdieping is te bereiken via de lift. Reizen met de lift kost per keer 100 euro. Naast verplaatsen kun je iedere beurt een verdenking uitspreken: "Ik denk dat persoon de moord heeft gepleegd, met moordwapen in locatie." Het is niet toegestaan om twee beurten op rij op dezelfde verdieping een verdenking uit te spreken. Verdenking en verplaatsing post je gewoon in dit topic, als je aan de beurt bent.

Even een voorbeeld van zo'n post, om het wat duidelijker te maken: "Ik verplaats mij via de lift naar de Grand Canyon en spreek daar de verdenking uit dat Marc Dutroux daar de moord heeft gepleegd met een baksteen." Uiteraard dien je Grand Canyon, Marc Dutroux en baksteen te vervangen door namen/dingen die in dit spel mogelijk zijn.

Als je een verdenking uitspreekt noem je dus een moordenaar, een moordwapen en een moordlocatie. Die locatie moet altijd de locatie zijn waar je de verdenking uitspreekt. De moordenaar die je kiest reist automatisch naar die locatie en dan gaan we over tot het tonen van bewijs. De organisatie laat via PM aan de persoon die de verdenking uitsprak weten wie er tegenbewijs heeft en welk tegenbewijs. Natuurlijk niet van iedereen. Eerst van de persoon die ná de huidige speler aan de beurt is. Als die geen tegenbewijs heeft kijken we naar de volgende persoon, enzovoort. Mocht niemand tegenbewijs hebben, dan heeft de deelnemer die de verdenking uitsprak de mogelijkheid om over te gaan op een beschuldiging (zie onder). Mocht een persoon meer dan één tegenbewijs hebben, dan laten we er maar één zien. Een ieder kan in de PM aangeven welk bewijs hij eerst wil laten zien aan wie. Zie daarvoor de PM. Nadat we via PM eventueel tegenbewijs hebben laten zien aan de huidige speler, posten we in het topic of en wie er tegenbewijs had. Uiteraard noemen we daarbij niet het tegenbewijs. Vervolgens is de volgende speler aan de beurt en begint heel het verhaal van voren af aan.

Op een verdieping mogen maximaal drie deelnemers tegelijkertijd aanwezig zijn. Indien je één van de drie deelnemers op een verdieping bent en een verdenking wilt uitspreken, kun je dus ook geen andere deelnemer dan één van die drie verdenken.

De spelersvolgorde is at random als volgt bepaald:

1. Cabyon

2. MegaPilot

3. Silverbyte

4. thebig

5. Kloep

6. Die Hard

7. $NeoSyp$

In een spel als Wie is de Mol? is activiteit natuurlijk een pluspunt. Wij zien er dan ook geen probleem in om dat wat te belonen, wat ook ten goede komt van het tempo in dit spel. Daarom: we houden in principe bovenstaande spelersvolgorde aan, maar post degene die aan de beurt is niet binnen 4 uur na de laatste post van de organisatie een verplaatsing en verdenking, dan mag de volgende speler posten. Is die laatste post van de organisatie in de nacht (0.00 uur tot 6.00 uur) geplaatst, dan geldt daarbij een wachttijd van 6 uur. De speler die te lang niets van zich heeft laten horen verliest zijn beurt en kan de volgende ronde weer een actie uitvoeren.

In plaats van een verdenking kun je ook een beschuldiging uitspreken. Dit mag je maar eenmaal in heel het spel doen. Een beschuldiging doe je op exact dezelfde manier als een verdenking, met als enige verschil dat we bij een beschuldiging niet kijken of iemand tegenbewijs heeft. Dan laten we je via PM namelijk weten wat er in onze envelop zit. Komt dat overeen met jouw beschuldiging dan heb je het spel gewonnen, pak je een Vrijstelling én gaat het overgebleven bedrag van dit spel in de pot. Komt het niet overeen, dan lig je uit het spel en verdwijnt er 1000 euro uit dit spel.

Geld verdienen kan ook nog: per genoemd element in een verdenking dat uiteindelijk in de envelop met de oplossing blijkt te zitten gaat er 100 euro in een verborgen pot. Achteraf maken we bekend hoeveel geld er in die pot is gekomen.

[table=header]Vank Hoff Hotel San Fierro[/table][table=header]Verdieping|Trap/Lift|$NeoSyp$|Cabyon|Die Hard|Kloep|MegaPilot|Silverbyte|thebig

Dak|Trap|||||||

Penthouse|Trap|||||||

Bruidssuite|Trap/Lift|||||||

Hotelkamers|Trap/Lift|||||||

Zwembad|Trap/Lift|||||||

Amusementshal|Trap/Lift|||||||

Lobby|Trap/Lift|X|X|X|X|X|X|X

Keukens|Trap/Lift|||||||

Kelder|Trap|||||||[/table]

[table=header]Moordwapens[/table][table=simple]Brass Knuckles|Brass_knuckles_SA_icon.png

Chainsaw|Chainsaw_SA_icon.png

Katana|Katana_SA_icon.png

Silenced Pistol|Silenced_9mm_SA_icon.png

Sawn-off Shotgun|Sawnoff_shotgun_SA_icon.png

SMG|MP5_SA_icon.png

Flamethrower|Flamethrower_SA_icon.png

Dildo|Big_dildo_SA_icon.png[/table]

Nogmaals de spelersvolgorde:

1. Cabyon

2. MegaPilot

3. Silverbyte

4. thebig

5. Kloep

6. Die Hard

7. $NeoSyp$

Cabyon mag dus beginnen.

  • Reacties 195
  • Bezichtigingen 11.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2015446

Ik denk dat sowieso de organisatie dat eerst moet goedkeuren. Ze hebben denk ik niet voor niks voor 4 uur gekozen. Dus wij kunnen nu wel zo leuk gaan overleggen, maar de organisatie heeft natuurlijk nog steeds het eindwoord. :puh:

Geplaatst:
comment_2015448

Niemand belet ons om te klagen over dat gevoerde beleid.

Ik vind het een echte schande dat we hier nu zitten te koekeloeren doordat een deelnemer geen zin heeft om te posten.

Geplaatst:
comment_2015454

Oh, het was geen klacht richting de organisatie hoor. Ik vind die 4 uur prima, maar als deelnemer moet je wel enig besef hebben wanneer je aan de beurt zult zijn en of je op dat moment ook daadwerkelijk aanwezig kan zijn. Daarom leek het me fijn als dat aangegeven werd. Maar inderdaad: de organisatie moet wel aangeven of ze het daar mee eens zijn. :)

Geplaatst:
comment_2015460

Ik ga een plekkie omhoog naar de Keukens, via de trap. Daar verdenk ik mezelf (Kloep dus) van de moord met een Shotgun.

Tegenbewijs geleverd door Cabyon. Overigens graag in het vervolg de officiële termen gebruiken. Het is dat we maar één shotgun (Sawn-off Shotgun dus) hebben, maar anders...

Huidige plattegrond:

[table=header]Vank Hoff Hotel San Fierro[/table][table=header]Verdieping|Trap/Lift|$NeoSyp$|Cabyon|Die Hard|Kloep|MegaPilot|Silverbyte|thebig

Dak|Trap|||||||

Penthouse|Trap|||X||||

Bruidssuite|Trap/Lift||X|||||

Hotelkamers|Trap/Lift|X||||X||

Zwembad|Trap/Lift|||||||

Amusementshal|Trap/Lift|||||||

Lobby|Trap/Lift|||||||

Keukens|Trap/Lift||||X|||

Kelder|Trap||||||X|X[/table]

Die Hard is aan de beurt.

Geplaatst:
comment_2015467

Ik loop de trap af naar de Bruidssuite, en verdenk daar Silverbyte van de moord met een Sawn-off Shotgun.

Tegenbewijs geleverd door $NeoSyp$.

Huidige plattegrond:

[table=header]Vank Hoff Hotel San Fierro[/table][table=header]Verdieping|Trap/Lift|$NeoSyp$|Cabyon|Die Hard|Kloep|MegaPilot|Silverbyte|thebig

Dak|Trap|||||||

Penthouse|Trap|||||||

Bruidssuite|Trap/Lift||X|X|||X|

Hotelkamers|Trap/Lift|X||||X||

Zwembad|Trap/Lift|||||||

Amusementshal|Trap/Lift|||||||

Lobby|Trap/Lift|||||||

Keukens|Trap/Lift||||X|||

Kelder|Trap|||||||X[/table]

$NeoSyp$ is aan de beurt.

Geplaatst:
comment_2015469

Oh, het was geen klacht richting de organisatie hoor. Ik vind die 4 uur prima, maar als deelnemer moet je wel enig besef hebben wanneer je aan de beurt zult zijn en of je op dat moment ook daadwerkelijk aanwezig kan zijn. Daarom leek het me fijn als dat aangegeven werd. Maar inderdaad: de organisatie moet wel aangeven of ze het daar mee eens zijn. :)

Het ging me er vooral om dat mensen met een wachttijd van een halfuur talloze beurten aan zich voorbij zien gaan, omdat ze nou eenmaal niet voortdurend actief kunnen zijn. Ik vind het niet heel erg om morgen een beurt (desnoods twee) kwijt te zijn, maar het is voor deelnemers die het druk hebben niet leuk als bij terugkomst het spelverloop zes, zeven pagina's verder is. In mijn geval is het ook helemaal geen kwestie van luiheid of onwil, maar van simpelweg andere dingen te doen hebben. Daarom zei ik ook dat ik vier uur prima vind.

Geplaatst:
comment_2015470

Ik neem de servicelift richting de keukens, doe me daar tegoed aan de overgebleven kaviaar van de vorige avond en verdenk met een tevreden gevoel MegaPilot van de moord met een Silenced Pistol.

Geplaatst:
comment_2015472

Oh, het was geen klacht richting de organisatie hoor. Ik vind die 4 uur prima, maar als deelnemer moet je wel enig besef hebben wanneer je aan de beurt zult zijn en of je op dat moment ook daadwerkelijk aanwezig kan zijn. Daarom leek het me fijn als dat aangegeven werd. Maar inderdaad: de organisatie moet wel aangeven of ze het daar mee eens zijn. :)

Het ging me er vooral om dat mensen met een wachttijd van een halfuur talloze beurten aan zich voorbij zien gaan, omdat ze nou eenmaal niet voortdurend actief kunnen zijn. Ik vind het niet heel erg om morgen een beurt (desnoods twee) kwijt te zijn, maar het is voor deelnemers die het druk hebben niet leuk als bij terugkomst het spelverloop zes, zeven pagina's verder is. In mijn geval is het ook helemaal geen kwestie van luiheid of onwil, maar van simpelweg andere dingen te doen hebben. Daarom zei ik ook dat ik vier uur prima vind.

Begrijp het helemaal hoor. :) Ik bedoelde alleen maar dat het zonde is als het spel vier uur lang stil ligt terwijl de deelnemer die niet reageert zelf al weet dat hij niet aanwezig kon zijn, daarom zou het fijn zijn als je aan zou geven dat we je beurt over konden slaan.

Geplaatst:
comment_2015474

Ik neem de servicelift richting de keukens, doe me daar tegoed aan de overgebleven kaviaar van de vorige avond en verdenk met een tevreden gevoel MegaPilot van de moord met een Silenced Pistol.

Tegenbewijs geleverd door MegaPilot.

Huidige plattegrond:

[table=header]Vank Hoff Hotel San Fierro[/table][table=header]Verdieping|Trap/Lift|$NeoSyp$|Cabyon|Die Hard|Kloep|MegaPilot|Silverbyte|thebig

Dak|Trap|||||||

Penthouse|Trap|||||||

Bruidssuite|Trap/Lift||X|X|||X|

Hotelkamers|Trap/Lift|||||||

Zwembad|Trap/Lift|||||||

Amusementshal|Trap/Lift|||||||

Lobby|Trap/Lift|||||||

Keukens|Trap/Lift|X|||X|X||

Kelder|Trap|||||||X[/table]

Cabyon is aan de beurt.

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.