Jump to content
Geplaatst:
comment_2033905

Jawel, het was vandaag zover hoor: het Koningslied is gepresenteerd. Het lied dat we met z'n allen zouden moeten zingen op de dag van de kroning, 30 april, om 19.30 uur 's avonds. Gecomponeerd door John Ewbank (vooral bekend van hits van Marco Borsato), geschreven door verschillende artiesten en uitgevoerd door nog meer artiesten:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=h_lRn6oBwWY

Wat vind je ervan? Ga je meezingen? Stem in de poll, en licht je antwoorden in een post verder toe. Ik ben ook zeer benieuwd naar de mening van de Belgen hierover.

Topicstarter komt later vandaag of morgen met z'n mening.

• Reacties 45
  • Bezichtigingen 5.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Het Koningslied 27 leden hebben gestemd

1. 1. Vind je het Koningslied geslaagd?

• Ja
      1
    • Nee
      26
  2. 2. Ga je op 30 april 's avonds om 19.30 uur meezingen?

• Ja
      1
    • Nee, maar ik ben wel Nederlander
      24
    • Nee, ik ben een Belg
      2

Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2034675
Volgems hem wijst een enquête uit dat 40 procent van de Nederlanders het nummer niet goed vindt, maar 60 procent het lied wel ziet zitten.

Nou, van wat ik gezien heb op andere fora, YT en de mensen om me heen klopt dit dus totaal niet... Jammer dat ze toch vasthouden op dit nummer en niet iets feestelijks kiezen. Het zou een feest moeten zijn en daar past een nummer bij dat je bijvoorbeeld in de kroeg gewoon mee kan zingen.

Bewerkt: door BoerDave

Geplaatst:
comment_2035080

pfff Ze hadden er beter een liedje a la 15 miljoen mensen van kunnen maken. gewoon een nationalistische liedje van Nederland gericht aan de koning. Je ziet dat ze duidelijk de jongere generatie proberen te bereiken door er zo een rap tussen te gooien. Echt verschrikkelijk :cab:

Geplaatst:
comment_2035277

Die 15 miljoen mensen cover vind ik wel makkelijk scoren. Dan liever je bent een koning. Die is vrolijk, origineel en niet gejat. :puh:

Liever een makkelijk doelpunt dan een mooie uithaal tegen de lat.

Geplaatst:
comment_2036783

Met een iets betere tekst, iets meer variatie aan het einde en zonder pijnlijke rapmomentjes wordt het naar mijn mening ook gewoon een prachtig nummer.

Wie is dat meisje dat in die clip vlak na Jamai in beeld komt? :$

Bewerkt: door SpacyColours

Geplaatst:
comment_2036784

Precies wat Spacy hierboven zegt. Het is verder ook niet een slecht nummer, maar het rap-gedeelte en de tekst zijn gewoon zware minpunten. Dat neemt echter niet weg dat het best mooi was om te zien, hoe het werd gezongen in een vol Ahoy. En inderdaad, het is absoluut geslaagd.

Geplaatst:
comment_2036799

Met een iets betere tekst, iets meer variatie aan het einde en zonder pijnlijke rapmomentjes wordt het naar mijn mening ook gewoon een prachtig nummer.

Esmee Denters?

Precies wat Spacy hierboven zegt. Het is verder ook niet een slecht nummer, maar het rap-gedeelte en de tekst zijn gewoon zware minpunten. Dat neemt echter niet weg dat het best mooi was om te zien, hoe het werd gezongen in een vol Ahoy. En inderdaad, het is absoluut geslaagd.

Ben het met jullie allebei 100% eens. :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2036908

Esmee Denters?

Nee, dat is Laura Jansen.

Ik vond de uiteindelijke uitvoering van het Koningslied in Ahoy toch wel meevallen. Alleen ik vond het een beetje knullig dat de koning, koningin en de prinsesjes op een kade naar een scherm stonden te kijken. Daar had wel wat beters voor bedacht kunnen worden, wat mij betreft.

Geplaatst:
comment_2036917

Wie is dat meisje dat in die clip vlak na Jamai in beeld komt? bloos.gif

Esmee Denters?

Nee, dat is Laura Jansen.

Thanks, ik ben meteen een

. ^_^ Is het koningslied toch ergens goed voor geweest.

Dat ben ik trouwens wel met je eens Nandro; die royale meneertjes en mevrouwtjes stonden er ietwat onbeholpen bij. Het geeft het wel een gezellig gevoel, al die mensen in het oranje en zelfs die verzameling BN'ers. Vaderlandsliefde!

Bewerkt: door SpacyColours

Geplaatst:
comment_2036936

Ik vind " het koningslied " zo weinig passie hebben van het volk en zo veel "standaard feelgood" als passie. Ik zat eigenlijk toen ik het hoorde al precies zo'n beetje als die scepticus bij dwdd. Ik vond het dan ook leuk om te zien, dat ik niet de enige was die zo over de tekst struikelde.

Kijk als je het dan toch allemaal niet om de tekst moet doen, dan kan je er beter een soort carnavals kraker van maken; zoals Andre van Duijn deed.

Maarja, dat kan je natuurlijk niet aan " de koning " laten zien, want die is daar te goed voor. Ook nog een leuke:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.