Jump to content
Geplaatst:
comment_2114049
world-cup-2014-600x337.jpg

Het wereldkampioenschap in Brazilië gaat bijna beginnen! De selecties zijn grotendeels bekend en de groepen zijn al tijden bekend, het speelschema dus ook. In dit topic kan je alle vorderingen voor én tijdens het WK 2014 volgen. Laat jou mening horen over het komend WK, wie gaat er volgens jou wereldkampioen worden?

537d24ccb31b2-subheaderbanner.png

Het wereldkampioenschap voetbal van 2014 zal van 12 juni 2014 tot en met 13 juli 2014 in Brazilië plaatsvinden.

Dit wordt het tweede wereldkampioenschap dat in Brazilië wordt gehouden.

32 landen nemen deel waaronder gastland Brazilië. Zij zullen strijden in acht groepen van vier ploegen,

waarvan de eerste twee zich kwalificeren voor de achtste finales. Vanaf dit stadium wordt er gespeeld

volgens het Knock-outsysteem. Vervolgens zijn er de kwartfinales, halve finales, een wedstrijd om de

derde plaats en de finale.

De WK-bal:

Adidas-WK-bal-Brazili%C3%AB-20141.jpg

537d24f336607-subheaderstadions.png

Hieronder staat een overzicht van de speelsteden. De openingswedstrijd wordt gespeeld Sao Paulo en de finale wordt gespeeld in Rio de Janeiro. Nederland speelt zijn eerste wedstrijd in Salvador (Spanje), zijn tweede in Porto Alegre (Australië) en zijn derde wedstrijd in Sao Paulo (Chili).

537d202ca0a07-speelsteden.png

537d265f00711-subheadergroepen.png

Hieronder staan de groepen met daarin de landen die meedoen aan het WK 2014.

537d2633f22b9-groepen.png

537d2586d5fa8-subheaderoverig.png

Wereldkampioenschap 2014 lied:

Topic layout grotendeels van @Kai-ShockWave, bedankt!

>>> Door Guardian1980: Mooi topic -> pinned<<<

Bewerkt: door Jesperkaj

• Reacties 699
  • Bezichtigingen 39.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2212024

Wat een pech voor Daley Blind. Net nu hij een toptransfer zou krijgen(nee, ik heb geen weet van geruchten, maar na dit WK had ie sowieso 1tje te pakken) raakt ie geblesseerd(en waarschijnlijk zwaar, sommige denken aan de kruisband).

Geplaatst:
comment_2212129

Leuk weetje:

Als het goed is zijn we nu nog maar 1 goal verwijderd van het recordaantal (171 doelpunten) in 1998, met nog een enkele match te spelen... Interessant!

Zeker! Jammer dat in de knock-out fase eigenlijk maar vrij weinig is gescoord op enkele wedstrijden na. Dan staat er 7-1 van Duitsland, en 0-0 van NL-AR. Verder heeft NL gister voor het eerst sinds 2 wedstrijden weer eens gescoord. Als daar gewoon ook wat doelpuntjes waren gevallen, gingen we er dik overheen. Maar ik denk wel dat het record gepakt gaat worden. :Y

Zei*

:duh:

Geplaatst:
comment_2212132

Maar ik denk wel dat het record gepakt gaat worden. yep.gif

Zou leuk zijn, al zijn finalewedstrijden vaak niet erg doelpuntrijk. Zenuwen aan beide kanten, grote belangen, dus vaak hebben ploegen de insteek dat ze niet al te veel risico willen nemen. Misschien is Duitsland daar echter een uitzondering op, we zullen zien.

Bewerkt: door Froodooo

Geplaatst:
comment_2212135

Ik vrees echter dat Argentinië de match wat gaat vastzetten en dat we in het slechtste scenario weer bij strafschoppen terechtkomen.

Moge het anders lopen natuurlijk, ik zou graag het record zien sneuvelen, maar ik vrees er voor.

Geplaatst:
comment_2212504

Aan iedereen die met Argentinië en Messi lacht: jullie zijn echt zo zielig. :7 Seriously, welke match hebben jullie in godsnaam gekeken? Ja, Duitsland heeft verdiend gewonnen. Maar gaan lachen met een team dat op de valreep verloren heeft en zelf veel kansen had(doet een beetje denken aan Nederland in 2010) is gewoon belachelijk.

Of met de woorden van Phoenyxar(we zijn het dan toch eens met elkaar eens dit jaar):

Hen uitlachen, voor een match waar ze evengoed hadden kunnen winnen (iets wat de Brazilianen niet konden) vind ik wat dwaas.
Geplaatst:
comment_2212524

Neem a.u.b. niet alles zo serieus, MegaPilot. Ik lach helemaal niemand uit; vind het van geen enkel team leuk dat ze verliezen.

Neem mijn topic over Nederland ook niet zo serieus.. Ah wacht, toen werd ik bestempeld als "zielig en kinderachtig".

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.