Jump to content
Geplaatst:
comment_2027208

Met de recent verhoogde activiteit in de Gangs & Corporations-sectie, de constante factoren aldaar in de vorm van The Covesight Community, BeaT DowN en De Wilde Ganzen, én het mooie The City-systeem, lijkt het ons hoog tijd om de Gangs & Corporations de waarde te geven die we vanaf het begin voor ogen hadden: als vervanger van het rangensysteem van de Super- en Megaleden.

Het rangensysteem was er altijd vooral voor wat saamhorigheid onder de actieve leden, als kleine beloning en statussymbool voor die leden en voor ons was het handig om, wanneer er een vacature binnen de crew ontstond, in één oogopslag te zien wat voor kandidaten er waren. Al die zaken kunnen het Gangs & Corporations-systeem ook regelen en dus kan het andere systeem worden opgedoekt.

Immers, saamhorigheid is er al meer binnen de Gangs & Corporations en ook onderling tussen de verschillende groepen. En toegelaten worden tot een Gang of Corporation en de naam daarvan in je profiel hebben kan gezien worden als kleine beloning en statussymbool. Tot slot kunnen we ook daar prima zien wie er geschikt is voor een plekje in de crew. (Mede) leiding geven aan een Gang of Corporation, project(en) organiseren, dat zijn allemaal kwaliteiten die voor zich spreken.

De komende dagen zullen het Super- en Megaleden Forum zo goed als leeg worden gehaald. Enkel de PHOGO-topics zullen nog even blijven staan, maar ook die gaan vervangen worden door een PHOGO V binnen Gangs & Corporations. We voeren de uiteindelijke maatregel, het volledig afschaffen van de rangen Superlid en Megalid, niet per direct uit maar wat geleidelijker, zodat een ieder die nog geen lid is van een Gang of Corporation zich wat kan oriënteren en zich ergens aan kan sluiten.

Update

Deze Superleden en megaleden wijziging zou worden doorgevoerd per 1 april ...

Bewerkt: door Joriz

• Reacties 152
  • Bezichtigingen 18.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2029296

Ik zou het aan de ene kant goed vinden en aan de andere kant toch weer slecht vinden mocht dit systeem ingevoerd worden. Ja, de gangscene kan op dit moment wel een impuls qua activiteit gebruiken maar aan de andere kant zie ik niet in waarom je een systeem dat al jarenlang in gebruik is zou moeten veranderen. Ik heb eigenlijk nog nooit iemand erover horen klagen.

Het zou mijn inziens niet gaan werken als de super- en megaleden zich zouden moeten aansluiten bij een gang of corporation. Sommige leden, die het bijvoorbeeld in dit topic hebben aangegeven, vinden de gangscene gewoonweg niet aantrekkelijk. Dus zou je mensen die geen interesse in gangs e.d. verplicht bij een gang moeten laten aansluiten. Dat werkt niet. De sfeer zal dan lager komen te liggen en misschien de activiteit zelfs ook. En dat is toch allesbehalve wat de gangscene in het algemeen wil.

Geplaatst:
comment_2029304

Verder vonden wij het opvallend dat het merendeel van de leden die actief zijn binnen de Gangs & Corporations het een prima plan vinden, terwijl vooral de 'oude rotten' het vervelend vinden. Bang voor wat nieuwe activiteit jongens?

Vooral de mensen die o zo bang waren om hun felbegeerde kleurtje te verliezen en die zich o zo speciaal voelen vonden het een vervelend plan.

Geplaatst:
comment_2029362

Verder vonden wij het opvallend dat het merendeel van de leden die actief zijn binnen de Gangs & Corporations het een prima plan vinden, terwijl vooral de 'oude rotten' het vervelend vinden. Bang voor wat nieuwe activiteit jongens?

Vooral de mensen die o zo bang waren om hun felbegeerde kleurtje te verliezen en die zich o zo speciaal voelen vonden het een vervelend plan.

Natuurlijk geen kleurtje is zo mainstream. :t

Geplaatst:
comment_2029367

Lol, ik hing ongeveer een half uurtje na de mededeling al bij PatrickW aan de bel om hem te vertellen dat dit een 1 april grap was en dat ik niet van die gedachte af te brengen was. Ik weet het, ik ben goed cool2.gif

Het is maar gelukkig dat jij in de crew zit, anders kwam er weinig van terecht :klap: En ontopic: ik vreesde niet voor mijn kleurtje, maar zag "verplichte" toetreding van een gang ook weer niet zo zitten dus ben blij dat ik voorlopig lekker groen mag blijven......

Geplaatst:
comment_2029386

Lol, ik hing ongeveer een half uurtje na de mededeling al bij PatrickW aan de bel om hem te vertellen dat dit een 1 april grap was en dat ik niet van die gedachte af te brengen was. Ik weet het, ik ben goed cool2.gif

Hetzelfde hier. :puh: @Hierboven: Ja gewoon niet vetgedrukt zwart hoort natuurlijk ook niet bij een schaap. Wit misschien?

Geplaatst:
comment_2029523

En ontopic: ik vreesde niet voor mijn kleurtje, maar zag "verplichte" toetreding van een gang ook weer niet zo zitten dus ben blij dat ik voorlopig lekker groen mag blijven......

Waar staat dan dat het verplicht zou zijn? :puh: Het zou helpen om een gang te joinen, maar verder zou er toch geen verplichting zijn?

Bewerkt: door Basssss

Geplaatst:
comment_2029525

En ontopic: ik vreesde niet voor mijn kleurtje, maar zag "verplichte" toetreding van een gang ook weer niet zo zitten dus ben blij dat ik voorlopig lekker groen mag blijven......

Waar staat dan dat het verplicht zou zijn? :puh: Het zou helpen om een gang te joinen, maar verder zou er toch geen verplichting zijn?

Ach Sheep is het gewend om in een kudde gedreven te worden. Na gister weet ik er alles van... :-(

Geplaatst:
comment_2029838

Het is overigens oprecht waar dat hier al een aantal keren over gediscussieerd is binnen de crew, maar we zijn er tot op heden niet uitgekomen. Een alternatief dus voor de ledengroepen. Deze zijn in de loop der jaren een stuk minder geschikt geworden voor dit forum. Karma is besproken, "awards" zijn besproken en ook het op laten gaan in een G&C systeem is besproken. Ik wil graag dit topic gebruiken om de mening te peilen van ALLE leden op dit forum, wat voor rang dan ook. Wat vinden jullie? Precies zo houden? Ander systeem invoeren? Alle input in deze ellenlange discussie (:7) is welkom. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.