Hallo, en welkom bij iets compleet nieuws. Ja, echt iets compleet nieuws. Ik ga een nieuwe carrière beginnen in het Pro Cycling Manager, een spel waar ik recent in de Game On over heb geschreven. Ik wil een eigen ploeg beginnen. Mét jullie hulp. Jullie mogen adviezen geven over het aantrekken van renners, beloftes scouten, de doelen van het team en op welke wedstrijden bijvoorbeeld de focus op gelegd moet worden. Ik speel het spel. Bedenk wel dat ik de eindverantwoordelijke ben, maar dat jullie een grote invloed krijgen op wat wij doen.
Hier is het shirt waarin de nog te vormen wielerploeg GTAForum.nl gaat rijden.
Jullie hebben dus ook invloed op de ploeg waarmee ik vanaf het begin ga koersen. In de spoiler staat verdere uitleg over de carrièremodus. Maak je geen zorgen over de naam en het shirt dat afwijkt van hierboven; dat komt allemaal in orde.
Noteer dat bij screen twee de vaardigheiden (ook wel stats genoemd) wat beperkt zijn. In ieder geval is dus 50 het laagste en 85 het hoogste. Even wat breder uitgewerkt:
[table=header]Stat/Vaardigheid|Uitleg
RYD|Rijden. Hardrijden. Hoe hard een renner op het vlakke stuk kan rijden.
KL|Klimmen. Hoe goed de renner kan klimmen. Met klimmen worden bergen boven de 1000 meter bedoelt.
HEU|Heuvels. Hoe goed iemand heuvels opkan. Is alleen van toepassing op 'bergen' onder de 1000 meter. Vaak zie je dat bij klimmers de KL en HEU gelijkwaardig hoog zijn of in ieder geval beiden hoog.
TR|Tijdrijden. Hoe goed iemand is in tijdrijden. Hangt samen met PRL.
PRL|Proloog. Hoe goed iemand is in een proloog. TR en PRL hangen vaak samen, deze zijn bij een tijdrijder vrijwel altijd gelijkwaardig.
KAS|Kasseien.Hoe goed iemand de voeten uit kan op de kasseien.
SP|Sprint. Hoe goed iemand kan sprinten. Hangt vrijwel altijd samen met ACC
Acc| Acceleratie. Is nodig bij de sprint; de acceleratievaardigheid is ook vaak bij klimmers hoog, dat hebben ze namelijk nodig om te kunnen ontsnappen in de bergen.
DAL|Dalen. Hoe goed iemand kan dalen.
AAN| Aanvallen. Hoe goed iemand kan aanvallen. Is hoog bij rasaanvallers en klimmers.
UIT|Uithoudingsvermogen. Spreekt voor zich. Hangt samen met WEE en REC.
WEE| Weerstand. In welke mate een renner in staat is in de tegenaanval te gaan, net even dat laatste tandje bij te zetten in de sprint.
REC| Recuperatie. Hoe goed iemand hersteld in de wedstrijd én daarbuiten van een zware inspanning.
[/table]
Ik heb mijn zegje gedaan. Jullie mogen mij adviseren wat het beste is, welke renners ik moet aantrekken, kortom, bijna alles. Brand los.
Uitleg
Hallo, en welkom bij iets compleet nieuws. Ja, echt iets compleet nieuws. Ik ga een nieuwe carrière beginnen in het Pro Cycling Manager, een spel waar ik recent in de Game On over heb geschreven. Ik wil een eigen ploeg beginnen. Mét jullie hulp. Jullie mogen adviezen geven over het aantrekken van renners, beloftes scouten, de doelen van het team en op welke wedstrijden bijvoorbeeld de focus op gelegd moet worden. Ik speel het spel. Bedenk wel dat ik de eindverantwoordelijke ben, maar dat jullie een grote invloed krijgen op wat wij doen.
Hier is het shirt waarin de nog te vormen wielerploeg GTAForum.nl gaat rijden.
Jullie hebben dus ook invloed op de ploeg waarmee ik vanaf het begin ga koersen. In de spoiler staat verdere uitleg over de carrièremodus. Maak je geen zorgen over de naam en het shirt dat afwijkt van hierboven; dat komt allemaal in orde.
Noteer dat bij screen twee de vaardigheiden (ook wel stats genoemd) wat beperkt zijn. In ieder geval is dus 50 het laagste en 85 het hoogste. Even wat breder uitgewerkt:
[table=header]Stat/Vaardigheid|Uitleg
RYD|Rijden. Hardrijden. Hoe hard een renner op het vlakke stuk kan rijden.
KL|Klimmen. Hoe goed de renner kan klimmen. Met klimmen worden bergen boven de 1000 meter bedoelt.
HEU|Heuvels. Hoe goed iemand heuvels opkan. Is alleen van toepassing op 'bergen' onder de 1000 meter. Vaak zie je dat bij klimmers de KL en HEU gelijkwaardig hoog zijn of in ieder geval beiden hoog.
TR|Tijdrijden. Hoe goed iemand is in tijdrijden. Hangt samen met PRL.
PRL|Proloog. Hoe goed iemand is in een proloog. TR en PRL hangen vaak samen, deze zijn bij een tijdrijder vrijwel altijd gelijkwaardig.
KAS|Kasseien.Hoe goed iemand de voeten uit kan op de kasseien.
SP|Sprint. Hoe goed iemand kan sprinten. Hangt vrijwel altijd samen met ACC
Acc| Acceleratie. Is nodig bij de sprint; de acceleratievaardigheid is ook vaak bij klimmers hoog, dat hebben ze namelijk nodig om te kunnen ontsnappen in de bergen.
DAL|Dalen. Hoe goed iemand kan dalen.
AAN| Aanvallen. Hoe goed iemand kan aanvallen. Is hoog bij rasaanvallers en klimmers.
UIT|Uithoudingsvermogen. Spreekt voor zich. Hangt samen met WEE en REC.
WEE| Weerstand. In welke mate een renner in staat is in de tegenaanval te gaan, net even dat laatste tandje bij te zetten in de sprint.
REC| Recuperatie. Hoe goed iemand hersteld in de wedstrijd én daarbuiten van een zware inspanning.
[/table]
Ik heb mijn zegje gedaan. Jullie mogen mij adviseren wat het beste is, welke renners ik moet aantrekken, kortom, bijna alles. Brand los.
Inhoudsopgave
Huidige selectie
Bewerkt: door Visser23