Jump to content
Geplaatst:
comment_2060675

post-33831-0-84256100-1374324715.jpg

Ondanks mijn goede timing van de voorgaande jaren, precies op dezelfde dag (quatorze juillet), is het dit jaar iets vertraagd. Maar niet getreurd, nog steeds ruim op tijd voor de aftrap van het nieuwe seizoen!

SC Cambuur is na een bloedstollende ontknoping van de Jupiler League als kampioen gepromoveerd naar de eredivisie. Dit ging ten koste van Willem II, waarvan het al ver voor de laatste speelronde duidelijk was dat ze gingen degraderen. Roda JC en VVV-Venlo streden om lijfbehoud in de nacompetitie. Roda JC lukte dit, zij het door de oog van de naald. De eerste wedstrijd werd 1-1 en 6-1, dus dat ging ze nog gemakkelijk af. De tweede wedstrijd werd 0-0 in de uitwedstrijd voor Roda, en 2-1 thuis. In de thuiswedstrijd stond Roda met 1-0 achter, tot de 73e minuut. Toen scoorde Fledderus de 1-1, maar dan nog zou Sparta winnen. Het duurde tot de 90e minuut, toen scoorde Fledderus zijn tweede van de avond en bleef Roda JC in de eredivisie! VVV-Venlo, daarentegen, wist zelfs de eerste wedstrijd niet te winnen. Go Ahead Eagles heeft VVV-Venlo in eigen huis vernederd met 3-0. Ook tegen FC Volendam wist GAE te winnen, dus zij promoveerde voor het eerst sinds 1996.

De voorbereidingen zijn al in volle gang. PSV heeft aardig wat verkocht en gekocht, ben benieuwd hoe zij met het hernieuwde team gaan presteren. Ajax daarentegen, is relatief weinig actief geweest op de transfermarkt. Men ging er vanuit dat Alderweireld, Eriksen en De Jong sowieso wel weg zouden gaan. Tot op heden heeft dit niet plaatsgevonden. Des te zuurder voor Ajax indien zij pas op de laatste dag weg zouden gaan; dan is er weinig ruimte voor vervanging. Ook bij Feyenoord en Twente is het vrij rustig, zeker in vergelijking tot PSV.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Wie denken jullie dat er met de schaal vandoor gaat?

Deelnemende teams:

• ADO Den Haag
  • Ajax
  • AZ
  • FC Groningen
  • FC Twente
  • FC Utrecht
  • Feyenoord
  • Go Ahead Eagles
  • Heracles Almelo
  • NAC Breda
  • NEC
  • PEC Zwolle
  • PSV
  • RKC Waalwijk
  • Roda JC Kerkrade
  • SC Cambuur
  • SC Heerenveen
  • Vitesse

Vorige topics:

Eredivisie 2012/2013

Eredivisie 2011/2012

Eredivisie 2010/2011

Eredivisie 2009/2010

Eredivisie 2008/2009

Eredivisie 2007/2008

Eredivisie 2006/2007

• Reacties 216
  • Bezichtigingen 13.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2066908

Ik vind het ook stuk voor stuk te grote straffen. Bij zowel van Deelen als van Rhijn. Na beide overtredingen nog een keer bij de samenvattingen hebben gezien was rood erg zwaar. Dit weekend zijn er sowieso erg veel penalty's gegeven en veel leken op elkaar. Van Rhijn trok inderdaad aan het shirtje van Viergever, alleen vielen bij alle andere penalty's de verdedigers over de aanvaller heen. Die leken toch meer op een overtreding wat tot een penalty lijdt. Dat de kaarten milder waren kwam natuurlijk alleen doordat de spelers, in tegenstelling tot bij Ajax en Feyenoord niet doorgebroken waren.

Geplaatst:
comment_2067455

Haha, ik luisterde vanmorgen naar Radio538, en toen hoorde ik Verbeek over Jan van Halst. Moest toch wel even lachen, maar professioneel is het niet. Verder over de laatste speelronde. PSV gaat aardig goed met Bakkali, bij zo'n speler zie ik net Aissati voor me. Aardige dribbelaar, aardig inzicht en lekkere doelpunten, en dat op zo'n jonge leeftijd. Die gaat het nog ver schoppen.

Geplaatst:
comment_2067515

Helaas zeiden we dat ook over Aissati en die speelt nu bij een middenmoter in Turkije. Ik hoop dat Bakkali het nog hoger schopt, het is wel grappig dat je Aissati noemt aangezien hij wel hetzelfde type speler is en ook op zijn 16/17e tegen Milan in de CL speelde. :puh: Ook al ben ik geen supporter van PSV hoop ik niet dat Bakkali na een jaar of zelfs al in de winter weg is, dit is toch wel een speler waar iedere volger van de Eredivisie van geniet.

Geplaatst:
comment_2067887

Je hebt helemaal gelijk, maar waarschijnlijk zitten de grote clubs al met geld klaar. Mike van Duinen is ook zo'n speler, komt uit de jeugd van Oliveo ( heb hem zien voetballen in de A1 ), zit nu bij ADO Den Haag waar hij wekelijks de lekkerste doelpunten intikt. Hoe snel het wel niet kan gaan voor zo'n speler. Eerst speel je bij een amateurclub, daarna zit je in de jeugdopleiding van ADO Den Haag, waarbij je in de A1, Jong-ADO en ADO- onder de 20 speelt. Vervolgens mag je in de selectie trainen en val je in tegen Roda JC, en vanaf Augustus 2011 speelt hij wekelijks tegen de grootste ploegen, scoort hij de mooiste doelpunten, en staat hij dagelijks in de kranten.

Geplaatst:
comment_2069355

Nu al een mooi weekend! Wat speelde Cambuur heerlijk tegen Groningen zeg! Hemmen één keer in de basis en na welgeteld 100 seconden lag de bal er al in door hem. Prachtige 4-1 winst, en verdiend!

Geplaatst:
comment_2069419

....en Groningen staat weer met beide beentjes op de grond. Ik zag alweer een hoop clichés na de twee gewonnen wedstrijden (nieuwe wind, fris en sprankelend voetbal, etc.). Het voetbal is nog steeds niet aantrekkelijk en de selectie is niet sterker dan die van vorig seizoen. Tegen Utrecht stonden ze vorige week ook al een groot deel van de wedstrijd met de rug tegen de muur, dus heel verassend is deze nederlaag niet.

Geplaatst:
comment_2069434

Deze Groningen supporter ook weer met beide benen op de grond, al was het spel van Groningen vorige week ook geen engelenvoetbal. De bal is rond, zo blijkt maar weer, ook als je ziet dat PEC Zwolle even NEC komt vernederen.

Geplaatst:
comment_2069436

Nou ja, NEC was ook al niet lekker bezig natuurlijk. Niet alleen het begin van dit seizoen, maar de tweede helft van vorig seizoen was eigenlijk ook al dramatisch. Ik ga er ook van uit dat Pastoor maandag te horen krijgt dat-ie mag vertrekken. Misschien is het niet (volledig) zijn schuld, maar zo gaat dat toch in het voetbal.

Morgen de Klassieker, hopelijk kan Ajax zich herstellen van vorige week en dat Feyenoord dan de slechtste start in tijden (ooit?) heeft, ach, dat is dan maar zo :puh:

Geplaatst:
comment_2069441

Oei, Pastoor heeft nu wel een heel groot probleem. Vind hem geen slechte trainer, de selectie van NEC is gewoon veel slechter dan voorgaande jaren en de beste speler van het team naar mijn mening, Koolwijk, is geblesseerd. Maar om thuis met 1-5 te verliezen van PEC kan natuurlijk niet, moet nog zien hoe het daar afloopt. Tof dat Cambuur en Go Ahead het dit seizoen zo goed doen. Beiden zijn mooie clubs en spelen toch ook leuk voetbal. Mooie overwinning van Cambuur op Groningen en Go Ahead speelde zeker niet slecht tegen PSV, maar dat blijft natuurlijk PSV, dus niet beschamend om daar met 3-0 te verliezen terwijl ze wel meer verdiend hadden.

Geplaatst:
comment_2069450

Pastoor heeft al een gesprek gehad met de clubleiding, en volgens de td zou hij er al uitgeschopt zijn "als er geen vertrouwen in hem was". Doorgaans volgt op zo'n uitspraak het ontslag... emo.gif

Geplaatst:
comment_2069587

Dramatisch slechte klassieker, niveau van Ajax was bedroevend en de tweede helft was heel erg saai, Feyenoord mist gewoon kwaliteit maar verdiende meer. En dan heb ik het nog niet over het veld gehad, was hetzelfde niveau als de wedstrijd, dramatisch.

Geplaatst:
comment_2069633

Minst amuserende klassieker die ik ooit heb gezien, maar de uitkomst is prima. Feyenoord was erg gelukkig bij het eerste doelpunt en het leek buitenspel, maar toch goed gedaan door Mathijsen, om zo de bal voor te krijgen terwijl je tussen twee man staat. Daarna de penalty, deed me toch een beetje denken aan Viergever van vorige week. Erg weinig aan de hand, uitzichtloze situatie voor de aanvaller, maar toch contact en dan maar gaan liggen. Sigthorsson schoot 'm er heerlijk in en zijn tweede zat ook lekker. Het niveau van beide teams ging daarna drastisch omlaag en het veld was ook belachelijk slecht, daar moet Ajax gelijk iets aan doen. Ik hoop maar niet dat het te maken heeft met de wedstrijden van Jong Ajax die daar gespeeld worden anders moeten die voortaan hun wedstrijden op De Toekomst gaan spelen. Ligeon speelde wel een goede wedstrijd, prima vervanger voor Van Rhijn. Ook Hoesen viel goed in, alleen vond ik het niet heel slim van De Boer om Sigthorsson en Hoesen tegelijk te laten spelen, aangezien ze beiden toch wel echte spitsen zijn.

Geplaatst:
comment_2070168

Poeh, Ajax kwam gisteren toch wel goed weg hoor. Tot aan de strafschop (die mijns inziens wel terecht was overigens, hij werd gewoon geraakt) was Feyenoord de betere. Feller, dreigender, en we hadden geluk dat het bij die goal van Pelle bleef. Maar goed, terechte penalty dus, goede 2-1, en daarna had de 3-1 ook voor rust nog moeten vallen. Die bleef helaas uit, waardoor het toch onnodig spannend bleef. Gelukkig de puntjes binnen, en gezien het programma dat PSV tot nu toe heeft gehad in vergelijking met Ajax is er nog niets aan de hand :)

Pastoors ontslag is logisch, want niet alleen deze seizoensstart is slecht, heel 2013 is al slecht bij NEC. Dan houdt 't een keer op natuurlijk. Alhoewel het altijd maar weer afwachten is wat een nieuwe trainer kan doen met zo'n selectie, want erg veel kwaliteit zit er ook niet in.

Verder mooi dat PEC zo'n vliegende start heeft, die zijn straks al bijna veilig :puh:

Oh, en wat een goals van Heracles _O_

Geplaatst:
comment_2070246

Poeh, Ajax kwam gisteren toch wel goed weg hoor. Tot aan de strafschop (die mijns inziens wel terecht was overigens, hij werd gewoon geraakt) was Feyenoord de betere. Feller, dreigender, en we hadden geluk dat het bij die goal van Pelle bleef. Maar goed, terechte penalty dus, goede 2-1, en daarna had de 3-1 ook voor rust nog moeten vallen. Die bleef helaas uit, waardoor het toch onnodig spannend bleef. Gelukkig de puntjes binnen, en gezien het programma dat PSV tot nu toe heeft gehad in vergelijking met Ajax is er nog niets aan de hand smile3.gif

Ik vond het de tweede helft totaal niet spannend, lange ballen waarvan er geen een aankwam en het positiespel leek nergens meer op. Ik zat wel heel erg te hopen dat er een balletje goed zou vallen, maar dat was tegen beter weten in (ik kijk door een Feyenoord bril, voor het geval dat nog niet duidelijk was).

We begonnen hartstikke goed, beetje lucky goal, maar hij werd wel goed afgedwongen. Na die domme actie van Vormer zakte het helemaal in, dan was die goal van Sigthorsson er eentje die hij ook niet dagelijks maakt. Daarna was het een saaie wedstrijd, tegen beter weten in zitten blijven kijken. Het ontbreken van iemand die met een individuele actie toch iets kan forceren. Armenteros deed niks goed, zelfs positioneel snapte hij er niks van. Hij kaatst de bal op links terug op Nelom om vervolgens keihard naar de rechterkant te rennen, waar het bomvol was, terwijl hij op links gelanceerd had kunnen worden. Maar gelukkig komen Boetius en Manu eraan, hoop dat ze iets frivools aan het elftal toe kunnen voegen. Ook op het middenveld mist er een rasvoetballertje, want dat loopt gewoon niet lekker.

Genoeg nog te verbeteren bij Feyenoord en godzijdank nog genoeg tijd. Maar eerst Krasdonar (ofzo), weet niet wat ik van die wedstrijd kan verwachten. Ik hoop dat ik met een glimlach voor de TV ga zitten!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.