Ondanks dat we vorig jaar volhielden dat versie 7 echt de laatste versie zou worden, hebben we toch besloten een versie 8 te maken. De grootste reden hiervoor was dat er een aantal irritante bugs in zaten die de trouwe DYOM-community inmiddels kon ontwijken, maar wat niettemin vervelend was. Ons eerste idee was dus een bug-fix versie.
Waarom hielden we vol dat versie 7 de laatste was? Omdat we letterlijk aan de limieten van San Andreas zaten. We hadden letterlijk geen ruimte meer voor meer code. DYOM ondersteunde echter zowel CLEO 3 als CLEO 4. We hebben nu de keuze gemaakt om slechts CLEO 4 te ondersteunen. CLEO 4 zorgt voor meer mogelijkheden, waardoor we ook meer ruimte konden creëren. Daarnaast is het ook veel makkelijker om slechts één van de CLEO versies te ondersteunen. Wij testte zelf voornamelijk met CLEO 3 en dan was het best mogelijk dat in CLEO 4 een onverwachte bug zat. Hoe dan ook; nu we alleen CLEO 4 gaan ondersteunen, kregen we meer ruimte, en dus werden we ook weer meer enthousiast om functies toe te voegen. Mocht je alvast CLEO 4 willen gaan installeren, let dan goed op de exe's. Er zijn veel minder exe's compatibel met CLEO 4 dan met CLEO 3.
Een paar maanden geleden begonnen we dus weer met coden; in eerste instantie hebben we enorm veel bugs gefixt, wat voor veel DYOM'ers al een groot geschenk is. Daarna werden delen van de code herschreven, omdat we slechts CLEO 4 ondersteunden. En toen kwam de keuze: wel of niet nieuwe functies? Ja dus! Hieronder alvast een voorproefje.
In versie 7 zaten al een paar effecten, explosies en vuur, maar om missies aan te kunnen kleden zijn er eigenlijk veel meer effecten nodig. Althans, dat vonden wij. In de bovenstaande screen zien jullie een fontein (de meest linkse), twee vlammen, een vonkenbron en één van de verschillende rooksoorten. In de screen hieronder staan een lichtbaken, een waterspray en één van de vele mist. Verder kan je in versie 8 kiezen uit 11 verschillende soorten explosies en vele soorten vuur...
Naast de speciale effecten, hebben we ook nog extra functies aan de manier van cutscenes maken toegevoegd. In het menu van de cutscenes kan je nu ook kiezen voor een cutscene met 1st person view en een cutscene met 3rd person view. Daarnaast kan je kiezen voor slowmotion en voor een shaking camera.
Een kleine, maar handige nieuwe functie is "quick browsing" voor actors, auto's en objecten (met G en H kunnen stappen van 10 worden genomen, in plaats van 1).
Jullie hoeven niet lang meer op versie 8 te wachten...
Ondanks dat we vorig jaar volhielden dat versie 7 echt de laatste versie zou worden, hebben we toch besloten een versie 8 te maken. De grootste reden hiervoor was dat er een aantal irritante bugs in zaten die de trouwe DYOM-community inmiddels kon ontwijken, maar wat niettemin vervelend was. Ons eerste idee was dus een bug-fix versie.
Waarom hielden we vol dat versie 7 de laatste was? Omdat we letterlijk aan de limieten van San Andreas zaten. We hadden letterlijk geen ruimte meer voor meer code. DYOM ondersteunde echter zowel CLEO 3 als CLEO 4. We hebben nu de keuze gemaakt om slechts CLEO 4 te ondersteunen. CLEO 4 zorgt voor meer mogelijkheden, waardoor we ook meer ruimte konden creëren. Daarnaast is het ook veel makkelijker om slechts één van de CLEO versies te ondersteunen. Wij testte zelf voornamelijk met CLEO 3 en dan was het best mogelijk dat in CLEO 4 een onverwachte bug zat. Hoe dan ook; nu we alleen CLEO 4 gaan ondersteunen, kregen we meer ruimte, en dus werden we ook weer meer enthousiast om functies toe te voegen. Mocht je alvast CLEO 4 willen gaan installeren, let dan goed op de exe's. Er zijn veel minder exe's compatibel met CLEO 4 dan met CLEO 3.
Een paar maanden geleden begonnen we dus weer met coden; in eerste instantie hebben we enorm veel bugs gefixt, wat voor veel DYOM'ers al een groot geschenk is. Daarna werden delen van de code herschreven, omdat we slechts CLEO 4 ondersteunden. En toen kwam de keuze: wel of niet nieuwe functies? Ja dus! Hieronder alvast een voorproefje.
In versie 7 zaten al een paar effecten, explosies en vuur, maar om missies aan te kunnen kleden zijn er eigenlijk veel meer effecten nodig. Althans, dat vonden wij.
In de bovenstaande screen zien jullie een fontein (de meest linkse), twee vlammen, een vonkenbron en één van de verschillende rooksoorten. In de screen hieronder staan een lichtbaken, een waterspray en één van de vele mist. Verder kan je in versie 8 kiezen uit 11 verschillende soorten explosies en vele soorten vuur...
Naast de speciale effecten, hebben we ook nog extra functies aan de manier van cutscenes maken toegevoegd. In het menu van de cutscenes kan je nu ook kiezen voor een cutscene met 1st person view en een cutscene met 3rd person view. Daarnaast kan je kiezen voor slowmotion en voor een shaking camera.
Een kleine, maar handige nieuwe functie is "quick browsing" voor actors, auto's en objecten (met G en H kunnen stappen van 10 worden genomen, in plaats van 1).
Jullie hoeven niet lang meer op versie 8 te wachten...