Pentatonix is een A Capella groep welke in 2011 in Amerika The Sing-Off hebben gewonnen. Dit is een soort Idols/X-Factor, maar dan voor A Capella groepen. Niet echt bekend in Nederland, één keer geflopt.
De groep bestaat uit 5 mensen: (v.l.n.r.) Avi Kaplan, Kirstie Maldonado, Scott Hoying, Mitch Grassi, Kevin Olusola. Inmiddels heeft de groep al miljoenen views op Youtube en treden ze regelmatig op in Amerika. Hun nummers bestaan voornamelijk uit covers, maar ze hebben ook een aantal eigen nummers. De meest bekeken video op Youtube is hun cover van Somebody That I Used To Know.
Inmiddels hebben ze op iTunes twee albums uitgebracht (PTX Vol. 1 en PTXmas) en 1 single van Gangnam Style.
De CD's:
[table=simple]|PTX Vol. 1||PTXmas
1|Starships||Angels We Have Heard On High
2|The Baddest Girl||O Come, O Come Emmanuel
3|Somebody That I Used to Know||Carol of the Bells
4|Aha!||The Christmas Song
5|Show You How to Love||O Holy Night
6|Love You Long Time||This Christmas
7|We Are Young[/table]
Volgens mij zijn ze niet echt bekend buiten Amerika, maar wie hier kent ze? En wat vinden jullie ervan? Hieronder nog een aantal leuke video's van ze:
Dit is slechts een kleine greep, maar ik mocht helaas slechts 5 mediabestanden in een post plaatsen.
Pentatonix is een A Capella groep welke in 2011 in Amerika The Sing-Off hebben gewonnen. Dit is een soort Idols/X-Factor, maar dan voor A Capella groepen. Niet echt bekend in Nederland, één keer geflopt.
De groep bestaat uit 5 mensen: (v.l.n.r.) Avi Kaplan, Kirstie Maldonado, Scott Hoying, Mitch Grassi, Kevin Olusola. Inmiddels heeft de groep al miljoenen views op Youtube en treden ze regelmatig op in Amerika. Hun nummers bestaan voornamelijk uit covers, maar ze hebben ook een aantal eigen nummers. De meest bekeken video op Youtube is hun cover van Somebody That I Used To Know.
Inmiddels hebben ze op iTunes twee albums uitgebracht (PTX Vol. 1 en PTXmas) en 1 single van Gangnam Style.
De CD's:
[table=simple]|PTX Vol. 1||PTXmas
1|Starships||Angels We Have Heard On High
2|The Baddest Girl||O Come, O Come Emmanuel
3|Somebody That I Used to Know||Carol of the Bells
4|Aha!||The Christmas Song
5|Show You How to Love||O Holy Night
6|Love You Long Time||This Christmas
7|We Are Young[/table]
Volgens mij zijn ze niet echt bekend buiten Amerika, maar wie hier kent ze? En wat vinden jullie ervan?
Hieronder nog een aantal leuke video's van ze:
Dit is slechts een kleine greep, maar ik mocht helaas slechts 5 mediabestanden in een post plaatsen.