Jump to content
Geplaatst:
comment_2114049
world-cup-2014-600x337.jpg

Het wereldkampioenschap in Brazilië gaat bijna beginnen! De selecties zijn grotendeels bekend en de groepen zijn al tijden bekend, het speelschema dus ook. In dit topic kan je alle vorderingen voor én tijdens het WK 2014 volgen. Laat jou mening horen over het komend WK, wie gaat er volgens jou wereldkampioen worden?

537d24ccb31b2-subheaderbanner.png

Het wereldkampioenschap voetbal van 2014 zal van 12 juni 2014 tot en met 13 juli 2014 in Brazilië plaatsvinden.

Dit wordt het tweede wereldkampioenschap dat in Brazilië wordt gehouden.

32 landen nemen deel waaronder gastland Brazilië. Zij zullen strijden in acht groepen van vier ploegen,

waarvan de eerste twee zich kwalificeren voor de achtste finales. Vanaf dit stadium wordt er gespeeld

volgens het Knock-outsysteem. Vervolgens zijn er de kwartfinales, halve finales, een wedstrijd om de

derde plaats en de finale.

De WK-bal:

Adidas-WK-bal-Brazili%C3%AB-20141.jpg

537d24f336607-subheaderstadions.png

Hieronder staat een overzicht van de speelsteden. De openingswedstrijd wordt gespeeld Sao Paulo en de finale wordt gespeeld in Rio de Janeiro. Nederland speelt zijn eerste wedstrijd in Salvador (Spanje), zijn tweede in Porto Alegre (Australië) en zijn derde wedstrijd in Sao Paulo (Chili).

537d202ca0a07-speelsteden.png

537d265f00711-subheadergroepen.png

Hieronder staan de groepen met daarin de landen die meedoen aan het WK 2014.

537d2633f22b9-groepen.png

537d2586d5fa8-subheaderoverig.png

Wereldkampioenschap 2014 lied:

Topic layout grotendeels van @Kai-ShockWave, bedankt!

>>> Door Guardian1980: Mooi topic -> pinned<<<

Bewerkt: door Jesperkaj

• Reacties 699
  • Bezichtigingen 39.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2206477

Ik vind het net mooi dat we een origineel merk hebben en het heeft ons ook mooie truitjes geleverd, dus ik klaag niet. Is ook eens een mooie kans voor zo'n kleinere ontwerper. Na vandaag kan heel Puma uit het toernooi liggen, dat hadden ze niet verwacht denk ik.

Geplaatst:
comment_2206486

Zeker dat we mooie truitjes hebben! Ik heb er eentje gekregen met een eigen bedrukking! En ik ben ook aan het twijfelen om een truitje van Courtois te kopen, maar in het grijs of blauw :?

Geplaatst:
comment_2206500

Ik vind het net mooi dat we een origineel merk hebben en het heeft ons ook mooie truitjes geleverd, dus ik klaag niet. Is ook eens een mooie kans voor zo'n kleinere ontwerper. Na vandaag kan heel Puma uit het toernooi liggen, dat hadden ze niet verwacht denk ik.

Ze hebben het geld toch al binnen :7

Geplaatst:
comment_2206587

Geniale plaatjes, maar ik ben nog steeds van mening dat het wel een strafschop was. Ok, die enorme dive in de eerste helft niet, maar aan het eind van de eerste helft was het op twee manieren een penalty en ook voor de val waar voor gefloten is kon je hem imo geven. Het was ook oer en oerstom van die Marquez, want de beelden is maar net hoe je hem wilt zien lijkt soms wel (klik en klik), maar duidelijk was wel dat die tegenstander veels te laat instapte. Dan is het de vraag of hij raak was of niet, ik denk van wel, maar dat de scheids hiervoor fluit, zeker met in gedachte de penalty die gegeven had moeten worden, vind ik begrijpelijk. Het wordt allemaal alleen enorm opgeblazen vanwege die slechte verliezers... Maarja dat was andersom sowieso ook gebeurt. Wij zouden met zijn allen samen gaan zeiken dat het sowieso een penalty was in de laatste minuut van de eerste helft en ook bij deze zouden wij moord en brand hebben geschreeuwd. :puh:

Geplaatst:
comment_2206634

Totaal ongepast en heel arrogant om dat te doen na zo'n lucky win. Ik voel de neiging om iets te zeggen over de grootste vliegtuigramp in de geschiedenis waar zij schuld aan hebben, maar dan zou ik me verlagen tot hun niveau.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.