Jump to content

[V] GTA V Radio Contest: Stemtopic Opdracht 2


thebig

Wat is de slechtste biografie?  

19 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is de slechtste biografie?

    • Heaven's Lost Property
      3
    • Sounds of Magic
      6
    • Telegraph Radio
      2
    • Heroes FM
      4
    • Punk'd
      2
    • Radio Nowhere
      1
    • Radio Coco
      1


Recommended Posts

SansScrupulesRadioContest4_zpsefa82714.png

De week voor de tweede opdracht ging in een ruk voorbij en dat liet zich merken bij de inzendingen. Tot enkele uren geleden hadden we amper drie biografieën ontvangen, gelukkig is dit aantal aangedikt tot zeven. De aandachtigen onder ons zullen gemerkt hebben dat dit er twee te weinig zijn, aangezien we met 9 overblijvers uit de vorige ronde kwamen. Helaas heeft het brein achter Sunclak FM besloten uit de wedstrijd te stappen. De tweede afvaller bestaat uit Heaven's Lost Property, de eigenaar liet het na om in te zenden. Geen paniek: we hebben nog een Heaven's Lost Property op overschot.

Voor we tot de stemming overgaan, even een paar praktische zaken. Jullie mogen stemmen tot zondag, 14 juli 2013, 23u59. Stemmen gebeurt net zoals de vorige keer anoniem, zowel wie er stemt als op wie hij stemt wordt niet bekend gemaakt. Opnieuw is het de bedoeling op de slechtste biografie te stemmen. Uiteindelijk zal de biografie met het meeste aantal stemmen afvallen, een zender dus maar deze keer.

Dan zou ik nu zeggen: stemmen! Dit zijn de inzendingen, geplaatst in willekeurige volgorde:

Heaven's Lost Property

Ikaros1.png

---

Nederlands

Nu dan even een vraagje van onze luisteraars.

Wie ben ik? Ik ben niemand. Ik woon nergens en ik ben ook niks relevant! Ik besta gewoon, als iets dat deze radiozender draaiende houdt.

Nee, ik ben niet gek! Hoe kom je daarop? Ik ben gewoon speciaal, ik ben geëvolueerd! Ja, dat is het woord dat ik zoek! Ik ben een tussenvorm, tussen mens en engel, denk ik... Het is best verwarrend allemaal.

Maar over mezelf. Ik ben 162cm groot, heb Turquoise-kleurige ogen en mijn haar is Zalmroze. Ja, die combinatie is inderdaad niet zo frequent, het is één van de redenen waarom ik er zeker van ben dat ik een geëvolueerde vorm van de mens ben! Kijk, ik heb zelfs vleugeltjes! En ja, die zijn zo hard echt.

Waarom dat ik dan DJ speel op een radiostation? Nou, omdat ik het leuk vind om doen en het bij mijn transcendente imago past. Ik deel mijn vergaarde kennis van het heelal! Met jullie allemaal! Is dat niet lief? Kom op, zeg dat ik lief ben! ZEG HET!

Maar ik dwaal af. Ons volgend liedje is van Gareth Emery...

---

English

Time for some Q&A from our audience.

Who am I? I'm noone. I've got no home and I'm nothing relevant or something of that mather. I just exist, as something that runs this radio station.

No, I'm not crazy! What makes you think that? I'm just special, I'm evolved! Yeah, that's the word I was looking for! I'm a hybrid, between human and angel, I think... It's all a bit confusing.

But some stuff about myself. I'm 5 feet 3, my eyes are Turquoise and my hair is Salmon Pink. Yes, that combination is indeed somewhat rare, it's one of the reasons which make me believe I'm an evolved species on the human sort! Look I even got tiny wings! And yes, those are totally real.

Then why do I play a disk jockey at a radio station? Well, because I like to and it fits perfectly with my transcendent image. I'm sharing my knowledge I gained about the universe! With all of you! Isn't that totally sweet? Come on, say that I'm sweet! SAY IT!

I'm drifting from our main topic. Our next song is one from Gareth Emery...

Sounds of Magic

“Hi, um… my name is Starsniper…”

“And I’m Lass iTudes”

“And together we’ll be hosting Sounds of Magic, the brand new radio station that’s entirely videogame-related. In it, me and my friend Lass will play Video Game Music, letting you in on the latest video game news and so on.”

“And hopefully features deodorant ads. Star?”

“Well, first of all, I met Lass in our Guild Wars clan called Superzeroes, and befriended her as I figured she was the only other sane player in the bunch…”

“-along with whom?-“

“and we discovered we have one thing in common: our love for video game music.”

“Please emphasize that that’s our only similarity.”

“Yes, thank you. Well, we both considered countless gaming songs among our favourites and thought that there’s lots of gems that aren’t heard by many people. We figured, there’s so many awesome songs out there, we migh-“

“This is the only time you can tell about yourself and have people listen to it as well. Savor the moment and stop wasting words.”

“Well, why don’t you tell them about yourself, huh?”

“Humiliation’s yours, my friend. Live and let live, I’ll keep my petty fame.”

“Come on now Lass, you gotta tell 'em more than that.”

“Fine. I’m a 20-year old busty blonde, with green eyes, randy smile and an interest in women. I know you were already picturing me like so but keep it that way.”

“Hey, I didn’t know you were lesbian?”

*slap*

“Ow!”

“Only when I’m with you. Anyway, I’m fond of fighting games and survival shooters.”

“And me, well… I’m in love with every kind of game, basically. Well, I’m in my twenties, I…”

“Whoa stop stop, it’s safe to say that people will imagine you quite accurately, which is terrifying enough as it is.”

“Sheesh, fine. I guess that’s enough information. Um, I just really want to say: video game music is way more than just bleeps and bloops. You’d really be amazed by the wide range of sweet songs you will come across by listening to our radio station. Goodbye!”

Telegraph Radio

iwr1JK6.png

De presentator van Telegraph Radio luistert naar de naam Elijah Jackson. Jarenlange reizen hebben van deze arbeiderszoon een doorleefde, geharde ontdekkingsreiziger gemaakt. Op zijn verre tochten door de meest onherbergzame gebieden van de Verenigde Staten kwam hij telkens weer tot dezelfde conclusie: met muziek is het avontuur veel mooier. Omdat het aanbod van radiozenders destijds hem niet zinde, besloot Jackson na zijn pensioen zelf een kanaal op te zetten. Hij investeerde een deel van zijn verworven kapitaal in een zendmast met bijbehorende uitrusting, en nam zijn intrek in een blokhut in de omgeving van Arco del Oeste. Vanaf deze plek slingert hij dagelijks zijn favoriete rocknummers de ether in. Snelwegclassics wisselt hij af met moderne meeschreeuw-anthems; Telegraph Radio heeft voor ieder wat wils

Heroes FM

Dit radio station richt zich vooral op pop uit de jaren '70 en '80. Dat betekent echter niet dat onze presentator niet met de tijd mee gaat, sterker nog hij (want het gaat om een man) kleed zich nogal modern met felle kleuren. Dure kleren zijn in zijn kledingkast te vinden. Verder ziet hij er nogal gewoon uit, geen tatoeages, rookt niet, wat niet zoveel voorkomt op de radio en het accent is al de gemiddelde Amerikaan. Onze presentator heeft ervaring met de jaren '70 en '80, toen was hij de koning van de dansvloer, vooral bij de Malibu Club was die bekend. Hij reisde veel en genoot van zijn leven, nu nog steeds, maar draait nu zelf de muziek. Smaak heeft die wel en hij is ook muzikaal opgevoed door zijn ouders. Hij is erg open en zeker niet verlegen, als je hem goed kent zou die je nog weleens in zijn huis uitnodigen. Nu we het toch over zijn huis hebben, hij woont in een luxe bungalow en heeft ook een eigen muziekruimte.

Punk'd

Ashton Butcher

Al sinds de oprichting van Punk’d in 1994 is de inmiddels 38-jarige Ashton Butcher betrokken bij de zender. In het begin als manusje van alles, later als technicus, en sinds 2007 is hij als DJ het gezicht van Punk’d. Of beter gezegd: het geluid van Punk’d. Zijn unieke, vrij hoge, stemgeluid hebben ervoor gezorgd dat hij in de wijde omtrek van Los Santos aan zijn stem wordt herkend.

Uiteraard is ‘Ashton Butcher’ een artiestennaam, maar zijn echte naam is waarschijnlijk enkel nog bij hemzelf en zijn moeder bekend. Zijn voornaam ‘Ashton’ schijnt nog wel oorspronkelijk te zijn, maar ‘Butcher’ is hem ooit eens als bijnaam gegeven en heeft hij zelf gekozen als zijn radionaam. Er gaan geruchten dat de bijnaam ‘Butcher’ aan hem kleeft vanwege zijn hobby op vrije dagen: in de wildernis rond Los Santos jagen op wilde dieren. En waar ‘jagen’ staat zou je kunnen lezen ‘met één kogel verwonden en vervolgens met een katana langzaamaan slachten’. Wellicht kom je hem nog eens tegen in de bossen rond de stad.

Wat dat betreft heeft hij een beetje een verknipte persoonlijkheid. Maar dat past dan weer mooi bij zijn kapsel, zoals op de afbeelding te zien is. Dat is wellicht geen echte foto, maar dit is de afbeelding die op de website van Punk’d staat, en op Ashtons Facebook en Twitter, en dus de afbeelding waaraan hij herkend wordt.

Ashton Butcher kende geen gelukkige jeugd. Zijn ouders vochten minstens twee keer per week een meningsverschil uit, en dat ging zowel verbaal als fysiek. Het verhaal gaat dat Ashtons moeder het op een gegeven moment zó beu was, dat ze met een flink mes haar man heeft neergestoken. Een link tussen dat gebeuren en Ashtons fascinatie voor de eerdergenoemde alternatieve vorm van jagen wordt niet uitgesloten.

Op dagen dat zijn ouders elkaar weer eens te lijf gingen, luisterde Ashton in een hoekje van zijn kamer met koptelefoon op naar de alternatieve muziek van die tijd. De punkmuziek van de jaren 80, daar vond hij -gek genoeg wellicht- zijn rust in. Hij is de muziek blijven volgen, en weet werkelijk alles van de bands, de nummers en de complete scene. De man op de juiste plaats voor Punk’d dus.

Zijn stijl op de radio kenmerkt zich vooral door rust. Hij laat de muziek het werk doen, het verhaal vertellen, en komt enkel tussendoor als hij wat toe te voegen heeft. Door zijn grote kennis van de punkmuziek heeft hij genoeg toe te voegen, en dat doet hij met vrij morbide humor, wat in combinatie met zijn ietwat hoge stemgeluid ongekend grappig kan zijn. Een link tussen het al dan niet neersteken van zijn vader door zijn moeder, zijn alternatieve vorm van jagen, en die morbide humor, wordt niet uitgesloten.

4xshwpU.jpg

Radio Nowhere

Hoed op, dak open en scheuren over die snelweg met Radio Nowhere! Fijn dat jullie allemaal weer zijn ingeschakeld, ik ben de eigenaar van deze radiozender (vanwege één of andere contest mag ik mijn naam niet bekend maken...) en ik ben op deze prachtige zomerdag neergestreken naast onze trouwe presentator: Matt Kirkland! We onderbreken ons muziekuurtje om hem eens goed te ondervragen over hoe hij de man die nu voor mij zit geworden is.

First of all, wie ben je?

Zoals je al zei, mijn naam is Matt Kirkland. Ik ben ter wereld gebracht op 17 juni 1968 op het platteland van San Andreas in een typisch gezinnetje. Je kent het wel.. vader was een dronkeman, moeders een hard werkende vrouw om ons gezin van drie jongens en één dame te onderhouden.

Welke muziek heb je van huis uit meegekregen?

Goede vraag. Ik kan me nog herinneren dat mijn vader een plaat had van Creedence Clearwater Revival welk hij helemaal suf draaide, dus ik kan wel zeggen dat ik al op vroege leeftijd werd blootgesteld aan goede muziek. Uiteindelijk ging ik mijn pa achterna en zat ik al op jonge leeftijd in de lokale pubs waar de countrymuziek vaak te horen was. Dat heeft ook z'n sporen nagelaten.

Wat deed je voordat je hier terechtkwam?

Actually, van aan de bar zitten belandde ik achter de bar. Jep, ik heb acht jaar lang het vak van een barman mogen uitvoeren en dat heeft mij prima bevallen. Vooral de muziek die gedraaid werd uit mogen zoeken heeft me veel plezier bezorgd, Bruce Springsteen was op dat moment dé muziek van het moment en ik kan er nog steeds geen genoeg van krijgen. Even later verschenen ook bands als Bon Jovi ten tonele, wat een tijden waren dat zeg. Artiesten zoals de twee voorgenoemden staan tegenwoordig niet meer op, erg jammer.

Nu zit je hier voor me met je zwarte cowboyhoed, en daaronder draag je dan toch een net wit overhemd en blauwe spijkerbroek...

Haha, vreemde combinatie, nietwaar? Ach, ik hou van een beetje country op z'n tijd en ik denk dat de luisteraars die zich op de eindeloze snelwegen van de westkust van Amerika bevinden dat ook kunnen waarderen, maar ik heb zo ook m'n rauwe kanten. Wat hardere rock kan me ook plezieren. Die hoed symboliseert nou net dat stukje country dat ik kan waarderen.

Je bent nu al bijna zes jaar onze vaste presentator, wat voor muziek schotel je onze luisteraars nou graag voor?

Het muziekgenre wat wij hier bij Radio Nowhere draaien heet niet voor niets eindeloze snelwegenrock. Met de muziek van dit station wil ik niet alleen zorgen voor goede muziek, ik wil er ook voor zorgen dat men zich op een eindeloze snelweg in de uitgestrekte zandlandschappen waant. Alsof je daar bent op dat moment, snap je? Ik denk dat dat genre zich daar dan ook heel goed voor leent. Tussen alle pop, dance en muziek met een gigantische bass en een harde beat staat nog één genre stevig overeind: rock. Dat is namelijk een muziekgenre dat nooit uit zal sterven. Goed gitaarspel en een herkenbare stem zijn de basiselementen voor een heerlijk nummer.

Dan tot slot, wil je nog iets kwijt aan de luisteraars?

Zonder jullie heeft Radio Nowhere geen kans, dus blijf vooral luisteren. I'll see you on the road!

Radio Coco

7JBed.jpg

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...