mijn laptop is niet meer zo goed voor games en films/afleveringen bekijken op volledige scherm, HD of niet HD.
Dus wil ik binnenkort een nieuwe PC laten bouwen. Ik ben al zo een 5 jaar gewend aan het fijne beeldscherm van mijn HP HDX16,
de contrast, de kleuren en het aantal cd/m en het glossy beeldscherm.
Ik heb de afgelopen dagen een PC monitor besteld bij Alternate: Asus VK248H.
Ik moet eerlijk zeggen, het is geen fijne monitor. Het zwart is exact zo zwart als het beeld zelf, alhoewel ik het wel snap: 50.000.000 dynamische contrast.
Maar het hoeveelheid licht dat erop zit, heb elke dag aan de instellingen zitten te sleutelen en tot heden nog niet tevreden.
Het is lastig voor iemand die vele jaren laptops is gewend en plotseling een grote 24 inch monitor heeft.
Dus mijn vraag, bestaat er een degelijke PC monitor dat bijna hetzelfde contrast en het cd/m als die mijn HP HDX laptop heeft?
Dit zijn de eigenschappen van mijn laptop voor het beeldscherm:
Hallo,
mijn laptop is niet meer zo goed voor games en films/afleveringen bekijken op volledige scherm, HD of niet HD.
Dus wil ik binnenkort een nieuwe PC laten bouwen. Ik ben al zo een 5 jaar gewend aan het fijne beeldscherm van mijn HP HDX16,
de contrast, de kleuren en het aantal cd/m en het glossy beeldscherm.
Ik heb de afgelopen dagen een PC monitor besteld bij Alternate: Asus VK248H.
Ik moet eerlijk zeggen, het is geen fijne monitor. Het zwart is exact zo zwart als het beeld zelf, alhoewel ik het wel snap: 50.000.000 dynamische contrast.
Maar het hoeveelheid licht dat erop zit, heb elke dag aan de instellingen zitten te sleutelen en tot heden nog niet tevreden.
Het is lastig voor iemand die vele jaren laptops is gewend en plotseling een grote 24 inch monitor heeft.
Dus mijn vraag, bestaat er een degelijke PC monitor dat bijna hetzelfde contrast en het cd/m als die mijn HP HDX laptop heeft?
Dit zijn de eigenschappen van mijn laptop voor het beeldscherm:
http://www.notebookc...ok.16712.0.html
Ik ben me ervan bewust dat de meeste tegenwoordige monitoren zeer hoge contrast en dynamische contrast hebben en nog meer hoge dingen,
en zal ik dus eraan moeten wennen. En dat er steeds minder glossy monitoren zijn.
En daar gaat mijn voorkeur juist, De zon reflecteert niet op mijn beeldscherm Dat matte beeldscherm...nee, totaal niet mijn ding.
En is de response reactietijd in ms nou echt zo belangrijk? Ik speel graag games (du'h) maar games zijn meestal GTA en NFS
en zal ook eens nieuwe games spelen. En mijn broertje speelt FPS games op de PS3 dat aangesloten is aan mijn Asus monitor.
Dus eh, zijn er zulke monitoren met ongeveer dezelfde eigenschappen als van mijn laptop beeldscherm?
24 inch vind wel te groot dus mag best een 21 inch zijn of 20 inch. Wil wel liefst 1080p.
De prijs, geen idee dus wordt dat gewoon kijken en dan hoe en wat.
Bewerkt: door Blue_V