Jump to content
Geplaatst:
comment_2046894

Gisteren is het EK onder-21 in Israël van start gegaan, en Nederland is daar één van de favorieten voor de titel. Er doen slechts 8 landen mee, en mede daardoor was de kans groot op een lastige poule, en die heeft Nederland dan ook gekregen: titelverdediger Spanje, Duitsland en Rusland.

Waar Nederland met aardig wat A-internationals speelt, doet Duitsland dat niet: onder anderen Götze, Reus en Draxler zijn in principe speelgerechtigd, maar die doen niet mee.

Spanje won eerder vandaag met 1-0 van Rusland, terwijl Nederland nu tegen Duitsland op 1-0 staat dankzij een goal van Adam Maher.

[table=header]#|Poule A|W|G|V|P|DS

1|Italië*|2|1|0|7|6-1

2|Noorwegen*|1|2|0|5|6-4

3|Israël|1|1|1|1|3-6

4|Engeland|0|0|3|0|1-5[/table]

[table=header]#|Poule B|W|G|V|P|DS

1|Spanje*|3|0|0|9|5-0

2|Nederland*|2|0|1|6|8-6

3|Duitsland|1|0|2|3|4-5

4|Rusland|0|0|3|0|2-8[/table]

Halve finales

Spanje-Noorwegen 3-0

Nederland-Italië 0-1

Finale

Dinsdag 18 juni, 18.00 uur: Spanje-Italië 4-2

Nog meer mensen die dit een beetje gaan volgende komende twee weken?

Edit

2-0 na een mooie actie van Wijnaldum :D Tweede keer dat de keeper er niet goed uitziet...

• Reacties 31
  • Bezichtigingen 4.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2124891

Ligt eraan hoe goed Nederland het doet... Toe Nederland onder 21 een aantal jaren terug zo goed speelde (2006 & 2007?), was het hier in NL best wel een hype. Weet nog dat ik bij mijn sportvereniging een wedstrijd heb gezien, misschien wel de finale. Tja, alles hangt af van hoe goed het elftal is.

Ik vind het zelf altijd wel leuk om te volgen. :Y En het is natuurlijk extreem belangrijk voor de ontwikkeling van voetballers.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.