Jump to content
Geplaatst:
comment_2042894

Het Eurovisie Songfestival 2013 had ook best een topic kunnen hebben, gezien de activiteit in de Chat gisteravond en de status updates hierover. Dat is natuurlijk wat te laat nu, maar laten we voor 2014 nu dan maar vast aftrappen :D

Met natuurlijk de grote vraag: wie moet er volgend jaar meedoen? Welke act/band/zanger/zangeres moet er voor Nederland, en welke voor België meedoen in Kopenhagen 2014?

Qua Belgische artiesten ben ik fan van Triggerfinger en Selah Sue, maar dat lijken me absoluut geen haalbare kaarten. Zou Mylo wat zijn? Verder heb ik te weinig verstand van de Belgische muziek om artiesten aan te dragen...of ik zie iemand over het hoofd natuurlijk.

Voor Nederland hebben Laura Jansen en Waylon al eens aangegeven wel mee te willen doen. Dit jaar had de TROS Anouk alle ruimte gegeven: ze mocht zelf het liedje kiezen en ook alle aanverwante zaken mocht Anouk bepalen. Geen Nationaal Songfestival met een stemmend publiek zoals de afgelopen jaren, en dat heeft goed uitgepakt. Wat mij betreft doen we volgend jaar weer zoiets, en dan zou ik Waylon sturen. Laura Jansen valt wellicht iets te veel in dezelfde categorie als Anouk (althans, zoals Anouk met Birds), en dus is iets anders waarschijnlijk geen slechte keus :)

Verder zou ik Within Temptation het ook wel 's willen zien doen, die kunnen volgens mij ook hoge ogen gooien.

Wat denken of hopen jullie? Wie krijgt jullie douze points?

(Oh, en hou 't a.u.b. een beetje serieus. Het ESF is een makkelijke aanleiding om grappen te maken, maar kom hier maar niet aan met Rapper Sjors of zo...)

• Reacties 73
  • Bezichtigingen 5.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2044069

De Nederlandse dj's zijn inderdaad internationaal vermaard, maar is dat publiek hetzelfde publiek dat een ESF trekt? Bovendien betekent de S nog altijd dat er live gezongen moet worden, dat de nadruk daar op ligt en niet op een eventuele dj op de achtergrond. Een dj lijkt mij niet meteen de winnende formule.

• 9 maanden later...
Geplaatst:
comment_2167596

Eh, ja, een hele tijd later... :puh:

Waylon en Ilse DeLange a.k.a. The Common Linnets zijn het dus geworden. Hun nummer heet Calm After The Storm en ik vind het een lekker nummer, alhoewel je het wel vaker moet horen dan één keer om 't leuk te vinden. Maandag komt de videoclip uit, hieronder de officiële audio.

Geplaatst:
comment_2167604

Ik vind het vreselijk. Heb de hele tijd het gevoel "en nu gaat het komen", maar komt het niet. :7

En een liedje voor het songfestival moet gelijk pakkend zijn, want je moet al stemmen halen na de eerste keer dat mensen het horen.

Geplaatst:
comment_2168522

België heeft gisterenavond gekozen voor Axel Hirsoux met het nummer Mother.

http://www.youtube.com/watch?v=zKiskf9Xi44

Het nummer is best oké. Maar de Semi-Finale zal loodzwaar zijn vrees ik (Azerbeidzjan, Oekraïne, Rusland...) :(

Het zal geen Songfestival worden met de lage landen samen denk ik...

Geplaatst:
comment_2168525

Ik vind het vreselijk. Heb de hele tijd het gevoel "en nu gaat het komen", maar komt het niet. emo.gif

En een liedje voor het songfestival moet gelijk pakkend zijn, want je moet al stemmen halen na de eerste keer dat mensen het horen.

Exact! De Kwis nam met die insteek afgelopen zaterdag het lied van Ilse en Waylon mooi op de hak:

Edit: Het begint rond 0:23

Bewerkt: door Rutger.

Geplaatst:
comment_2168611

Allesinds zal Nederland en België tegen 'goed presterende landen' concurreren! Eén positief ding, we kunnen net zoals vorig jaar meedoen met vriendjespolitiek :7

Alvast mijn nummer één lied van de Semi-Final is Hongarije:

• 1 maand later...
Geplaatst:
comment_2187862

Vanavond de eerste halve finale, met Nederland! Zijn jullie aan het kijken en hoe schat je onze kansen dan in?

Buitenlandse media zijn blijkbaar laaiend enthousiast over Waylon en Ilse, ik moet het nog maar zien..

Geplaatst:
comment_2187877

Ik hoorde dat een aantal landen expres proberen om niet te winnen omdat ze anders die shit moeten gaan organiseren waar ze geen geld en/of ruimte voor hebben.

Wat dat betreft hoop ik ook vurig dat Nederland niet wint. Tenzij Laura Jansen meedoet, want ik ben nog steeds verliefd op haar.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.