Jump to content
Geplaatst:
comment_2043397

xbox-one-logo.png

xboxall.png

De Xbox One is de nieuwe console uit de achtste generatie ontwikkeld door Microsoft.

De console was aangekondig op 21 mei 2013 op een eigen event van Microsoft.

Details:

[table=header]Feature | Xbox One

Prijs | €499,- incl. Kinect, €399,- zonder Kinect,

Release datum | 21 november 2013 (tier 1), In Nederland en België: 5 september 2014 (tier 2)

CPU | 8 Core CPU (gebaseerd op AMD Jaguar, met 32MB eSram)

RAM | 8GB DDR3

GPU | Aangepaste AMD Radeon - Onbekende chip

Opslag | 500GB Interne opslag (Niet verwisselbaar), Uitbreidbaar met een Harde schijf via USB3 voor alle content (inclusief opslag van games) tot 16 TB.

Optische media | Blu-Ray en DVD

Aansluitingen | 3x USB3.0, HDMI-in, HDMI-out, Optical-out

Geluidsondersteuning | 7.1 Surround Sound

OS | Xbox OS, Windows aangepaste Kernel (gebaseerd op Windows 8 ), Hypervisor (verbindingslaag)

Camera | Kinect 2.0, 1080p 30fps

Connectie | Gigabit Ethernet, Wifi (ingebouwd) , Bluetooth 2.1 (EDR)

Backwards compatibility | Nee

Onlineverbinding | Enkel bij eerste keer opstarten

2e scherm | Smartglass (Windows 8, WP8, iOS, Android)

Cloud opslag| Ja

Game installaties | Elk spel, digitaal of vanaf schijf dienen geïnstalleerd te worden op de harde schijf.

3d Ondersteuning | Ja[/table]

Door een digitale TV tuner aan te sluiten op de Xbox One, kan je via de Xbox gewoon naar live televisie-uitzendingen kijken en dit volledig bedienen via Xbox, zei het via spraak, een telefoon / tablet of de controller.

Doordat al je entertainment via de Xbox One gaat, kan je gemakkelijk andere programma's oproepen of zelfs naast je huidige activiteit draaien.

Om een beter beeld te krijgen van deze functies, bekijk de volledige video van de aankondiging op Xbox.com

Het dashboard

xboxonedashboardupdate.jpg

Nieuwe Xbox One controller:

Xbox_Controller_F_TransBG_RGB_2013.png

• Geïntegreerd accu compartiment
  • Vibratie-feedback via de trickers
  • Verbindt Via Wifi-direct
  • Zeer nauwkeurig werkende D-pad

Nieuwe Kinect:

xbox_sensor_rhs78_transbg_rgb_2013_25774.nphd.png

• +Full HD 1080P kleuren camera
  • + Meerdere microfoons
  • Herkenning van gebaren en emoties
  • Betere spraakherkenning (meer natuurlijkere taal)

Bewerkt: door Crypteq

• Reacties 189
  • Bezichtigingen 20.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2251750

Heb nu een weekje de Xbox One en de PS4 thuis staan. Neig erna om te zeggen dat ik de Xbone een fijner apparaat vind om 2 redenen: Hele goede support (chat, mail, telefoon) en de controller. De menu's zijn wel echt verschrikkelijk vergeleken met de ps4. Beide zijn chille dingen.

Geplaatst:
comment_2251782

Hm, serieus? Ik vind de controller van de Playstation 4 perfect. Hij ligt fantastisch in mijn hand en is een zeer grote vooruitgang ten opzichte van de Playstation 3-controller. De support van Playstation lijkt me inderdaad minder dan die van de Xbox.

• 1 maand later...
Geplaatst:
comment_2262496

Heb de XB1 nu al 'n tijd, maar ben benieuwd wanneer jullie hem op Standby-stand zetten en wanneer helemaal uit. Omdat ik het gewend ben van m'n 360 zet ik hem vrijwel altijd uit, tenzij ik zeker weet dat ik diezelfde middag/avond toch nog ga spelen.

Is het slim om hem 's nachts in Standby-stand te zetten? Het ding maakt namelijk dan nog geluid..

• 6 maanden later...
Geplaatst:
comment_2320320

Toen ik hoorde dat ze met de Xbox One bezig waren met backwards compatibility een tijdje terug was ik redelijk in mijn nopjes. puh2.gif

Afgelopen maandag hoorde ik op de Microsoft persconferentie van de E3 dat het een feit is geworden, we kunnen nu eindelijk games van de Xbox 360 spelen op de Xbox One.

Ik neem aan dat de meesten dat nu wel weten, maar wou het toch wel ff kwijt.

Yess eindelijk. icon_mrgreen.gificon_mrgreen.gificon_mrgreen.gif

Ik weet wel dat je nu nog maar een paar games kan overzetten, maar in de loop van de tijd worden dat er vanzelf wel meer, waneer er voor andere games ook toestemming word gegeven.

Hier een link naar de pagina waar een lijst met games staan die je nu al over kan zetten.

http://www.xbox.com/...available-games

Voorlopig heb ik Banjo Kazooie, Banjo Tooie, BattleBlock Theater, Defense Grid, Hexic HD, Perfect Dark, Toy Soldiers: Cold War en Viva Piñata: TIP overgezet.

Perfect Dark heb ik ff gespeeld en met de Game Dvr het eerste level opgenomen, hier onder het filmpje.

Helaas is op het moment de backwards compatibility alleen te gebruiken door mensen die in het Xbox Preview Program zitten en later dit jaar ergens rond de kerst dacht ik, pas voor de rest van de Xbox Community.

Zijn er nog meer mensen hier op dit forum die al kunnen genieten van de backwards compatibility?

>>> Door thebig: Samengevoegd met hoofdonderwerp.<<<

• 3 maanden later...
Geplaatst:
comment_2344961

Deze week heeft iemand (een preview member) een speedtest gedaan van het nieuwe Dashboard dat we in november krijgen. Hieronder een foto.

Overigens is het sinds deze week mogelijk om met maximaal 12 personen in partychat te zitten (ipv 8 ).

xDHxCIk.png

Bewerkt: door PrioX

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.