Ik was zomaar wat aan het rondneuzen op het internet (onder het genot van een kom uiensoep), ik klikte dit artikeltje aan en las daar het volgende:
There weren't any local developers to hire on with, so Jones founded one to facilitate his "hobby" while finishing up a computer science degree. DMA Design (for Direct Mind Access) delivered Menace in 1987 and won praise for its polished gameplay. After a second successful shooter, Blood Money, hobby shifted to career. DMA started hiring.
Dat terwijl ik altijd dacht dat DMA nergens voor stond, behalve voor ''Doesn't Mean Anything'' dan.. Na een snelle search zag ik dezelfde informatie op Wikipedia staan.
DMA Design was founded in 1988 by David Jones, Russell Kay, Steve Hammond and Mike Dailly in Dundee, Scotland.[2] The name DMA was taken from theAmiga programming manuals (where it stood for Direct Memory Access) and the initials were later 'retrofitted' so that they briefly stood for Direct Mind Access (DMA was also jokingly referred to as "Doesn't Mean Anything" by a company founder).
Wat denken jullie hier van? Klopt dit? Weet iemand hier meer van?
Ik was zomaar wat aan het rondneuzen op het internet (onder het genot van een kom uiensoep), ik klikte dit artikeltje aan en las daar het volgende:
Dat terwijl ik altijd dacht dat DMA nergens voor stond, behalve voor ''Doesn't Mean Anything'' dan.. Na een snelle search zag ik dezelfde informatie op Wikipedia staan.
Wat denken jullie hier van? Klopt dit? Weet iemand hier meer van?
Bewerkt: door Dotz