Om te beginnen kiezen we een toepasselijke achtergrond. Ik heb deze gekozen:
Daarna maken we een nieuw bestand van 500x150 px, en voegen we de achtergrond in.
Als we dat gedaan hebben downloaden we deze render en voegen we die in:
Render:
Gum simpelweg het auteursrecht weg en voeg hem in. Druk op ctrl+t en houd shift ingedrukt om het te verkleinen.
Nu we dat gedaan hebben maak je een nieuwe layer en zet je die onder je render, maar boven je achtergrond. Pak een redelijk grote soft brush, en begin de linker kant met oranje te brushen, en de
rechter kant met blauw.
Daarna kun je de layer op overlay zetten, en wat met de opacity spelen totdat je denkt dat hij er mooi in staat:
Nu ga je naar layer/New adjustment layer/gradient map
Kan je het niet vinden, dan moet je even de spoiler openen.
Nu we dat gedaan hebben, zal je signature er zo uit zien:
Dat is niet wat we willen, dus drukken we op CTRL+Shift+G. Mocht dat niet werken dan druk je op CTRL+alt+G
Dit zou er dan moeten gebeuren:
Selecteer de adjustment layer, en pak een soft eraser. We gaan nu de rechter kant voor de helft weg gummen, omdat aan de rechter kant
een blauwe gloed staat en geen oranje.
Nu we dat hebben kun je de adjustmentlayer op overlay zetten, en wat met de opacity spelen.
En natuurlijk geld hetzelfde voor de andere kant, maar dan maak je hem blauw. De kleur bepaal je door rechts boven je layers op de gradient balk
te klikken, en simpelweg van het oranje vierkantje een blauwe kleur te maken.
Dit keer gum je alleen de linker kant weg, zet je de layer op overlay en speel je wat met de opacity.
Eenmaal gedaan dan zou dit je outcome moeten zijn:
Na mijn idee werkt dit het beste met vooral donkere renders, maar je kunt altijd kijken of het ook met lichtere renders werkt.
Laat je outcome zien en als je vragen hebt zal ik ze beantwoorden
EDIT:
Zoals je zien bij de outcome zit de gloed op de achtergrond tegen de render aan, mocht je dit niet mooi vinden, dan kun je altijd nog gummen
Welkom bij een nieuwe tutorial, en vandaag gaan we dit maken:
Zoals je ziet bij de signature is links een oranje gloed en rechts een blauwe gloed. Om dat reflecterend te maken passen we
een gradient map adjustment layer toe. Zo krijg je op je render links en rechts ook een mooie gloed.
_______________________________________________________________________________________
Om te beginnen kiezen we een toepasselijke achtergrond. Ik heb deze gekozen:
Daarna maken we een nieuw bestand van 500x150 px, en voegen we de achtergrond in.
Als we dat gedaan hebben downloaden we deze render en voegen we die in:
Render:
Gum simpelweg het auteursrecht weg en voeg hem in. Druk op ctrl+t en houd shift ingedrukt om het te verkleinen.
Nu we dat gedaan hebben maak je een nieuwe layer en zet je die onder je render, maar boven je achtergrond. Pak een redelijk grote soft brush, en begin de linker kant met oranje te brushen, en de
rechter kant met blauw.
Daarna kun je de layer op overlay zetten, en wat met de opacity spelen totdat je denkt dat hij er mooi in staat:
Nu ga je naar layer/New adjustment layer/gradient map
Kan je het niet vinden, dan moet je even de spoiler openen.
Nu we dat gedaan hebben, zal je signature er zo uit zien:
Dat is niet wat we willen, dus drukken we op CTRL+Shift+G. Mocht dat niet werken dan druk je op CTRL+alt+G
Dit zou er dan moeten gebeuren:
Selecteer de adjustment layer, en pak een soft eraser. We gaan nu de rechter kant voor de helft weg gummen, omdat aan de rechter kant
een blauwe gloed staat en geen oranje.
Nu we dat hebben kun je de adjustmentlayer op overlay zetten, en wat met de opacity spelen.
En natuurlijk geld hetzelfde voor de andere kant, maar dan maak je hem blauw. De kleur bepaal je door rechts boven je layers op de gradient balk
te klikken, en simpelweg van het oranje vierkantje een blauwe kleur te maken.
Dit keer gum je alleen de linker kant weg, zet je de layer op overlay en speel je wat met de opacity.
Eenmaal gedaan dan zou dit je outcome moeten zijn:
Na mijn idee werkt dit het beste met vooral donkere renders, maar je kunt altijd kijken of het ook met lichtere renders werkt.
Laat je outcome zien en als je vragen hebt zal ik ze beantwoorden
EDIT:
Zoals je zien bij de outcome zit de gloed op de achtergrond tegen de render aan, mocht je dit niet mooi vinden, dan kun je altijd nog gummen
Zo ziet dat er dan bijvoorbeeld uit.
Bewerkt: door supergtagamer