- Reacties 44
- Bezichtigingen 4.5k
- Created
- Laatste reactie
Top Posters In This Topic
-
Dutchy3010 6 posts
-
Nyltje 5 posts
-
Michael 5 posts
-
SpacyColours 4 posts
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Na laatst op school wat gediscussieerd te hebben over hoe smartphonegebruik het straatbeeld vult, besloot ik er hier een topic voor open te gooien.
Men kan niets meer missen. Gewapend met een smartphone en een iPad zie ik ze dagelijks, zo'n 95% van de mensen die ik tegenkom zijn als een debiel aan het typen op een veel te klein toetsenbordje. Wanneer ik ze vraag wat ze aan het doen zijn, krijg ik vaak het antwoord "WhatsApp met m'n matties jeweet". Onder het mom van "zo mis ik niks" kijkt men ook de hele dag met zwiepende wijsvinger naar mensen hun timeline. Wanneer mij word gevraagd wat mijn WhatsApp is zeg ik met opgetrokken schouders dat ik een Nokia heb. Ik krijg een stel rare blikken en de vragen waarom ik geen smartphone heb, "want dat ding kan toch niks?" Ik gebruik een mobiel waar dat ding voor gemaakt is. Bellen en SMS. Als ik niet voor de laptop zit wil ik met rust gelaten worden. Niks missen? De jongeren van nu nemen iedere dag al evenveel prikkels op als men 100 jaar geleden in een jaar deed. Het interesseert me niks of je net je rijbewijs hebt, net een drol in de vorm van een K in de pot hebt gegooid, of dat je je 25e BFF for life hebt gevonden.
Wie interesseert dit eigenlijk wel? En waarom?