Jump to content
Geplaatst:
comment_2114049
world-cup-2014-600x337.jpg

Het wereldkampioenschap in Brazilië gaat bijna beginnen! De selecties zijn grotendeels bekend en de groepen zijn al tijden bekend, het speelschema dus ook. In dit topic kan je alle vorderingen voor én tijdens het WK 2014 volgen. Laat jou mening horen over het komend WK, wie gaat er volgens jou wereldkampioen worden?

537d24ccb31b2-subheaderbanner.png

Het wereldkampioenschap voetbal van 2014 zal van 12 juni 2014 tot en met 13 juli 2014 in Brazilië plaatsvinden.

Dit wordt het tweede wereldkampioenschap dat in Brazilië wordt gehouden.

32 landen nemen deel waaronder gastland Brazilië. Zij zullen strijden in acht groepen van vier ploegen,

waarvan de eerste twee zich kwalificeren voor de achtste finales. Vanaf dit stadium wordt er gespeeld

volgens het Knock-outsysteem. Vervolgens zijn er de kwartfinales, halve finales, een wedstrijd om de

derde plaats en de finale.

De WK-bal:

Adidas-WK-bal-Brazili%C3%AB-20141.jpg

537d24f336607-subheaderstadions.png

Hieronder staat een overzicht van de speelsteden. De openingswedstrijd wordt gespeeld Sao Paulo en de finale wordt gespeeld in Rio de Janeiro. Nederland speelt zijn eerste wedstrijd in Salvador (Spanje), zijn tweede in Porto Alegre (Australië) en zijn derde wedstrijd in Sao Paulo (Chili).

537d202ca0a07-speelsteden.png

537d265f00711-subheadergroepen.png

Hieronder staan de groepen met daarin de landen die meedoen aan het WK 2014.

537d2633f22b9-groepen.png

537d2586d5fa8-subheaderoverig.png

Wereldkampioenschap 2014 lied:

Topic layout grotendeels van @Kai-ShockWave, bedankt!

>>> Door Guardian1980: Mooi topic -> pinned<<<

Bewerkt: door Jesperkaj

• Reacties 699
  • Bezichtigingen 39.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2204778
Waar is ie dan?

Bij Barcelona! :puh: Nee ja, echt flitsend is Messi niet. Nuja, hij belist de wedstrijden wel, maar het is nu niet de Messi van Barcelona. :puh: Maar goed, ik vind niet dat we mogen klagen. Messi is beslissender dan ooit voor Argentinië. :puh:

Geplaatst:
comment_2204780
Waar is ie dan?

Bij Barcelona! :puh: Nee ja, echt flitsend is Messi niet. Nuja, hij belist de wedstrijden wel, maar het is nu niet de Messi van Barcelona. :puh: Maar goed, ik vind niet dat we mogen klagen. Messi is beslissender dan ooit voor Argentinië. :puh:

Klagen is het niet echt, we weten gewoon dat hij nog beter kan ondanks zijn 4 goals tot nu toe. Hij heeft ons enorm veel verwend de laatste jaren. :puh:

Geplaatst:
comment_2204801
Dat merk ik trouwens vaak, dat de miljoenenspelers toch relatief tot hun club wat minder spelen op nationaal niveau.

Ligt aan gewenning zeker, bij Argentinië heeft ie geen Iniesta bijvoorbeeld. :puh: Denk trouwens dat het best te verklaren valt waarom Messi aan het knallen is op het WK: half seizoen ongeveer geblesseerd geweest. Dusja, heel veel heeft ie nu ook niet gespeeld.

Ja inderdaad. :Y Misschien te kortzichtig, maar je zou denken dat dat soort spelers minder afhankelijk zijn van hun team. Niet dus :puh:

Bewerkt: door NicolaB

Geplaatst:
comment_2204804

De echte Messi zie je alleen met Xavi en Iniesta. Zonder die spelers is hij lang zo goed niet. Daarom heb ik dus ook mijn twijfels aan Messi. Ik zie Ronaldo als een veel betere speler.

Geplaatst:
comment_2204808
Ik zie Ronaldo als een veel betere speler.

Ja, maar waarom? Omdat hij zelf de actie kan maken? Klopt, maar dat komt omdat hij een vleugelaanvaller is. Ronaldo is gewoon de beste vleugelaanvaller en Messi de beste aanvaller ter wereld. Als vleugelaanvaller moet je natuurlijk zelf vaak de actie maken, zoals Di Maria bijvoorbeeld.

Geplaatst:
comment_2204813

De echte Messi zie je alleen met Xavi en Iniesta. Zonder die spelers is hij lang zo goed niet. Daarom heb ik dus ook mijn twijfels aan Messi. Ik zie Ronaldo als een veel betere speler.

Ehm, Ronaldo is nu ook niet veel soeps zonder een Di Maria of Modric, oftewel zie ik het niet goed...

Geplaatst:
comment_2204879

België kan voor het eerst in z'n geschiedenis 9 op 9 halen..

Elke keer staat er een of ander record van België in de krant, moet je nagaan hoe hard we gezuigd hebben over de jaren heen. :7 Vanavond kan er misschien ook eens een niet-invaller scoren? :D

Voor de geïnteresseerden:

- Voor het eerst 12 wedstrijden met inzet ongeslagen.

- Jongste Rode Duivel op WK.

- Jongste scorende Rode Duivel op WK.

- Voor het eerst sinds 12 jaar 2de ronde? Of was het 12 jaar dat we er überhaupt waren? :puh:

Ik ben er eentje vergeten denk ik..

Bewerkt: door MegaPilot

Geplaatst:
comment_2204880

België kan voor het eerst in z'n geschiedenis 9 op 9 halen..

Elke keer staat er een of ander record van België in de krant, moet je nagaan hoe hard we gezuigd hebben over de jaren heen. :7 Vanavond kan er misschien ook eens een niet-invaller scoren? :D

Voor de geïnteresseerden:

- Voor het eerst 12 wedstrijden met inzet ongeslagen.

- Jongste Rode Duivel op WK.

- Jongste scorende Rode Duivel op WK.

- Voor het eerst sinds 12 jaar 2de ronde? Of was het 12 jaar dat we er überhaupt waren? :puh:

Ik ben er eentje vergeten denk ik..

De aanhouder wint. Als Belgie goed zijn best doet, zie ik nog wel meer records sneuvelen :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2204957

Daar gaat je transfer (waarschijnlijk) en je WK is al weg! :cya:

ESPN FC ‏@ESPNFC 3m

BREAKING: FIFA says Luis Suarez is suspended for nine matches plus four months from all football activity.

BBC Sport ‏@BBCSport 50s

Fifa issue statement banning Luis Suarez for nine matches & four months from all football activity for biting Giorgio Chiellini. More soon

Geplaatst:
comment_2204966

Iedereen die dit terecht vindt: iemand opzettelijk een dubbele open beenbreuk trappen geeft je ongeveer dezelfde straf(wel een veel kleinere geldboete). Google maar "Witsel Wasilewski straf". :Y

Dit is dus veel te hoog naar mijn mening.

De elleboog van Sakho vergeet de FIFA natuurlijk. :7

Bewerkt: door MegaPilot
*dubbele open beenbreuk ;)

Geplaatst:
comment_2204971
Hooguit de straf voor het verrot schoppen van een tegenstander te laag.

Dus opzettelijk iemand een dubbele open beenbreuk trappen veel zwaarder bestraffen(18 wedstrijden oid) en deze straf behouden? Kan ik mee leven. DEAL!

Geplaatst:
comment_2204989

Ik vind sowieso de verhoudingen zoek als het gaat om het bestraffen van een (smerige) overtreding.

Ik verwacht trouwens wel dat Uruguay na het WK heel veel vriendschappelijke wedstrijden gaat spelen. Des te eerder mag hij weer meedoen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.