Jump to content
Geplaatst:
comment_179100

Hoe kan ik in ImageReady (IR) iets langzaam van links naar rechts laten lopen?

Dat is de vraag. Se7en vroeg of ik hier een tutorial over wilde maken. Het is een zeer makkelijke tutorial, volg dus gewoon op wat de screenshots je zeggen. ;)

Stap .1

Open een document naar keuze in ImageReady. Het maakt niet uit welke grootte, het mag ook een leeg document zijn. Ik doe het voorbeeld met deze creatie:

gj17nw.png

Stap .2

Maak een nieuwe Layer aan (Ctrl + Shift + N). Pak nu de Marquee Tool en maak een klein vierkantje zoals in de afbeelding.

vierk8hx.png

Druk nu met de RMB op het vierkantje en selecteer Fill.

fill6xz.png

Zet de Settings als volgt: Color Code = CF0000

settingsfill0qp.png

Stap .3

Nu even wat effecten toevoegen. Ga naar de Blending Options en zet de de Settings als volgt:

dropsh4by.png

outergl3xv.png

stroke5wi.png

Stap .4

Nu het effect. Ga naar het Animationscherm, als je dit niet ziet ga dan naar Window - Animation. Klik op 'Duplicates Current Frame'.

anima7xi.png

Nu krijg je in het Animation Scherm een 2e animatie te zien. Als het goed is, is het geselecteerd, maar voor de zekerheid, selecteer de 2e animatielayer.

Ga nu naar het Layers Pallette en selecteer de layer waarin je het vierkantje heb gemaakt in Stap 2.

Pak de Move Tool en zet het vierkantje helemaal naar rechts.

vierk23vj.png

TIP: Om zeker te weten dat het op pixels gelijk komt te staan, kan je het beter verschuiven met de pijltjestoetsen. Die weet iedereen wel te zitten op het toetsenbord.

• Reacties 33
  • Bezichtigingen 5.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_730856
wie weet er iets op ?

Je moet hem niet opslaan via 'Save As' en dan als '.gif' bestand, maar via 'File > Save for web.'. Als het goed is moet hij het daarna gewoon doen, als je hem met bijvoorbeeld Windows Viewer opent of als je hem upload via bijvoorbeeld Imagehack.

• 5 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.