De broertjes Vance en de hinderlaag
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.
Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.
Victor en Lance of kortweg de broertjes Vance. Er zijn voor zover ik weet al heel wat discussies rond de broertjes gevoerd, waarvan de bekendste ongetwijfeld die over de missie In the Beginning uit GTA Vice City is. Een aantal mensen dachten dat het niet Victor, maar Pete, de derde Vance broer (waarover we nog steeds weinig weten) was die tijdens de deal met Tommy Vercetti werd neergeschoten. Rockstar bevestigde echter dat het wel degelijk Victor was. Het is dan ook niet hierover dat ik een discussie of toch tenminste praattopic wil starten. Waarover dan wel? Mij interesseert vooral waarom de deal verstoord werd en door wie.
Mensen die GTA Vice City goed kennen, zullen mij meteen laten weten dat het Mr. Coke Ricardo Diaz was die de deal liet dwarsbomen. Ok goed, maar om welke reden? Twee jaar eerder werkte hij nota bene een kort tijd samen met de broertjes, waarom hen dan bestelen en eventueel laten vermoorden? Voor ik hier verder op in ga, lijkt het mij aangewezen de situatie nog eens volledig te schetsen vanaf het einde van GTA: VCS tot de bewuste deal in GTA Vice City.
Victor legt Jerry Martinez en Armando Mendez om. Lance komt hem na het gevecht oppikken en het duo besluit om de stad te verlaten en een tijdje onder te duiken. Lance vertelt Victor echter dat hij nog enkele moves heeft gemaakt en dat hij 20kg coke heeft weten te bemachtigen. Het enige wat ze moeten doen is een tijd afwachten en het nadien verkopen. Victor laat Lance weten dat hij niet geïnteresseerd is en de broertjes vliegen vervolgens weg.
Je zou kunnen denken dat het een raadsel is waar de broertjes twee jaar hebben rondgehangen, maar verborgen tekst van de originele introductie van GTA Vice City laat ons het volgende weten:
Victor en Lance hebben dus blijkbaar een grote drugsplantage in Panama uit de grond gestampt van waaruit ze opereren. Enige tijd voor Tommy Vercetti naar Vice City vliegt, komen de broertjes (via Gonzalez?) in contact met de Forelli family waardoor eerder vernoemde deal dus ontstaat.
Ok, we hebben nu een overzicht van waaruit we verschillende theorieën kunnen ontwikkelen.
Vier theorieën die allemaal mogelijk zijn lijkt mij. Het kan uiteraard ook zijn dat Rockstar nooit echt een verhaal achter de deal heeft gestoken, en dat wat hierboven uiteengezet is gewoon pure fantasie is. Met die mogelijkheid houd ik dan ook rekening. Het is desondanks een leuk onderwerp om het eens over te hebben. Dus, wat lijkt jullie de meest voor de hand liggende theorie, of heb je zelf een theorie uitgedacht, laat het hier dan weten. Ik ben benieuwd!