Jump to content
Geplaatst:
comment_2043397

xbox-one-logo.png

xboxall.png

De Xbox One is de nieuwe console uit de achtste generatie ontwikkeld door Microsoft.

De console was aangekondig op 21 mei 2013 op een eigen event van Microsoft.

Details:

[table=header]Feature | Xbox One

Prijs | €499,- incl. Kinect, €399,- zonder Kinect,

Release datum | 21 november 2013 (tier 1), In Nederland en België: 5 september 2014 (tier 2)

CPU | 8 Core CPU (gebaseerd op AMD Jaguar, met 32MB eSram)

RAM | 8GB DDR3

GPU | Aangepaste AMD Radeon - Onbekende chip

Opslag | 500GB Interne opslag (Niet verwisselbaar), Uitbreidbaar met een Harde schijf via USB3 voor alle content (inclusief opslag van games) tot 16 TB.

Optische media | Blu-Ray en DVD

Aansluitingen | 3x USB3.0, HDMI-in, HDMI-out, Optical-out

Geluidsondersteuning | 7.1 Surround Sound

OS | Xbox OS, Windows aangepaste Kernel (gebaseerd op Windows 8 ), Hypervisor (verbindingslaag)

Camera | Kinect 2.0, 1080p 30fps

Connectie | Gigabit Ethernet, Wifi (ingebouwd) , Bluetooth 2.1 (EDR)

Backwards compatibility | Nee

Onlineverbinding | Enkel bij eerste keer opstarten

2e scherm | Smartglass (Windows 8, WP8, iOS, Android)

Cloud opslag| Ja

Game installaties | Elk spel, digitaal of vanaf schijf dienen geïnstalleerd te worden op de harde schijf.

3d Ondersteuning | Ja[/table]

Door een digitale TV tuner aan te sluiten op de Xbox One, kan je via de Xbox gewoon naar live televisie-uitzendingen kijken en dit volledig bedienen via Xbox, zei het via spraak, een telefoon / tablet of de controller.

Doordat al je entertainment via de Xbox One gaat, kan je gemakkelijk andere programma's oproepen of zelfs naast je huidige activiteit draaien.

Om een beter beeld te krijgen van deze functies, bekijk de volledige video van de aankondiging op Xbox.com

Het dashboard

xboxonedashboardupdate.jpg

Nieuwe Xbox One controller:

Xbox_Controller_F_TransBG_RGB_2013.png

• Geïntegreerd accu compartiment
  • Vibratie-feedback via de trickers
  • Verbindt Via Wifi-direct
  • Zeer nauwkeurig werkende D-pad

Nieuwe Kinect:

xbox_sensor_rhs78_transbg_rgb_2013_25774.nphd.png

• +Full HD 1080P kleuren camera
  • + Meerdere microfoons
  • Herkenning van gebaren en emoties
  • Betere spraakherkenning (meer natuurlijkere taal)

Bewerkt: door Crypteq

• Reacties 189
  • Bezichtigingen 20.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2198546

Ik heb de Benelux editie gepreorderd, maar de games die erbij zitten is nog niet bekend, hopelijk wat goeie titels.

Waarom pre-orderen? De console is volgens mij al een tijdje in Nederland te koop, bijvoorbeeld bij de Mediamarkt. Alleen heb je dan wel een Duitse versie, maar die kun je volgens mij gewoon switchen naar de Engelse taal.
Geplaatst:
comment_2199019

Ik ga geen 550 euro betalen voor een kale Xbox One en dan nog spellen erbij kopen van 65 euro, nee dan wacht ik liever op de Benelux Editie waar 2 spellen erbij zitten voor 500 euro, scheelt een hoop centen

Geplaatst:
comment_2199862

Al deze nieuwe games laten mij toch weer sterk twijfelen om de Xbox One vroeger te halen dan gepland. Normaal gezien zou ik hem dit jaar nog niet kopen, maar nu wordt het erg moeilijk. Ik vrees er trouwens voor dat hij dit jaar al afgeprijsd zal worden, gezien hij nog maar officieel uitkomt in september :(

Geplaatst:
comment_2201991

Mijn excuses voor de dubbelpost, maar ik begin voor de zoveelste keer weer te twijfelen. Een PS4-speler vertelde mij dat de PS4 betere graphics heeft, of iets in dat genre. Hij zei dat 1080p ontbreekt op de Xbox One. Nu, ik ben een complete noob als het gaat om dit soort dingen.

Is er een verschil in graphics?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.