Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Savegames plaatsen in GTA IV

Kun je savegames in GTA IV krijgen zonder dat je Windows Live hebt? Verder kan ik ook niet echt mapjes vinden van GTA, ik heb hem eens verwijderd en opnieuw gedownload. Ik kan hem gewoon spelen maar vind alleen mapjes van ''Videos'' en ''Muziek'' en die zijn leeg...

Featured Replies

Met behulp van XLiveless kan je savegames uitwisselen, dat is dan zonder Windows Live zoals je zegt. Hoe dit moet heb ik hier beschreven.

• Author

In welk GTA mapje?

Dat staat toch (over)duidelijk in het bericht dat ik gelinkt heb? Ik citeer:

Nu moeten we nog de savegames installeren. Hoe doen we dit? Je gaat naar de map (Mijn) Documenten, klikt daar op de map Rockstar Games en dan op de map GTA IV. Nu zal je twee mappen zien: User Music en Videos. Wij moeten dus nog een nieuwe map aanmaken voor je savegames; maak dus een nieuwe map en noem deze savegames. Je zit dus in onderstaande map:

C:\Gebruikers\<gebruiker>\Mijn Documenten\Rockstar Games\GTA IV\savegames\

Houdt er wel rekening mee dat dit enkel werkt indien XLiveLess geïnstalleerd is!

• Author

Oke, ik ga ermee aan de gang hopelijk lukt het :D

Bedankt!

Ondertussen heeft ShootDaan me een PB gestuurd, maar ik plaats de vraag even hier zodat ik openbaar kan antwoorden en eventueel anderen met hetzelfde probleem kan helpen.

Ik heb nu het bestandje xlive.dll waar moet ik die nu exact plaatsen? Bij Music en videos? Of als je op Rockstar Games klikt meteen naast GTA IV?

Je plaatst xlive.dll in de map waar je GTA IV geïnstalleerd hebt, deze is normaal gezien C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV. Dat is niet de plaats waar de mappen Music en Videos staan. Je klikt hiervoor op Computer -> je © harde schijf -> Program Files -> Rockstar Games -> Grand Theft Auto IV.

De savegames echter plaats je wel in de buurt van die Music en Videos mappen. Je maakt daar nog een derde map aan, genaamd savegames. En in die map plaats je de (uitgepakte) savegame.

Ik hoop dat ik hiermee duidelijk genoeg was? Anders moet je maar even verduidelijkingsvragen stellen en eventueel wat screenshots maken.

• Author

Ik denk dat het me nu zeker wel gaat lukken, bedankt voor de snelle en duidelijke uitleg!

Edited by ShootDaan