In ieder geval, ik heb dus eigenlijk alleen een CPU, Mobo, GPU, PSU en kast nodig.
Hierbij moet ik wel zeggen dat ik voor CPU het liefst Intel prefereer en voor GPU NVIDIA.
Ook moet het moederbord wel USB 3.0 ondersteunen en minstens 6 SATA3 poorten hebben.
Het moet er dus eentje zijn met een Intel Z87 Chipset.
Daarnaast zou ik ook graag willen dat de kast aan de voorkant minstens 2 USB 3.0 poorten heeft én een eSATA (deze mag ook eventueel aan de achterkant op t mobo zitten)
Om een lang verhaal kort te maken: Ikzelf heb eigenlijk een i7 4770K in gedachten, met een GTX 770 (in de toekomst in SLI) en een moederbord met Z87 Chipset.
Het enige waar ik over twijfel is dus van welk merk en/of ik misschien toch beter op andere gedachte gebracht kan worden.
Bij voorbaat dank voor het lezen van mijn lange zeikbericht
Budget:€1.500,-
Doel:Gamen en school
Merk pc of samengesteld: Samengesteld
Benodigde randapparatuur: geen
SSD, ja of nee?: Heb ik al (Samsung 840 Pro)
Besturingssysteem: Heb ik ook al (Windows 8 Pro)
Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Misschien de DVD drive
Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf in elkaar zetten
Extra koeling (voor overklokken)?: Ja (Mugen 3 of 4 misschien? Watercooling kan ook niet verkeerd zijn)
Hai, ik ben al een flinke tijd niet echt meer actief geweest op GTAForum.
Waarschijnlijk is dit ook m'n laatste post onder deze nickname, ben nu wat ouder geworden
en hier past m'n huidige nickname niet zo goed meer bij haha.
Anyway, ik ben dus nu al een paar weken aan het kijken voor een nieuwe PC.
Ik had al wel het een en ander bekeken en samengesteld, maar ik dacht laat ik eens op GTAForum kijken voor wat éxtra advies
Moet er trouwens wel bijzeggen dat ik flink aan het twijfelen ben tussen een iMac 27 inch á €2.500,- of toch voor m'n desktop bij Windows blijven.
(laptop is al een Mac)
Vandaar ook het feit dat ik niet zozeer maximaal €1.500,- te besteden heb, maar ik weet toch
dat je voor deze prijs een super degelijke computer kan krijgen en heel veel meer budget toch niet zal uitmaken.
Er zijn wel twee kantekeningen, namelijk: Ik zit zelf nog heel erg te twijfelen tussen een i5 4670K of een i7 4770K, vooral vanwege
het feit dat ze identiek aan elkaar zijn, behalve dat de laatste alleen Hyperthreading als extra heeft.
Ook zag ik laatst een nieuwsbericht over de nieuwe Ivy Bridge-E, misschien is dat nog wel een goede optie? De quad of hexa core?
http://tweakers.net/...nen-online.html
In ieder geval, ik heb dus eigenlijk alleen een CPU, Mobo, GPU, PSU en kast nodig.
Hierbij moet ik wel zeggen dat ik voor CPU het liefst Intel prefereer en voor GPU NVIDIA.
Ook moet het moederbord wel USB 3.0 ondersteunen en minstens 6 SATA3 poorten hebben.
Het moet er dus eentje zijn met een Intel Z87 Chipset.
Daarnaast zou ik ook graag willen dat de kast aan de voorkant minstens 2 USB 3.0 poorten heeft én een eSATA (deze mag ook eventueel aan de achterkant op t mobo zitten)
Om een lang verhaal kort te maken: Ikzelf heb eigenlijk een i7 4770K in gedachten, met een GTX 770 (in de toekomst in SLI) en een moederbord met Z87 Chipset.
Het enige waar ik over twijfel is dus van welk merk en/of ik misschien toch beter op andere gedachte gebracht kan worden.
Bij voorbaat dank voor het lezen van mijn lange zeikbericht
Groetjes,
Bewerkt: door GTA_MasterNL