Jump to content

[tut] gloed effect toepassen op een render


GuitarGuy666

Recommended Posts

Welkom bij een nieuwe tutorial, en vandaag gaan we dit maken:

9kxlvo.jpg

Zoals je ziet bij de signature is links een oranje gloed en rechts een blauwe gloed. Om dat reflecterend te maken passen we

een gradient map adjustment layer toe. Zo krijg je op je render links en rechts ook een mooie gloed.

_______________________________________________________________________________________

Om te beginnen kiezen we een toepasselijke achtergrond. Ik heb deze gekozen:

2dkfpg.png

Daarna maken we een nieuw bestand van 500x150 px, en voegen we de achtergrond in.

o2vkx.png

Als we dat gedaan hebben downloaden we deze render en voegen we die in:

Render:

2ldf8d0.png

Gum simpelweg het auteursrecht weg en voeg hem in. Druk op ctrl+t en houd shift ingedrukt om het te verkleinen.

b492j6.png

Nu we dat gedaan hebben maak je een nieuwe layer en zet je die onder je render, maar boven je achtergrond. Pak een redelijk grote soft brush, en begin de linker kant met oranje te brushen, en de

rechter kant met blauw.

351icrp.png

Daarna kun je de layer op overlay zetten, en wat met de opacity spelen totdat je denkt dat hij er mooi in staat:

15d6p7d.png

Nu ga je naar layer/New adjustment layer/gradient map

Kan je het niet vinden, dan moet je even de spoiler openen.

2wnd5qw.jpg

Nu we dat gedaan hebben, zal je signature er zo uit zien:

34pdgyb.png

Dat is niet wat we willen, dus drukken we op CTRL+Shift+G. Mocht dat niet werken dan druk je op CTRL+alt+G

Dit zou er dan moeten gebeuren:

96bxib.png

Selecteer de adjustment layer, en pak een soft eraser. We gaan nu de rechter kant voor de helft weg gummen, omdat aan de rechter kant

een blauwe gloed staat en geen oranje.

35lhjrn.png

Nu we dat hebben kun je de adjustmentlayer op overlay zetten, en wat met de opacity spelen.

2wg4upk.jpg

En natuurlijk geld hetzelfde voor de andere kant, maar dan maak je hem blauw. De kleur bepaal je door rechts boven je layers op de gradient balk

te klikken, en simpelweg van het oranje vierkantje een blauwe kleur te maken.

Dit keer gum je alleen de linker kant weg, zet je de layer op overlay en speel je wat met de opacity.

Eenmaal gedaan dan zou dit je outcome moeten zijn:

9kxlvo.jpg

Na mijn idee werkt dit het beste met vooral donkere renders, maar je kunt altijd kijken of het ook met lichtere renders werkt.

Laat je outcome zien en als je vragen hebt zal ik ze beantwoorden :tu:

EDIT:

Zoals je zien bij de outcome zit de gloed op de achtergrond tegen de render aan, mocht je dit niet mooi vinden, dan kun je altijd nog gummen ;)

2z9jrxu.jpg

Zo ziet dat er dan bijvoorbeeld uit.

Bewerkt: door supergtagamer
Link to comment
Delen op andere websites

Wow, dat ziet er echt supergoed uit 3L1077 :tu: Mijn complimenten. Als ik het goed heb bestaat de achtergrond uit 2 verschillende

plaatjes. Erg goed toegepast dat effect. 8/10. (ik vind het linker deel van de achtergrond nogal vel).

Link to comment
Delen op andere websites

Leuke tutorial, supergtagamer! Goed om te zien dat je je steeds meer ontwikkelt! Twee kleine tips:

  • In plaats van brushen met oranje en blauw, kun je ook direct een gradient op je achtergrond gooien (uiteraard op een nieuwe layer). Brushes gebruiken hier is wat omslachtig, tenzij je echt een heel specifiek effect wilt creëren.
  • Je kunt beter een losse gradient map toevoegen op de render zelf in plaats van een adjustment layer. Op die manier is de daaropvolgende stap niet langer nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 4 maanden later...

Dit is mijn redelijk lelijke outcome: 3zJcYHC.png

Zag dat ik van alles vergeten was! Nu: HCzyDA8.png

Ik vind hem wel geinig, maar ik vind de render niet echt super leuk. Veel te klein, je ziet er bijna geen detail in. Jammer, misschien kan je eens een nieuwe render proberen. Een andere minder opvallende lettertype zal ook goed doen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...