Jump to content
Geplaatst:
comment_1614484
In Nederland leven we met z’n allen in een democratisch land, tenminste dat denken we. De regering wordt gekozen en heet daarom de volksvertegenwoordiging. Ook de leden van de Eerste Kamer worden gekozen door alle Nederlanders. Tezamen maken zij het beleid van ons land en schrijven zij de wet voor.

Normaal gezien zou je er van uit gaan dat dit beleid en wetten betreft die in ons belang zijn, dat is toch ook de reden waarom je voor iemand kiest tijdens de verkiezingen. Maar soms lijkt het alsof men een beleid uitstippelt of wetten vervaardigt die het Nederlandse volk weinig ten goede komen, maar juist de beleidsmakers en de rijkste bevolkingsgroepen wel. En soms lijkt het er op dat ze toch echt het beste met ons voor hebben.

Toch hebben onze volksvertegenwoordigers en ook die van alle andere landen weinig in te brengen als het er werkelijk om gaat! Hoe komt dat?

Er zijn anderen die werkelijk aan de touwtjes trekken. Er is namelijk een zeer klein percentage dat het beleid van alle landen over de hele wereld bepaald. Deze zeer kleine groep mensen, die ook wel “de Illuminati” wordt genoemd, heeft als uiteindelijke doel de hele aarde in z’n macht te krijgen.

Als je jezelf nu afvraagt wat daar de reden van kan zijn, dan is er maar één antwoord mogelijk namelijk dat macht een lekker gevoel geeft. En wat is er dan betere dan complete macht over alle mensen te hebben.

Er zijn twee manieren om macht te krijgen:

1) Respect en eerbied verdienen van anderen, waardoor ze een volledig vertrouwen in je hebben, en daardoor alles voor je over hebben.

2) Angst bij anderen creëren, zodat zij er alles voor zullen doen om te voorkomen dat hun angst bewaarheid wordt.

De kortste en makkelijkste weg is angst creëren en dat is de weg die de Illuminati hebben gekozen. Zij hebben er lang geleden voor gekozen eerst veel geld te verdienen, waarmee ze beleidsbepalers konden omkopen. Zodra iemand omgekocht is, is de betreffende persoon bang dat dit bekend wordt en zal er dus veel voor over hebben dat dit bekend wordt. Gevolg is dat zij beslissingen zullen nemen die zij anders nooit hadden genomen, zoals bijvoorbeeld bepaalde wetten aannemen, een bepaald beleid uitstippelen of andere mensen benoemen in functies waar zij anders nooit terecht waren gekomen.

Er speelt hierbij echter één probleem mee. Niet iedereen accepteert of gelooft zomaar dat bepaalde wetten aangenomen dienen te worden of dat een bepaald beleid de juiste is voor het volk of dat bepaalde mensen in de juiste functie benoemd worden.

Het is voor de Illuminati van het grootste belang te voorkomen dat het volk onraad ruikt en in opstand raakt. De Illuminati spelen daarom een spelletje met de mensheid alsof het een potje schaken betreft, alleen maar zodat het grootste gedeelte van de mensheid het onwaarschijnlijk acht dat zij bestaan en zulke plannen hebben.

Ondertussen hebben zij al een aantal doelen bereikt.

Vraag jezelf het volgende maar eens af:

- Ben ik onafhankelijk?

- Ben ik ergens bang voor?

- Volg ik gedwee mijn meerdere?

- Laat ik voor mezelf denken?

De antwoorden hierop zijn zeer waarschijnlijk:

- Nee … ik ben afhankelijk van geld, want ik wil een huisje hebben, ik wil dingetjes voor m’n vriendin kopen, ik wil voor een gezonde financiële toekomst van m’n kinderen zorgen, etcetera.

- Ja … ik ben bang voor de mening van anderen, ik ben bang uitgelachen te worden, ik ben bang zonder geld te komen zitten, ik ben bang geen eten meer te hebben, etcetera.

- Ja … ik doe wat mijn baas van me vraagt (zolang het maar in m’n contract staat) zodat ik geld verdien, ik ben het vaak niet mee eens met de wetten of het beleid in ons land maar doe er verder niks/weinig tegen, als de media zeggen dat het slecht gaat met de economie dan geloof ik dat en geef ik minder geld uit, etcetera

- Ja … de paus zei vroeger de wereld is plat en wij geloofden het, de ‘kenners’ zeggen dat er geen ufo’s bestaan en wij geloven het, de ‘kenners’ zeggen ons hoe we kinderen op moeten voeden en wij geloven het en lezen de boekjes, president Bush zegt dat de islamitische wereld slecht is en wij geloven het, etcetera.

Beangstigend hè?!

Nee hoor, angst bestaat alleen maar in je hoofd. Wees eens niet bang, ga uit van je ware gevoel. Ga eens op zoek naar de waarheid en geloof niet klakkeloos wat een ander je vertelt! En een volk dat de waarheid kent laat niet met zich sollen, dus is dat de enige manier om de Illuminati tegen te gaan, want al is de leugen nog zo snel … de waarheid achterhaalt hem wel! En ach laten we wel zijn, als wij er naast zitten, dan lijkt het net alsof je in een spannende film hebt meegespeeld … nietwaar?

Bekijk dit zorgvuldig voordat je commentaar geeft

Nederlands

http://www.youtube.com/watch?v=eImU7Lj1-tM

http://www.youtube.com/watch?v=sJi2HaJf1VI

Obama is ook lid. Yes we can is omgekeerd afgespeeld Thank you Satan

http://www.youtube.com/watch?v=SW43Mig1LYE

Wat vinden jullie van de Illuminati? Geloven jullie dat het bestaat?

Bewerkt: door Dieko

• Reacties 106
  • Bezichtigingen 16.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1744553

Mensen hier die zeggen dat de islam gewelddadig is, zijn helaas gehersenspoeld.

Mannen die hun vrouwen mogen slaan is niet geweldadig?

Jij hebt verkeerde informatie gekregen, dat gebeurt helemaal niet in mijn cultuur, maarja mensen geloven het niet laat maar zitten alsof jullie pedofiele paus niets verkeerd doet

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2010/10/vrouw_slaan_prima_maar_geen_sp.html Er zijn zelfs wetten voor.

Ik heb ook geen donder met de paus trouwens, zelfde geld voor die priesters die met hun poten niet van kinderen af kunnen blijven.

• 8 maanden later...
Geplaatst:
comment_1862917

Er zijn drie soorten mensen:

1. arme mensen,
  2. middelklassen mensen,
  3. rijke mensen (Illuminati).

De arme en middelklassen mensen werken kapot, moeten veel belasting betalen, en ruzies vaak. De rijken zorgen daarvoor, verdienen er geld aan. Zo hebben ze ons in de macht, en je kan de Illuminati ook vergelijken met de vrijmetselarij, en de geheime genootschap Skull & Bones.

Geplaatst:
comment_1862925

Er zijn drie soorten mensen:

1. arme mensen,
  2. middelklassen mensen,
  3. rijke mensen (Illuminati).

De arme en middelklassen mensen werken kapot, moeten veel belasting betalen, en ruzies vaak. De rijken zorgen daarvoor, verdienen er geld aan. Zo hebben ze ons in de macht, en je kan de Illuminati ook vergelijken met de vrijmetselarij, en de geheime genootschap Skull & Bones.

Prachtige post, maar één woord voor over:

onzin.

Top argumenten trouwens, niets op aan te merken.

• 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_1882764

Ik vind het goed van je dat je je verhaal doet , en mensen probeert wakker te maken, maar ik moet je tegen spreken, dit gaat dieper dan Machtsgeile mensen dit hele illuminati gebeuren is begonnen in de tijd van de sumeriërs die op "rockart" al bewezen dat de "aliens" hun bezocht hebben, Kijk eens op enigmatv.com en dan Secret space, zijn 4 parts, waarin ze je uitleggen waar dit allemaal vandaan komt, de maya's voorspelden niet het einde van de wereld maar de terugkeer van de zogenaamde "annunaki" van de planeet "niburu" dit klinkt in een oogopslag als compete bullshit ,maar kijk eens op de website die ik hiervoor noemde , het plan is om een wereldwijde oorlog in 2012 te starten en te zorgen dat 5 miljard mensen van deze planeet worden verwijdert., Ik wil je niet bekritiseren want vind je verhaal in veel opzichten informatief, maar kijk wel wat verder terug in de geschiedenis :) ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd, oh jah, er zijn aliens op de maan :puh: , geen grap, check de documentaire

Geplaatst:
comment_1883079

Ik vind het goed van je dat je je verhaal doet , en mensen probeert wakker te maken, maar ik moet je tegen spreken, dit gaat dieper dan Machtsgeile mensen dit hele illuminati gebeuren is begonnen in de tijd van de sumeriërs die op "rockart" al bewezen dat de "aliens" hun bezocht hebben, Kijk eens op enigmatv.com en dan Secret space, zijn 4 parts, waarin ze je uitleggen waar dit allemaal vandaan komt, de maya's voorspelden niet het einde van de wereld maar de terugkeer van de zogenaamde "annunaki" van de planeet "niburu" dit klinkt in een oogopslag als compete bullshit ,maar kijk eens op de website die ik hiervoor noemde , het plan is om een wereldwijde oorlog in 2012 te starten en te zorgen dat 5 miljard mensen van deze planeet worden verwijdert., Ik wil je niet bekritiseren want vind je verhaal in veel opzichten informatief, maar kijk wel wat verder terug in de geschiedenis :) ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd, oh jah, er zijn aliens op de maan :puh: , geen grap, check de documentaire

Eerste keer in tijden dat ik in dit topic kom kijken en ik kan maar een ding zeggen.

LOL

• 1 year later...
Geplaatst:
comment_1999973

Het is best mogelijk dat de Illuminati hebben bestaan of alsnog bestaan, er zijn nog veel meer verschillende groeperingen geweest.

Het is ook goed mogelijk dat de wereld er anders zou uitzien of andere dingen zouden zijn gebeurd, als er geen geheime groep(en) boven een leider stonden en alles naar hun hand hadden gezet.

Laatst nog een stukje gezien over de monumenten in Washington als er een ramp dreigt blijven die lang staan. Maar t langste die zichtbaar blijft en nu eigenlijk met oog onzichtbaar is. Is het topje van de Washington monument dat van een bepaald matriaal is gemaakt en tekst opstaat.

Hollywood werd ook door bepaalde mensen opgezet of gecontroleerd zo nu nog. Scientology is hier ook weer een van, die acteurs andere dingen laat doen dan ze zouden willen. Recentelijke voorbeeld Tom cruise.

Het probleem hiermee schijnt ook je kunt er niet zomaar mee kan stoppen, met veel mensen door de eeuwen zijn er onverklaarbare dingen gebeurd of verdwenen.

Zou het nodig zijn dat zulke groepen bestaan blijkbaar wel hebben veel gedacht, voor vele redenen voor ons onduidelijk.

En bepaalde dingen zijn al opgenoemd.

Dat gedoe me de muziek industrie wist ik niet, op bepaalde dingen na dan. Dat zijn idd gewoon de manieren om mensen te beinvloeden.

Bewerkt: door Forever GTA

• 6 maanden later...
Geplaatst:
comment_2057304

Ik heb de afgelopen dagen best vaak het woord "illuminati" voorbij komen op het internet, als ik hier naar Google zie je allerlei verbanden naar 9/11, dat de VS de aanslag zelf pleegde bijvoorbeeld en een derde wereld oorlog voorbereid. Dus mijn vraag is; wie of wat is illuminati, een soort sekte ofzo?

Alvast bedankt!

Geplaatst:
comment_2057315

Oow god, het is best moeilijk om iemand uit te leggen wat de Illuminati is als je geen basis hebt.

Als ik het goed heb is de Illuminati oorspronkelijk een groepering uit de late Middeleeuwen die opstonden tegen de Kerk, kortgezegd. Illuminati betekend "verlicht". Het waren dus ook oorspronkelijk intelligente personen die de gevestigde conservatieve orde wouden ontmantelen en een revolutie starten. Dit loopt samen met de eerste ideeën van menselijke waarden en rechten, maar dat ging dan ook gelijk met complotten. De Vrijmetselarij is iets in dezelfde richting en associëerbaar.

Maar de Illuminatie heeft echter een negatieve bijklank gekregen en wordt nu voornamelijk gebruikt als een meme om complottheoriën aan te duiden.

>>> Door Phoenyxar: Ook even samengevoegd met het oorspronkelijke topic.<<<

Geplaatst:
comment_2057323

Oow god, het is best moeilijk om iemand uit te leggen wat de Illuminati is als je geen basis hebt.

Als ik het goed heb is de Illuminati oorspronkelijk een groepering uit de late Middeleeuwen die opstonden tegen de Kerk,

Interesant, ik had vandaag een discussie met een Moslim en die beweerde dat de halve regering van elk land Illuminati is, betekend dat deze geheime club dus nog steeds bestaat? Ik vind dit zelf nogal wazig, het zou dan toch ooit moeten lekken? Het ging om de volgende lap tekst;

Dus jullie denken dat moslims dachten ja laten we even onzelf en een paar duizend mensen opblazen heuy ? No.

Denk eens logisch na. Ik heb nu Ramadan en ik ga proberen heel kalm te blijven, excuses als mijn zinnen boos overkomen. Illuminatie zit achter 9/11.

Ik ben in een verder stadia dan jullie. Dit is niet opschepperig bedoeld. In de wereld heb je mensen en Djins. Ik weet niet hoe je dit uitlegt. Het zijn eigenlijk geesten en ze wonen ook op aarde. Wij zien hun niet. Hun ons wel. Er is een Imaam ( islam ) hij is zo gelovig en hij weet zo veel dat alle Djins bang voor hem zijn. Veel Djins worden door Satan ( duivel ) geleid. Djins kunnen in mensen kruipen. Dit gebeurt niet vaak. MAar dan heb je een Djin in je. Die maakt mensen heel gek. Die imaam had een vrouw die door een Djin bezeten was. Hij is zo gelovig dat de Djins zelfs bang zijn voor hem. Dit is allemaal zwarte magie. De man zei wie is de illuminatie wie heeft 9/11 gedaan wie heeft dit en wie heeft dat. Die vrouw ( Djin ) sprak. Hij vertelde alles. Hij was zo bang. Op het einde vroegen ze dus wie is de Illuminatie. Toen zei de djin ; De duivel.

Het is niet dat we allemaal doodgaan. Je moet slim zijn om dit te begrijpen dit begrijpt niet iedereen. Ik ook niet helemaal. Mensen moeten zich bewust zijn dat de Illuminatie heel groot is. Dat het vroeger groot was en nu niet is Bullshit. Het zijn mannetjes die de baas willen spelen over de wereld.

Ik vind/vond dit pure onzin, maar ik denk dat mensen die hier in geloven helemaal "gehersenspoelt" zijn om het zo even makkelijk te zeggen, wat mensen in de middeleeuwen dus ook hadden met religie's. Daarmee bedoel ik dus dat wij eigenlijk verder zijn. Erg wazig, vandaar de vraag.

Geplaatst:
comment_2057330

Illuminati zijn altijd vijanden geweest van het geloof, omdat ze andere ideeën hadden. Illuminati was bijvoorbeeld voor scholing en gelijkheid van vrouwen; iets wat door geloof (zeker in het verleden) niet gewaardeerd werd. Voor mijn gevoel zijn de Illuminati net wat je wilt geloven; er hangt zoveel mysterie omheen dat niets 100% zeker is. Waren het relschoppers? Waren het geleerden? Iedereen heeft daarover een andere mening. Dat maakt het natuurlijk juist zo'n intrigerend onderwerp. :puh:

Feit blijft dat wij het niet weten en waarschijnlijk ook nooit zullen weten. In mijn ogen is het al fout dat hij het presenteert als de waarheid. Je moet ieder in zijn waarde laten; of die nu gelooft of niet. Voor gelovigen is het standaard verweer "ik ben in een verder stadia dan jullie" (volgens mij is het nog altijd "stadium", maar dat ter zijde), ik vind juist dat wij verder zijn dan (diepe) gelovigen. Het is een kwestie van perceptie.

Geplaatst:
comment_2057333

Het principe van Djinns is in ieder geval wel al enorm oud, dus schrik niet als je enorm veel mensen tegenkomt die er in geloven. Als ik het goed heb dateren de eerste verhalen van Djinns ook van rond het oude Perzië, dus het is mogelijk dat dit wordt aangehaald bij sommige Islamitische lessen. Zoals ik al eerder zei wordt de term Illuminati gebruikt om een complottheorie aan te duiden. Dit is een mooi voorbeeld. Hij beweert dat de helft van alle bevelhebbers (ongeveer) deel uitmaken van de Illuminatie. Dit is een soort van doemdenken/zoeken naar een complottheorie. Hoewel dat dit in een enkel geval best mogelijk kan zijn lijkt het me niet echt relevant om te denken dat de halve planeet wordt bestuurd door een geheime organisatie. (Dit valt te vergelijken trouwens met het verhaal achter Abstergo in AC I-II-BH-RV-III)

Om niet even te vermelden dat de term Illuminati per definitie niet slecht hoeft te zijn. In feite is het maar hoe je het bekijkt. "Verlichte" geesten kunnen extreem zijn in meerdere manieren, positief of negatief. Dus weeral een vrij doodlopende discussie om te voeren.

En om die discussie te sluiten: 9/11 was een vergeldingsactie voor de (aftermath van de) Golf-Oorlog. Daar kun je een Illuminati-stempel op plakken wat je wilt, maar het verandert de situatie niet.

Geplaatst:
comment_2057341

ik vind juist dat wij verder zijn dan (diepe) gelovigen. Het is een kwestie van perceptie.

Dat zei ik ook, echter mag dit absoluut niet in hun cultuur blijkbaar.

@Phoeny, Ten eerste bedankt voor het antwoord (jij ook Dutchy), je kunt hier in principe alles achter zoeken maar er zijn totaal geen bewijzen dat het bestaat. Ik ben zelf dan ook van mening nu (nog steeds trouwens) dat het gewoon onzin is dat ze nu nog bestaan. Dat ze vroeger bestonden kan best, toen was ik er niet bij. Dit is trouwens wel een ideaal onderwerp om een film over te maken maar dat terzijde :puh: Om toch nog even terug te komen over 9/11; verschillende bronnen melden dat Illuminati achter de aanslagen zat om zo een reden te hebben het midden oosten binnen te vallen. Maar wat had de VS aan de inval en waarom eist een Arabische organisatie dan de aanslag op?

Trouwens, het is best makkelijk zoiets te verzinnen. Je kunt er alles aan verbinden; Napoleon, Hitler, Obama, Karel de grote etc.

Bewerkt: door Davedavy

Geplaatst:
comment_2057555

Een beetje noch te ontkennen noch te erkennen is het voor mij. Er is geen sterk bewijs voor en geen sterk bewijs tegen. Ik zie het als: Het zou mogelijk kunnen zijn maar ook niet, tot nu toe is alles nog mogelijk.

Bewerkt: door NicolaB

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.