Jump to content
Geplaatst:
comment_1790407

Welkom in het algemeen Linux topic!

Tux.png

Work in progress

Misschien wel een handige Engelse lijst op Wikipedia van bijna alle Linux distro's.

Ook is het bezoeken van DistroWatch.com erg handig, hier is onder andere een lijst te vinden van de 100 meest bezochte homepages van dus de meest gebruikte Linux distro's.

Verder zijn er een aantal sites waar je meer informatie over Linux kunt vinden en dan vooral over een populaire distro genaamd Ubuntu. Of de wat gebruikersvriendelijke Linux Mint.

upubuntu.com

unixmen.com

webupd8.org

mylinuxexplore.blogspot.nl

omgubuntu.co.uk

En voor reviews van Linux distro's: desktoplinuxreviews.com

De 10 meest gebruikte Linux distro's: (volgens http://geektrio.net/?p=1404)

1 Ubuntu forum

2 Fedora forum

3 openSUSE forum

4 Debian forum

5 Mandriva forum

6 Linux Mint forum

7 PCLinuxOS forum

8 Slackware forum

9 Gentoo forum

10 CentOS forum

Bewerkt: door linux-or-unix
Openingspost redelijk hersteld. ~~ Thundercover

• Reacties 164
  • Bezichtigingen 14.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gebruik jij Linux? 44 leden hebben gestemd

1. 1. JA? of NEE?

• JA, ECHT WEL!
      24
    • NEE, HELAAS NIET!
      20

Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1792552

Nog een toevoeging op de uitleg van BC7, het is handig als je een backup maakt van je MBR [masterbootrecord], want als dat kapot is kan je geen windows meer opstarten, alleen linux opnieuw installerenn.

timo

In deze post komt tevens een lijst links naar andere [handige] topics over linux en unix.

Linux, OS X & Windows - Wat vind jij het beste?

Internet (Ubuntu Netbook)

ubuntu internet probleem

Linux of Ubuntu?

Geplaatst:
comment_1792597

Ik heb zelf in een Virtual Machine Ubuntu 10.10 staan, die ik soms wel eens gebruik voor gewone dingen. Ik vind Ubuntu wel fijn werken, alleen heb ik iets raars:

24ez01t.jpg

De foto is al best oud, ik vind hem nu toevallig terug

Zoals je ziet staan de iconen die rechts moeten staan in het midden (ongeveer). Is hier een oplossing voor?

Ja, op dat balkje rechtermuisknop, en dan verplaatsen(evt. verplaatsen aanvinken) en je kan ze verplaatsen.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1792686

@ikt, om te beginnen, wat voor een soort processor heb je?

Hier staan dan dus ook gelijk de links naar de images van Gentoo voor die processor.

Zelf snap ik eigenlijk geen zak van dat lijstje hierboven, ik heb zelf een i386 processor waarvan openSuSE ook i586 pakketten kon installeren.

Ik zou als ik jou was nog even wachten met downloaden, want misschien weet iemand anders het wel.

Plaats anders [als je (nog) windows heb even met Speccy, je specificaties van je pc.

timo

EDIT: je kan ook nog even op youtube kijken of googlevideo

Geplaatst:
comment_1792760

Net even lekker een halve dag lopen stressen over een bestnad dat maar niet wou installeren, nu bleek dat ik alleen maar iets moest aanvinken, zwaar mooie MMA gevechten hierdoor gemist :duh:

Geplaatst:
comment_1792927

@ikt, om te beginnen, wat voor een soort processor heb je?

Hier staan dan dus ook gelijk de links naar de images van Gentoo voor die processor.

Zelf snap ik eigenlijk geen zak van dat lijstje hierboven, ik heb zelf een i386 processor waarvan openSuSE ook i586 pakketten kon installeren.

Ik zou als ik jou was nog even wachten met downloaden, want misschien weet iemand anders het wel.

Plaats anders [als je (nog) windows heb even met Speccy, je specificaties van je pc.

timo

EDIT: je kan ook nog even op youtube kijken of googlevideo

Niet dat.

Het echte installeerwerk + compilen! :eten:

Geplaatst:
comment_1793661

@ikt, als ik jou was zou ik op hun site kijken of op youtube... verder weet ik helaas niks van Gentoo. traantjes.gifSorry daarvoor.bloos.gif

timo

Ah, oké. Blijkbaar is het gewoon onmogelijk om Gentoo te installeren op een normale manier. :puh: Dankje :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1793779

@ikt, als ik jou was zou ik op hun site kijken of op youtube... verder weet ik helaas niks van Gentoo. traantjes.gifSorry daarvoor.bloos.gif

timo

Ah, oké. Blijkbaar is het gewoon onmogelijk om Gentoo te installeren op een normale manier. :puh: Dankje :)

Probeer anders een makkelijkere linux distro, Ubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Linux Mint, Fedora, openSuSE.thumbsup2.gif

De links van deze distro's staan in de beginpost.

timo

Geplaatst:
comment_1793956

In de beginpost moet nog even Kubuntu 10.10 veranderd worden naar Linux Mint KDE 9.0. ;)

P.S: Hetzelfde bij BC7 aangezien de KDE versie nog niet uitgekomen is voor 10.0.

Bewerkt: door Megadreams

• 3 weken later...
Geplaatst:
comment_1801855

Ik ben nu anderhalve maand tevreden ubuntu-gebruiker, maar vroeg me eigenlijk af wat het verschil is tussen Lubuntu, Xubuntu, Mythbuntu, Edubuntu en Kubuntu.

Ik gebruik op m'n netbook ubuntu 10.04 (omdat 10.10 niet lukte), is dit dan Lubuntu (omdat het LTS is)?

Verder vroeg ik me af of jullie een andere versie van ubuntu of linux ofzo kunnen aanraden voor op mijn netbook?

Gr. vwbjorn

Geplaatst:
comment_1801865

Ubuntu 10.04 is gewoon Ubuntu, LTS betekent Long-Term Support. Dit betekent dat deze versies (deze worden elke twee jaar in april uitgebracht) langere ondersteuning hebben dan normaal: 3 jaar voor de desktop versie en 5 jaar voor de server versie. Lubuntu is gewoon een versie die afgeleid is van Ubuntu, alleen met een andere desktopomgeving (LXDE, waar Ubuntu GNOME heeft).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.