Jump to content

Een vrouwelijke protagonist!


Dotz

Recommended Posts

Er is nog nooit een vrouwelijke protagonist geweest in GTA, de dames uit de classics niet meegerekend. Denken jullie dat het reëel is dat we (ooit) een vrouwelijke hoofdrolspeelster gaan krijgen in GTA(V)? Denken jullie dat dlc de drempel voor R* om een vrouw als hoofdpersonage te nemen heeft verlaagd? Maar bovenal: zijn jullie geïnteresseerd in een vrouw als protagonist! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Tuurlijk, een vrouw waarvan je zelf het gehele profiel en uiterlijk van kan aanpassen à la Fallout.

post-131689-0-60033800-1363096472_thumb.jpg

post-131689-0-07436200-1363096484_thumb.jpg

post-131689-0-72361400-1363096495_thumb.jpg

post-131689-0-00492400-1363096508_thumb.jpg

Helaas is dit GTA en zie ik het niet zo snel gebeuren, al lijkt het me ook weer iets voor Rockstar om het dan tóch te flikken en het nog goed uitvoert ook. Een soort Jean Grae moet het dan zijn - een stoere vrouw met ietwat mannelijke trekjes een mooi gezicht en een aardig lijf, maar geen Lara Croft of Juliet Starling-taferelen. Het karakter vind ik, in het geval van GTA, tien keer belangrijker dan het lichaam.

Link to comment
Delen op andere websites

Kort gezegd, nee.

GTA en de GTA humor vind ik meer passen bij mannelijke protoganisten, dat wil niet zeggen dat het helemaal niet bij GTA zou passen als je bv meerdere keuzes hebt. Wellicht een soort Bonnie en Clyde?

Bewerkt: door Shorty_D
Link to comment
Delen op andere websites

Denk niet dat ze er een hele game mee zullen maken, maar ik zou het wel leuk vinden als het een keer met een dlc ofzo proberen. Een soort bonnie en clyde verhaal zou dan ook nog kunnen. Maar ik zie het wel zitten, vooral omdat bijna nooit gebeurt in een gta achtige game.

Bewerkt: door GrandTheftHaye
Link to comment
Delen op andere websites

Nu ze met GTAIV de stap naar dlc-characters al hebben gemaakt, en met GTAV de stap naar meerdere characters gaan maken denk ik dat het niet eens nodig is er een hele game mee te maken. Overigenst twijfel ik niet aan R*, ik weet wel zeker dat het hun zou lukken om een volledige game rond een vrouw te maken! Alleen zou ik dan niet weten of het een losgeslagen figuur als Catalina of een sluiperigere, sneaky assassin, of weer wat anders..

Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem bij een vrouwelijke protagonist is dat R* dan een geloofwaardig en realistisch verhaal moet kunnen bouwen rond een vrouw binnen het misdaadwereldje. Even terugkijkend op de vorige GTA's zijn de enige vrouwen die we hebben gehad op 2 handen te tellen en die zijn te categoriseren in 2 groepen: "De wat schrikwekkige meiden die je moest redden" of "De compleet losgeslagen idioten". Enkel die laatste groep is interessant als een protagonist voor GTA en dan nog is ze beperkt. Wil je met een Catalina spelen? Of met een Elizabetha? Er zijn gewoon niet veel vrouwen binnen het wereldje en degene die er in zitten zijn niet interessant als protagonist. Het is altijd mogelijk, maar gewoon minder voordehandliggend om te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat denken jullie, dat er geen vrouwelijke criminelen zijn? Natuurlijk zijn die er... Neemt niet weg dat ik vind dat er sowieso niet SLECHTS een vrouw als protagonist moet zijn. Groot aantal gamers zal dan afhaken.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat denken jullie, dat er geen vrouwelijke criminelen zijn? Natuurlijk zijn die er...

Heeft niemand hier gezegd, dus waar richt je die reactie op?

Daarbij vind ik wel dat als je dan toch een vrouw als protagonist speelt dat het een aparte game moet zijn zonder andere protagonisten, lekker speciaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Meer in het algemeen bedoelde ik die reactie, niet specifiek naar iemand. Vrouwen zijn juist een stuk interessanter als crimineel; iets minder op de voorgrond. Gewoon een enorme bitch. :puh:

En jouw argument, Phoeny, vind ik ook vrij slecht. :7 Hoezo een protagonist vergelijken met een reeds bestaand GTA personage? Kan toch ook op zichzelf staan? Je kunt dat moeilijk als argument gebruiken, er kan ook makkelijk een heel interessant nieuw personage worden bedacht.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet zéker dat R* creatief genoeg is om met een interessant vrouwelijk hoofdpersonage om de hoek te komen. Wellicht dat ze iets met een junkie zouden kunnen doen, een moeder die (letterlijk) vecht voor de voogdij over haar kinderen, de vader zou dan een zeer machtig man, een crimineel bijvoorbeeld, kunnen zijn. Of ze doen iets met een boerendochter die vanwege bepaalde omstandigheden de stad in moet.. Wellicht dat je met iemand kunt spelen die makkelijk anderen (lees: mannen) verleidt en manipuleert :) !

Behalve losgeslagen gekken en schrikkerige meisjes die je moet redden zou een vrouw ook best een ''normale'' vrouw kunnen zijn of een sluipmoordenaar!

Waarom een vrouw het enige hoofdpersonage zou moeten zijn begrijp ik niet, bovendien kan een vrouw ook het hoofdpersonage zijn in een game voor de handheld (zoals de Stories en CTW) of van dlc!

Link to comment
Delen op andere websites

Hoezo een protagonist vergelijken met een reeds bestaand GTA personage? Kan toch ook op zichzelf staan? Je kunt dat moeilijk als argument gebruiken, er kan ook makkelijk een heel interessant nieuw personage worden bedacht.

:fp:

Aangezien het hier over GTA gaat en de discussie over iets vrij ongekend of onverdiept gaat is het toch echt niet slecht om even een vergelijking te maken met voorgaande GTA's en hun (vrouwelijke) personages, als je zoiets niet ziet dan valt er toch ook geen bal te discussiëren? Dan is het: "Ja, heel leuk, doe maar." Ik gaf geef argument, maar een voorbeeld van waarom het onwaarschijnlijk is. Het is gewoon moeilijk om je een vrouw voor te stellen die zichzelf in eenzelfde positie als bijvoorbeeld CJ, Tommy of Niko bevindt. Statistisch gezien zijn er weinig vrouwen die in zware criminaliteit terecht geraken en daar draait GTA nu éénmaal rond. Diegene die er wel in zitten zijn naar mijn aanvoelen niet direct speelbare karakters voor een GTA. Maar R* kan ons op dat vlak natuurlijk altijd verrassen. Zoals het spelen met 3 protagonisten ook eerst ondenkbaar was, het kan dus. Misschien.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik voorspel wel: als GTA 6 wéér drie personages zal hebben (wat ik niet verwacht), dan is er een aardige kans dat één ervan een vrouw is. Bij één enkel speelbaar personage lijkt het me echter niet waarschijnlijk. Mannen en vrouwen verschillen nou eenmaal op bepaalde punten en vaak zoeken gamers bij hun hoofdpersonage juist eigenschappen als stoerheid maar ook herkenbaarheid (meeste gamers zijn mannelijk) wat bij een vrouw veel lastiger over te brengen is. Het kan wel, maar om met een heel mannelijke vrouw te gaan spelen is ook weer een beetje nutteloos, dan kan het net zo goed een man zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoezo een protagonist vergelijken met een reeds bestaand GTA personage? Kan toch ook op zichzelf staan? Je kunt dat moeilijk als argument gebruiken, er kan ook makkelijk een heel interessant nieuw personage worden bedacht.

:fp:

Aangezien het hier over GTA gaat en de discussie over iets vrij ongekend of onverdiept gaat is het toch echt niet slecht om even een vergelijking te maken met voorgaande GTA's en hun (vrouwelijke) personages, als je zoiets niet ziet dan valt er toch ook geen bal te discussiëren? Dan is het: "Ja, heel leuk, doe maar." Ik gaf geef argument, maar een voorbeeld van waarom het onwaarschijnlijk is. Het is gewoon moeilijk om je een vrouw voor te stellen die zichzelf in eenzelfde positie als bijvoorbeeld CJ, Tommy of Niko bevindt. Statistisch gezien zijn er weinig vrouwen die in zware criminaliteit terecht geraken en daar draait GTA nu éénmaal rond. Diegene die er wel in zitten zijn naar mijn aanvoelen niet direct speelbare karakters voor een GTA. Maar R* kan ons op dat vlak natuurlijk altijd verrassen. Zoals het spelen met 3 protagonisten ook eerst ondenkbaar was, het kan dus. Misschien.

Ik zeg nergens dat het logisch zou zijn om een vrouw als protagonist te hebben. Maar er ZIJN genoeg vrouwelijke criminelen, meer dan wij ons voor kunnen stellen. ;) Die komen namelijk niet met een pistooltje naar buiten, die houden de touwtjes veilig in handen.

En dat is precies wat ik bedoel. Je kunt niet baseren op eerdere GTA's, want niet alle protagonisten hebben eerdere personages die erop lijken. Dan heb je helemaal niets aan die vergelijking, je kunt hoogstens zeggen "zo'n type wil ik niet". Je kunt niet daaraan je oordeel ophangen.

Wat ik bijvoorbeeld wel zie zitten, is een vrouw die de touwtjes in handen heeft. Die niet zelf alle missies doet, maar waarna je verandert in haar onderdanen. Zo'n vrouw hebben we nog niet eerder in GTA gezien. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat een vrouwelijke protagonist absoluut wel zou kunnen in een GTA. In het kader van blijven vernieuwen lijkt het me sowieso geen verkeerde zet om zoiets eens te proberen, al was het maar als 1 van de X hoofdpersonages.

Rond een vrouwelijke protagonist kan ook een prima verhaal worden gebouwd, en ook zeker zo realistisch als andere GTA's. Realisme is in GTA sowieso niet echt aanwezig natuurlijk, dus dat neemt ook al heel wat obstakels weg.

Wat Dutchy3010 zegt, daar sluit ik me ook wel bij aan:

Wat ik bijvoorbeeld wel zie zitten, is een vrouw die de touwtjes in handen heeft. Die niet zelf alle missies doet, maar waarna je verandert in haar onderdanen.

Lijkt mij voor Rockstar zeker het overwegen waard.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...