Jump to content
Geplaatst:
comment_2029675

G101_zpsa93a53a2.png

Hallo iedereen op het forum!

Ik zit al een heel erg lange tijd te denken over een project waarbij ik gebruik maak van livestreaming om mensen te leren om met Photoshop om te gaan. Ik heb nu eindelijk tijd/zin gekregen om een beginnetje te maken aan de uitvoering van dit idee.

Wat ga ik doen?

Ik wil zoals ik al in de introductie van mijn post heb gezet, gaan livestreamen. Ik zal mijn zelf afgelegde leerweg met Photoshop proberen uit te leggen en laten zien hoe ik in elk leerstadium mijn signatures maakte. Ik zal voor de livestreams elke keer weer beginnen met een nieuw project, en stap voor stap uitleggen wat ik doe en waarom ik iets doe. Onder het livestreamen wil ik graag de vragen van mensen beantwoorden d.m.v. een chat, waar ik zo af en toe op zal kijken onder het maken van een nieuw design. Ik hoop hier mee te bereiken dat de leden van dit forum wat meer over Photoshop gaan weten, en ook zelf aan de slag gaan met het programma, zodat de Graphics Fora misschien wat actiever worden.

Ik zat zelf ook te denken om huiswerk te gaan geven nadat ik gelivestreamed heb, dit is zodat de deelnemers gewend raken aan de technieken die ik heb uitgelegd en ze dus niet zo snel meer zullen vergeten. Denk bijvoorbeeld aan het maken van een signature met de technieken die ik in de livestream heb uitgelegd. Ik hoop dan ook dat deelnemers hun uitkomsten posten in de showroom, ik zal er dan ook tips op geven.

Wanneer ga ik dit doen?

Dat is aan jullie! Ik stel voor dat mensen wat data voorstellen om te kijken wat over het algemeen het beste uitkomt voor de deelnemers.

Resources les 1

Voor de eerste les van Graphics 101 heb je maar 3 dingen nodig. Photoshop, een goede grunge brush, en een render.

Brushes:

Je kan hier een mooie brush uitkiezen, een grunge brush om precies te zijn. Je moet hier alleen niet de brushes downloaden met shapes en teksten er in.

Je moet deze als volgt installeren:

Het bestandje waar de brush in zit moet je kopieren naar deze map toe: C:\\Adobe\Adobe Photoshop CS6\Presets\Brushes. Als het goed is, zal deze brush nu tussen je brushes staan in Photoshop. Als dit niet het geval is, kan je het bestandje ook nog openen door middel van File - Open om vervolgens het bestandje met de brushes te importeren.

Tevens heb je ook nog een render nodig, deze kan je bij veel verschillende sites vinden. Mijn persoonlijke favoriet is www.planetrenders.net. Je render moet je opslaan op je computer, deze kun je niet zomaar kopieren in je Photoshop document. Als je dit wel doet, zal de transparantie van de afbeelding verdwijnen.

Verder heb je niks nodig, succes!

Vragen e.d. kunnen natuurlijk gesteld worden in dit topic. Tevens kan dit topic gebruikt worden als discussie topic.

Bewerkt: door Gta Ripper

• Reacties 36
  • Bezichtigingen 4.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2029903

Ik heb me de laatste tijd niet zo beziggehouden met graphics, maar ik vind dit wel een erg tof idee. Denk niet dat ik de livestreams zal bijwonen, maar als het later ergens terug te kijken is, ga ik je lessen zeker even checken. :bier:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2030748

Je kunt natuurlijk ook zelf streamen met VLC.

Hmmm, daar zal ik dan meer eens in gaan kijken. Ik neem aan dat de deelnemers dan ook VLC nodig hebben?

• 1 maand later...
Geplaatst:
comment_2041326

Even een kleine bump om dit leuke initiatief weer onder de aandacht te brengen en een kleine vraag: zijn er al plannen voor een datum? Je mag mij overigens ook wel op de deelnemerslijst zetten, want ik ben reuze benieuwd naar uwen werkwijze/techniek. :)

Geplaatst:
comment_2041442

Misschien is het handig om zelf een aantal data te prikken, Gta Ripper. Dan kunnen de deelnemers kijken wat hen het beste uitkomt. Persoonlijk denk ik dat een zondagavond om 20:00 uur een mooie tijd is, omdat de meeste dan wel tijd hebben volgens mij. Daarnaast kun je mij ook aan de deelnemerslijst toevoegen, omdat ik ook benieuwd ben hoe je te werk gaat.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2041499

Kan ik nog meedoen? En stream je op youtube of op iets als skype?

Ja, je kunt nog meedoen. Ik ga waarschijnlijk op twitch streamen, maar daar moet ik nog even goed over na denken.

• 1 maand later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_2056290

Ik ga komende woensdag weer terug naar huis toe, waar ik dus snel genoeg internet heb om te streamen. Ik ga voorlopig van volgende week zondag (14 juli) uit, dan begin ik waarschijnlijk met streamen rond 8 uur. Houd de statusupdates in de gaten!

• 3 maanden later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_2102223

Vanavond om 8 uur is het eindelijk zo ver, ik ga live streamen hoe je een basic signature kunt bouwen in Photoshop. De stream kun je hier bekijken. Daarnaast is het handig dat je de korte handleiding in de beginpost leest wat betreft het installeren van brushes. Ik hoop jullie vanavond te zien, tot dan!

Edit: Hiernaast heb ik trouwens de lijst met deelnemers weggehaald, omdat in principe iedereen mee mag doen aan Graphics 101. Daar voor zou een registratie niet nodig moeten zijn.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.