Ok hier een tut waar je mooie achtergronden mee kan maken voor je desktop of signature of avatar wat je zelf witl.
Maak een nieuw document, kies zelf de grootte ik kies voor 500 X 500. druk op D om je klueren te resetten.
Ga naar filter - render - clouds,
Ga naar filter - artistic - plastic wrap
instellingen:
highlight strength : 20
detail : 15
Smoothness : 15
Ga naar filter - distort - twirl
speel wat met de instellingen, ik had 300 graden
druk op ctrl + u om kleuren te kiezen of doe wat ik doe.
Ik maak een nieuw layer, dan pak ik de gradient tool en maak een gradient of kies er een, die doe ik in de layer en zet opacity op softlight, ik heb nu dit:
Die kun je als achtergrond gebruiken, maar ik vindt het leuker om wat toe te voegen, een beetje een sterrenstelsel van te maken, ik begin met een lensflare.
ga naar filter - render - lensflare en zet die in het midden van het document, welke je pakt moet je zelf weten. ligt eraan wat mooier is.
nu zet je je foreground color op white dus gewoon wit kiezen, ga naar de brush tool en reset de brushes zodat je je default brushes hebt, kies dan fuzzball, er staat ook 192 bij, die moet je hebben.
instellingen:
16px kun je ook zelf weten
shape dynamics alles op 0%
scattering de bovenste op 1000%
die eronder op 3
die eronder op 0%
laatste staat uit
brush over je plaatje totdat je het mooi vindt, ik heb dit:
en als je eruit knipt wat je wil voor je sig, tekst erin of een plaatje en wat andere aanpassingen kun je zo een sig maken als deze:
Programma: photoshop cs2
Maker: TubS
Moeilijkheidsgraad: makkelijk
Ok hier een tut waar je mooie achtergronden mee kan maken voor je desktop of signature of avatar wat je zelf witl.
Maak een nieuw document, kies zelf de grootte ik kies voor 500 X 500. druk op D om je klueren te resetten.
Ga naar filter - render - clouds,
Ga naar filter - artistic - plastic wrap
instellingen:
highlight strength : 20
detail : 15
Smoothness : 15
Ga naar filter - distort - twirl
speel wat met de instellingen, ik had 300 graden
druk op ctrl + u om kleuren te kiezen of doe wat ik doe.
Ik maak een nieuw layer, dan pak ik de gradient tool en maak een gradient of kies er een, die doe ik in de layer en zet opacity op softlight, ik heb nu dit:
Die kun je als achtergrond gebruiken, maar ik vindt het leuker om wat toe te voegen, een beetje een sterrenstelsel van te maken, ik begin met een lensflare.
ga naar filter - render - lensflare en zet die in het midden van het document, welke je pakt moet je zelf weten. ligt eraan wat mooier is.
nu zet je je foreground color op white dus gewoon wit kiezen, ga naar de brush tool en reset de brushes zodat je je default brushes hebt, kies dan fuzzball, er staat ook 192 bij, die moet je hebben.
instellingen:
16px kun je ook zelf weten
shape dynamics alles op 0%
scattering de bovenste op 1000%
die eronder op 3
die eronder op 0%
laatste staat uit
brush over je plaatje totdat je het mooi vindt, ik heb dit:
en als je eruit knipt wat je wil voor je sig, tekst erin of een plaatje en wat andere aanpassingen kun je zo een sig maken als deze: