Jump to content
Geplaatst:
comment_2114049
world-cup-2014-600x337.jpg

Het wereldkampioenschap in Brazilië gaat bijna beginnen! De selecties zijn grotendeels bekend en de groepen zijn al tijden bekend, het speelschema dus ook. In dit topic kan je alle vorderingen voor én tijdens het WK 2014 volgen. Laat jou mening horen over het komend WK, wie gaat er volgens jou wereldkampioen worden?

537d24ccb31b2-subheaderbanner.png

Het wereldkampioenschap voetbal van 2014 zal van 12 juni 2014 tot en met 13 juli 2014 in Brazilië plaatsvinden.

Dit wordt het tweede wereldkampioenschap dat in Brazilië wordt gehouden.

32 landen nemen deel waaronder gastland Brazilië. Zij zullen strijden in acht groepen van vier ploegen,

waarvan de eerste twee zich kwalificeren voor de achtste finales. Vanaf dit stadium wordt er gespeeld

volgens het Knock-outsysteem. Vervolgens zijn er de kwartfinales, halve finales, een wedstrijd om de

derde plaats en de finale.

De WK-bal:

Adidas-WK-bal-Brazili%C3%AB-20141.jpg

537d24f336607-subheaderstadions.png

Hieronder staat een overzicht van de speelsteden. De openingswedstrijd wordt gespeeld Sao Paulo en de finale wordt gespeeld in Rio de Janeiro. Nederland speelt zijn eerste wedstrijd in Salvador (Spanje), zijn tweede in Porto Alegre (Australië) en zijn derde wedstrijd in Sao Paulo (Chili).

537d202ca0a07-speelsteden.png

537d265f00711-subheadergroepen.png

Hieronder staan de groepen met daarin de landen die meedoen aan het WK 2014.

537d2633f22b9-groepen.png

537d2586d5fa8-subheaderoverig.png

Wereldkampioenschap 2014 lied:

Topic layout grotendeels van @Kai-ShockWave, bedankt!

>>> Door Guardian1980: Mooi topic -> pinned<<<

Bewerkt: door Jesperkaj

• Reacties 699
  • Bezichtigingen 39.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2200562

Mooie eerste helft. Vooral 2-5 minuut vond ik heerlijk, omdat toen eindelijk dat geblèr van de NOS uit ging. Daarna ging het weer verder en ik vind het zo'n partijdig geleut, dat ik eigenlijk altijd na een paar minuten naar België overschakel :puh:

Qua commentaar is dat van beter niveau.

Het potje zelf vind ik tot nu toe lekker fel aan beide kanten ^^

Bewerkt: door NicolaB

Geplaatst:
comment_2200564

Die Nederlander op Sporza moet eruit, wat een ongelofelijke mongool is dat. Kent er duidelijk niets van en wordt gepakt op z'n eigen woorden.

Ik heb het dan natuurlijk niet over Johan Boskamp, maar over die mongool met z'n bril.

Geplaatst:
comment_2200566

Jan Mulder? Wel ja, ik kijk niet echt naar de voorbeschouwingen en analyses, dus ik weet niet in hoeverre hij foute dingen zegt. Hij wordt best wel veel gevraagd voor zo'n dingen, dus hij zal er wel niet zomaar zitten.

Geplaatst:
comment_2200568

Ja, Jan Mulder. Verheyen en Boskamp hebben overduidelijk gelijk als ze zeggen dat de backs te ver komen(zie actie Dani Alves waarna goal Kroatië valt) en toch blijft ie doordrammen. Dan zegt ie dat Neymar geen rood verdient, ze bekijken de beelden nog eens en dan is het plots wel rood? :7

Geplaatst:
comment_2200961

Ja inderdaad :puh:

Het enige wat ik mis is een accent, dat van dat toch de hele wereld een afvaardiging in het WK heeft.

Weet jij toevallig het WK nummer van dit jaar thebig? :)

Geplaatst:
comment_2200962

Ik weet dat het met Jeniffer Lopez, Pitbull en een Braziliaanse schoonheid was, maar ik zou de naam niet zomaar kunnen zeggen, nee. Het was iets van 'We are one', toch?

Geplaatst:
comment_2201141

Ik vind het commentaar veel te overdreven chauvinistisch, vandaar stap ik altijd snel over naar een andere zender (België of BBC meestal). Maar misschien ben ik wel te serieus :puh:

Geplaatst:
comment_2201146

Ik vind het commentaar veel te overdreven chauvinistisch, vandaar stap ik altijd snel over naar een andere zender (België of BBC meestal). Maar misschien ben ik wel te serieus :puh:

Hoe van Gelder reageerde, zo reageerde bijna heel Nederland denk ik :puh:

EDIT: 7.1 miljoen mensen hebben gisteren gekeken.

Bewerkt: door ERRWINS

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.