Jump to content
Geplaatst:
comment_2035557

dayz_logo.jpg

Ontwikkelaar: DayZDevTeam

Uitgever: DayZDevTeam

Genre: Actie, Avontuur

Platform: PC

Aantal spelers: Multiplayer

Release: Mod: Alpha: 16/4/2012 - Standalone: (??/??/??)

Wat is DayZ:

DayZ is een mod voor de militaire simulatiegame ARMA 2 en ARMA 2: Operation Arrowhead. Het is een multiplayer mod die ARMA 2 verandert in een open wereld vol zombies en spelers. Het draait om het verzamelen van voedsel en wapens, waarna het een kwestie is van overleven. Hierin zijn niet alleen de zombies een groot gevaar, de andere spelers in de server zijn wellicht gevaarlijker. Je weet nooit zeker of een andere speler jou met rust laat, met je wilt samenwerken of jou wilt afschieten zodat hij jouw – met moeite verzamelde – spullen kan stelen.

Daarbij is het overleven in DayZ een grote uitdaging. Wanneer je geraakt wordt, kun je bloedingen of botbreuken oplopen die je ieder op hun eigen manier moet behandelen. Je moet ook bijtijds eten en drinken, en je lichaamstemperatuur mag niet te laag raken. En je kunt ook nog ziek worden, wat resulteert in een naar hoestje. Dit produceert geluid, wat weer zombies in jouw omgeving kan aantrekken. Want ook geluid en beweging spelen een rol in deze post-apocalyptische overleving. Het is geen eenvoudig spelletje waarin je hordes zombies afknalt. Voedsel, medicijnen, wapens en ammunitie zijn schaars. In leven blijven is de uitdaging.

Bewerkt: door Visser23

• Reacties 38
  • Bezichtigingen 6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2177632

Ik zou het bijltje erbij neergooien na drie keer sterven :7

Ik bestuurde met twee vrienden dat vliegtuig en ik kreeg 'm helaas (door mijn fout) niet van de grond en boorde 'm daarin. Daarna opnieuw gespawned en samen snel terug naar onze lijken gegaan om onze gear op te pakken.

Is er een LAN variant? Voor Lan parties zou dit spel ideaal zijn.

DayZ mod is gewoon via LAN legaal te spelen. ;)

• 2 maanden later...
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2211853

Valt mee ik kan het op mijn laptop op 1920 1080 spelen. Natuurlijk niet op high maar wel boven gemiddeld. Mijn laptop is een 1.5 2 jaar. (Lenovo IdeaPad y500). Het spel wordt met de updates ook steeds beter speelbaar :)

Geplaatst:
comment_2211857

Valt mee ik kan het op mijn laptop op 1920 1080 spelen. Natuurlijk niet op high maar wel boven gemiddeld. Mijn laptop is een 1.5 2 jaar. (Lenovo IdeaPad y500). Het spel wordt met de updates ook steeds beter speelbaar :)

Ah oke, en is het noodzakelijk om eerst Arma te kopen?

Geplaatst:
comment_2211859

Nee de standalone is een spel opzich! Los van een andere game.

Hij is wel gebaseerd op de mod van arma. Vandaar dat het spel ook nog in een vroeger versie zit(alpha) maar nu wel goedkoop is! Dus zoek op Day standalone op steam en je vindt hem wel :).

De standalone versie wordt constant geüpdatet: je kan met elke update weer meer!

Er zijn dus twee versies. De mod in arma(dus bij die moet je arma hebben).

En de standalone(alpha versie) die je los kan kopen.

Bewerkt: door Dexist

Geplaatst:
comment_2211967

Hij is wel gebaseerd op de mod van arma. Vandaar dat het spel ook nog in een vroeger versie zit(alpha) maar nu wel goedkoop is! Dus zoek op Day standalone op steam en je vindt hem wel :).

De standalone versie wordt constant geüpdatet: je kan met elke update weer meer!

Hmm I see. Op steam kost ie iets van 23 euro ofzo. Wordt dat dan duurder als het spel compleet is? En wanneer wordt de game compleet verwacht?

Geplaatst:
comment_2211973

Is het spel op dit moment wel speelbaar? Ziet er interessant uit! Maar dit is zeker alleen voor de heavy gaming rigs, of niet? :7

Het is opzich speelbaar ja, ik speel het op High settings met 30-70FPS. Heb een i5 4690 @ 3.5GHZ + GTX 760 2GB en speel met de resolutie 1920x1080.

Bewerkt: door GTA_Michael

Geplaatst:
comment_2211987

Hmm I see. Op steam kost ie iets van 23 euro ofzo. Wordt dat dan duurder als het spel compleet is? En wanneer wordt de game compleet verwacht?

grote kans dat hij duurder wordt ja. Dus als je hem nu koopt in het voordeliger
  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_2232781

Kleine bump maar dit spel is echt zo verslavend. Ben al een shitload keren doodgegaan en tot nu toe elke keer mijn loot kunnen recoveren! Straks weer ff mijn ural vol gooien met wapens en dan weer dem mownies verdienen!

• 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_2252944

Het lijkt mij ook wel een hele leuke game, en ik houd wel van overleven, en zombies neerknallen.

Maar is het een grote map, want dan is het pas echt leuk, om in die map te survivalen.

• 3 maanden later...
Geplaatst:
comment_2287045

Hallo,

Ik ben all een tijdje aan het nadenken om dayz te nemen maar ik weet niet of mijn PC het wel aankan want ik heb niet een game PC. Dus echt super zware spellen zou ik niet aankunnen.

Ik heb deze PC.

https://m.bol.com/nl/p/acer-aspire-xc-603-i3900-azerty-desktop/9200000026149243?Ntt=acer%20aspire%20xc-603&basketCount=0#

Als ik zo keek naar de specificaties zou het moeten lukken maar ik weet het niet 100% zeker.

Geplaatst:
comment_2287068

Nee het komt simpelweg door je videokaart dat is een INTEL HD graphics en die videokaarten zijn simpelweg niet snel.

en is ook niet te vervangen omdat het een standaard pc is .. je had voor dat geld beter een selfbuild pc kunnen halen en dan had je de game vast wel kunnen spelen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.