Jump to content
Geplaatst:
comment_2099388

Iedereen kent ze wel natuurlijk, de 'vervelende' advertenties net voor je video of boven in je gratis applicatie op je telefoon. Die advertenties die jij op een website of video ziet kunnen soms cruciaal voor de maker zijn, er zijn namelijk mensen die ook hun baan hebben gemaakt van YouTube, video's maken.

Op het moment dat jij een adblock gebruikt kan het best zijn dat er iemand zijn baan verliest en dat is vaak niet maar één persoon maar dat kan gaan over duizenden personen.

Het 'Ik ontblok gtaforum' topic laat zien dat best veel mensen een adblock gebruiken maar deze speciaal voor GTAForum uitzetten, waarom alleen maar voor GTAForum en niet voor die andere mensen die er hun baan van hebben gemaakt?

Ik vind zelf dat veel te veel mensen denken van 'van die ene persoon minder hebben ze geen last' maar wat als iedereen nou zo denkt? Dan is er straks geen gratis YouTube meer.. (dit is hetzelfde als met downloaden van games/muziek/films)

Ik gebruik dus ook geen adblock omdat ik zelf ook graag geld wil voor iets wat ik doe, wat zou jij doen als je geen geld meer krijgt van je baan. (waar je misschien jaren voor gestudeerd hebt)

Mijn vraag aan jullie: wat is jou reden om wel/niet een adblock te gebruiken en denk je ook wel eens verder dan alleen een 'irritatie'?

Bewerkt: door Venzio

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2100032

Maar op een gegeven moment wordt jezelf de dupe als gebruiker omdat sommige sites dan gewoon niet meer bestaan.

Jup, maar vergeet niet dat er elke dag weer 10000 nieuwe sites bijkomen waaronder ook unieke sites zoals GTAForum ;)

Geplaatst:
comment_2103034

Ikzelf heb het dus echt niet op reclame, vooral niet op internet. Er is voor mij niets irritanter, dan een reclametje tussen de bedrijven door. Ik moet wel zeggen, dat op dit forum de reclames nihil zijn. Maar goed de effectiviteit ervan ook natuurlijk dan :sigaar:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.