Jump to content
Geplaatst:
comment_2072095

Jazeker, alweer een discussie over geweld in videogames.

]Een 8-jarige jongen heeft donderdag zijn oma doodgeschoten na het spelen van een gewelddadig videospelletje.[/b]

Volgens de politie-onderzoek deed hij dit expres. Eerder zei de jongen dat het per ongeluk gebeurde toen hij met een wapen aan het spelen was' date=' maar onderzoekers zijn ervan overtuigd dat hij het schot met opzet loste. Dit schrijft CNN.

De jongen speelde Grand Theft Auto IV in een stacaravan in het plaatsje Slaughter in de Amerikaanse staat Louisiana. Zijn 90-jarige oma, bij wie hij woonde en met wie hij een slaapkamer deelde, zat in een naastgelegen kamer televisie te kijken. Toen de jongen klaar was de videogame, waarbij je punten kunt krijgen voor het neerknallen van mensen, schoot hij zijn grootje door haar hoofd.

Een motief voor zijn daad is niet bekend. Hij wordt vanwege zijn leeftijd niet vervolgd.

Bron: Powned.tv

Wat vinden jullie, hebben videogames nou echt invloed op mensen?

Bewerkt: door Visser23

• Reacties 64
  • Bezichtigingen 6.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2080107

Games maken personenen zeker niet agressiever, sommige mensen hebben een natuurlijke agressieve natuur. Die personen KUNNEN dan meer aangegrepen worden door de daden die man kan stellen in een videogame. Deze personenen houd je beter weg bij videogames. Het probleem is natuurlijk deze individuen te identificeren voordat het te laat is.

Geplaatst:
comment_2080652

Een natuurlijke agressieve natuur? Volgens mij word je nog altijd niet geboren met een agressieve natuur. Zo word je. Uit mijn eigen ervaringen, ik ben zeer kalm en krop alles op wat niet goed is want je bent dan eigenlijk een tikkende tijdbom. Dit komt door gebeurtenissen in mijn leven, niet daardoor ik zo geboren ben.

• 4 weken later...
Geplaatst:
comment_2093392

Ik wil niet veel zeggen, maar in GTA IV krijg je echt geen punten als je iemand neer knalt. Hooguit een paar dollar waarmee je weer wat blikjes Sprunk en een broodje hotdog kunt kopen.

Het plaatsje waar alles gebeurde is dan weer ironisch: Slaughter.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.