PatrickBateman Geplaatst: 16 december 2013 Rapport Geplaatst: 16 december 2013 (bewerkt) Het is mogelijk dat je een mod auto kan toevoegen (bijvoorbeeld een Ferrari) en dat je dan geen auto vervangt die je al hebt in GTA zelf, alleen hoe moet dat? Ik heb al wat geprobeerd via YT enzo maar ik vind het allemaal onduidelijk. Kan iemand mij het uitleggen in het Nederlands, of weet iemand een hele simpele manier etc? Vervanging* Bewerkt: 16 december 2013 door PatrickBateman Reageren
.Sharingan Geplaatst: 16 december 2013 Rapport Geplaatst: 16 december 2013 (bewerkt) Ik heb even gegoogle searched op "add cars to gta iv without replacing" en de eerste hit is een hele uitgebreide geillustreerde tutorial hoe je auto's in IV zet zonder ze te vervangen. Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes! Bewerkt: 16 december 2013 door .Whoopdidoo. Reageren
PatrickBateman Geplaatst: 16 december 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 16 december 2013 (bewerkt) Bedankt, die heb ik ook al gebruikt, de Easy Way, alleen als ik dan de trainer open in GTA IV waar kan ik dan mijn geinstalleerde mods vinden? Werk dat "add cars without replacing" eigenlijk op de manier van dat je bijvoorbeeld een Ferrari, Porsche en Lamborghini alle drie kan zetten op een Infernus? Bewerkt: 16 december 2013 door PatrickBateman Reageren
.Sharingan Geplaatst: 16 december 2013 Rapport Geplaatst: 16 december 2013 Ik zou je daar graag mee helpen, maar zover reikt mijn kennis over IV modding niet. Ik heb de game enkel op de Xbox 360 gespeeld. Ik heb de game ook voor PC maar slechts 2 keer gespeeld, puur omdat ik het gewoon een slechte port vond. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 17 december 2013 Rapport Geplaatst: 17 december 2013 Bedankt, die heb ik ook al gebruikt, de Easy Way, alleen als ik dan de trainer open in GTA IV waar kan ik dan mijn geinstalleerde mods vinden? Werk dat "add cars without replacing" eigenlijk op de manier van dat je bijvoorbeeld een Ferrari, Porsche en Lamborghini alle drie kan zetten op een Infernus? Nope, je voegt gewoon een totaal nieuwe auto toe. Je kunt uiteraard wel de data van de infernus kopiëren en daardoor een soort van drie keerde Infernus hebben, maar je kunt hooguit één keer de infernus vervangen en daarna slechts auto's toevoegen. Omdat jouw nieuwe wagens niet opgenomen zijn in de code bij het spawnen, zou je de auto's niet kunnen vinden (buiten de random spawn-plaatsen, maar dan moet je ook maar net geluk hebben). Je zou ze dus moeten "zoeken" bij het rijden en uiteraard vind je die dan nooit. Dus daarom moet je de carspawner gebruiken. Over de carspawner: druk op ' of ~, dan opent het console scherm, en spawn dan een vehicle (bijvoorbeeld: spawn faggio). Je kunt de naam van het voertuig opzoeken in de added_vehicles.img. Toch zou ik je altijd aanraden om voor de moeilijke manier te gaan. Vaak zijn de makkelijkste manieren niet de beste en deze tutorial legt toch stap voor stap uit hoe je het moet doen. Reageren
PatrickBateman Geplaatst: 17 december 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 17 december 2013 Thanks voor de info, duidelijk. Maar aangezien het niet mogelijk is wat ik dacht te kunnen, steek ik hier verder geen moeite in. Ik wilde dit omdat ik dan bijvoorbeeld een Lamborghini op een auto doe van GTA zelf die klinkt als een stofzuiger, en dat vind ik best kut om het zo maar te zeggen Alleen de Turismo, Comet, Super GT en de Infernus klinken redelijk. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 17 december 2013 Rapport Geplaatst: 17 december 2013 Je kunt ook auto's vervangen in plaats van toevoegen, dus vervangen van die auto's die wel goed klinken? En heb je ook gekeken naar de mogelijkheid om zelf geluiden te vervangen? Moet je even op YouTube kijken, daar staan wel filmpjes op (zit op mobiel dus kan niet voor je kijken). Het is volgens mij ook mogelijk om de geluiden in een ide-bestand (data bestand van GTA) te veranderen zodat het klinkt als een andere auto. Reageren
PatrickBateman Geplaatst: 17 december 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 17 december 2013 (bewerkt) Wat bedoel je precies met "Je kunt ook auto's vervangen in plaats van toevoegen, dus vervangen van die auto's die wel goed klinken?"? Ja heb ik inderdaad ook al gedaan en die vallen allemaal zwaar tegen, klinken best slecht. Als ze nou bijvoorbeeld het geluid van de Forza games gebruiken (als dat mogelijk is) zou dat top zijn. Bewerkt: 17 december 2013 door PatrickBateman Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 17 december 2013 Rapport Geplaatst: 17 december 2013 Zoals ik jouw probleem nu bekijk, heb je een aantal opties: Je kunt een auto vervangen in plaats van toevoegen. Indien je bijvoorbeeld de geluiden van de Infernus prima vindt, dan kan je die vervangen, en krijgt jouw nieuwe auto de eigenschappen van die Infernus. Dus die krijgt ook het geluid van de infernus. Hoe dit moet staat hieronder als eerste uitgelegd. Je kunt de sounds zelf vervangen, omdat je ook niet helemaal tevreden was over de Infernus. Hoe dat kan en waar je voor uit moet kijken staat hieronder als tweede beschreven. Je kunt een vehicle aan een andere sound koppelen (alsof het een andere auto is), zonder mods te gebruiken (slechts kladblok). Dan kan je bijvoorbeeld een auto koppelen aan de Infernus, zodat die auto hetzelfde geluid krijgt als de Infernus, en eventueel daarna het geluid van de Infernus-groep veranderen. Deze wordt hieronder als laatste beschreven. Je zei dat je de geluiden van bepaalde voertuigen wel prima vindt. Dus stel, je vindt het geluid van de Infernus wel prima voor je nieuwe auto, dan kan je er ook voor kiezen om een Infernus te veranderen. Hieronder zal ik stap voor stap uitleggen hoe je dat kunt doen: Zoek een auto die je wilt downloaden. Download Spark IV, voor een laatste versie zie dit topic op GTAForums.com. Open Spark IV (wellicht uitvoeren als administrator). Klik op "browse" bij het GTA IV teken. Dan zie je links een hele lijst met allemaal bestanden (bij mij duurt dit altijd even ). Ga naar Grand Theft Auto IV > pc > models > cdimages en open hieruit vehicles.img. Zie de screen hieronder ter verduidelijking. Zoek daar de auto van jouw keuze op, dus in dit geval de infernus, dus infernus.wtd en infernus.wft. Selecteer ze allebei (door shift ingedrukt te houden) en druk op export. Je moet deze files opslaan als backup, zodat je hem later terug kunt zetten indien sprake is van een corrupte file van de auto die je wilt installeren of indien je de auto zat bent (je zet hem dan op precies dezelfde manier erin terug als de auto die je gedownload hebt). Pak de download van de auto uit en zoek daarin de .wtd en .wft file (waarschijnlijk zit er nog wel een readme of iets dergelijks bij). Zorg dat je de naam van deze bestanden verandert naar infernus, dus dan heb je een gedownloade infernus.wtd en een gedownloade infernus.wft. Druk op "import" en importeer de nieuwe, gedownloade, infernus.wtd en infernus.wft (dus niet de backup die je gemaakt hebt!). Als je het goed gedaan hebt, zullen de regels waarvan je de wtd/wft veranderd hebt blauw kleuren. Indien dit het geval is, druk dan op "rebuild", zodat er weer een .img bestand van wordt gemaakt. Dan is er dus geen infernus meer te vinden in het spel; maar jouw nieuwe, gedownloade, modificatie. Het is ook mogelijk dat je een geluidsmodificatie installeert. Dit zal je eveneens moeten downloaden van het internet. Stel je hebt een mooie geluidsmodificatie gevonden van een modding website, dat zijn modificaties waarbij een .ivaud bestand zit (of wat slechts een .ivaud bestand is natuurlijk), dan moet je het volgende doen: Download, mocht je dat nog niet gedaan hebben, Spark IV. Browse weer naar GTA IV. Ga nu naar Grand Theft Auto IV > pc > Audio > Sfx > STREAMED_VEHICLES.rpf. Eigenlijk gaat dit hetzelfde als hierboven. Zorg dat je een backup hebt van de originele .ivaud, door op export te drukken en het op je pc op te slaan, en zorg dat de naam van de .ivaud die je gedownload hebt dezelfde is als de .ivaud waarvan je een backup hebt gemaakt. Selecteer daarna "import" en je kunt de gedownloade .ivaud importeren. Als het goed is wordt de verandering weer blauw geselecteerd, druk vervolgens op "save" om het op te slaan. Groot nadeel is dat -uiteraard- niet per voertuig afzonderlijk een geluid is, je pakt altijd een groep. Indien je dus een bestand wijzigt, zulle alle auto's uit die groep het nieuwe geluid hebben. Uiteraard kan dit wel mooi zijn, het zijn immers dezelfde soort auto's, maar het zou toch raar zijn als je één auto een flitsende sportauto maakt, terwijl de rest een stel tweede hands lelijke autootjes zijn (met ineens een geweldige motor). Kijk voor een lijst van de sounds met corresponderende .ivaud file in dit topic. Dan weet je in ieder geval van welke auto je het geluid (mee)verandert. Dit heb ik zelf niet getest; maar het is niet zo moeilijk en heb er al regelmatig wat over gelezen. Je moet gewoon een goede backup maken van je vehicles.ide en dan kan er helemaal niets fout gaan (want je zet gewoon je backup terug). Dus doe het volgende: Ga naar Grand Theft Auto IV > common > data en kopieer vehicles.ide naar een andere plek op je computer als backup. Open de vehicles.ide. Dit kan je gewoon openen in kladblok of notepad++. Zoek de auto waarvan je het geluid wilt veranderen. Kijk daar naar de vijfde parameter van de auto (die heet Game Name). Dus bijvoorbeeld: airtug, airtug, car, AIRTUG, AIRTUG, VEH@VAN, NULL. Dan is het de roodgekleurde parameter die je moet veranderen in de naam van een andere. Nadeel is dat ingame ook de naam van de auto verandert in de naam die je hier opgeeft, maar dat zal je voor lief moeten nemen. Let wel op dat een hoop andere parameters niet wijzigen. Het maakt hierbij bijvoorbeeld niet uit of je de naam verandert in Infernus of in de Super GT (uiteraard wel voor de naam, maar niet voor het geluid), omdat de geluiden van Infernus en Super GTA hetzelfde zijn, zie de Vehicle Sound Directory waarnaar ik in de uitleg hierboven een link heb gezet. Opties genoeg dus om te krijgen wat jij wilt; zeker niet gelijk zeggen dat iets niet mogelijk is. Reageren
PatrickBateman Geplaatst: 18 december 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 18 december 2013 Thanks voor de uitgebreide uitleg, ik kan er mee aan de slag zodra ik thuis ben! MAAR... kan ik hiermee dan bijvoorbeeld 3 mod auto's (Ferrari, Lamborghini, Porsche) allemaal het geluid geven van de Infernus? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 18 december 2013 Rapport Geplaatst: 18 december 2013 Dat kan het makkelijkst door de auto's te vervangen die het geluid van een Infernus hebben. Dat zijn volgens de lijst uit de post hierboven met de Comet, de Infernus en de Super GT. Deze hebben hetzelfde geluid (genaamd "SUPERCAR_2"). Wat je ook kan doen, is een andere auto hetzelfde geluid (en game-naam) geven als een Comet, Infernus of Super GT. Dat is de derde mogelijkheid hierboven beschreven. Dan kan je dus naast de Comet, Infernus en Super GT uit het "echte" spel ook nog andere auto's met hetzelfde geluid krijgen. Mocht je het geluid van de Infernus nog niet alles vinden, dan kan je altijd SUPERCAR_2 opzoeken op de tweede manier als hierboven beschreven en die vervangen door een betere die je op het internet gevonden hebt. Reageren
PatrickBateman Geplaatst: 18 december 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 18 december 2013 Many thanks! Die laatste methode werkt perfect en is ook nog is makkelijk. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 18 december 2013 Rapport Geplaatst: 18 december 2013 Graag gedaan, maar mocht je alsnog niet blij zijn met het geluid, vergeet dan de tweede optie niet! (En geef niet zo snel op, er is giga veel mogelijk in SA. ) >>> Door Hanneswasco: In SA is inderdaad veel mogelijk, maar wat heeft dat hier mee te maken? Reageren
PatrickBateman Geplaatst: 18 december 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 18 december 2013 2e Optie heb ik al is gedaan maar al die sound mods die de mensen maken vallen zwaar tegen. Liever geen San Andreas meer, heb die mod tijd daar achter de rug. En ik wilde juist GTA IV vanwege de veel betere graphics. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.