De titel van het topic zegt het al, waarop hoop jij? Wat zou jij graag zien in 'n volgende Red Dead? Wat moet absoluut blijven, wat moet er anders? Ik heb daarom het volgende lijstje speerpunten bedacht, aan jullie de taak deze in te vullen. Uiteraard gebruik makend van ...
Groot, groter, grootst. Minimaal de size van GTA V, bestaande uit 5 gebieden gescheiden door rivieren en bergketens.
1, Oostkust - Glooiende graslanden en kleine bergen begroeid met naaldbossen, boerderijen, New York en Boston,
2, Midwesten - Loof- en naaldbossen overgaand in prairielanschap, ranches en 'n enkel dorpje, diverse indianenstammen.
3, Westkust - Heuvels en hoge bergen met loofbossen, goudmijnen en mijnwerkerssteden, div. dorpen en indianenstammen
4, Zuidwesten - Woestijnland met tafelbergen en bebost moerasland, de stad Charlotte, 'n enkel dorp en meerdere plantages
5, Mexico - Woestijn en prairielandschap, meerdere dorpen en 'n klein stadje, diverse hacienda's en indianenstammen
De Protagonist(en)
>>John Marston - Bill Williamson - Dutch van der Linde
Het verhaal
Renegades is 'n prequel. Het verhaal begint met 'n jonge John Marston in de nadagen vd Amerikaanse burgeroorlog. Na de burgeroorlog keert hij terug op de ouderlijke plantage, om er daar achter te komen dat alles vernietigd is. John zou John niet zijn als hij zich hierdoor uit het veld zou laten slaan. Hij vertrekt naar het stadje Charlotte om daar 'n nieuw leven op te bouwen en ontmoet daar de lieftallige Isabella. Deze wordt echter samen met haar goede vriendin Sarah Jean op brute wijze verkracht en vermoord door 'n stel dronken Yankees na 'n avond in het theater. Amper bekomen van dit nieuws en niet wetende hoe het nu verder moet zet hij 't op 'n zuipen in de lokale saloon, raakt in gevecht met wat blauwbloezen en komt zo in de bak terecht. Daar leert hij Bill Williamson kennen, en samen ontsnappen zij na verloop van tijd. Zinnend op wraak trekken ze door het land, levend van vee- en paardendiefstal, met justitie op hun hielen. Als het hen echt te heet onder de voeten wordt, trekken ze de El Paso over en verdwijnen in Mexico alwaar ze Dutch van der Linde en z'n bende tegen het lijf lopen. In ruil voor hulp bij de zoektoch naar de verkrachters/moordenaars van z;n geliefde, sluiten zij zich aan bij zijn bende en gaan al rovend de USA door. Totdat John op 'n dag het hoertje Abigail ontmoet. Zij doet hem inzien dat wraak niet de weg is, zij haalt hem over om 'n deugdzaam leven te gaan lijden. John stapt uit de gang, vertrekt samen met haar en bendelid "Uncle" naar het oosten en de rest is Red Dead Redemption
Side-Missies
1, Ieder dorp heeft 1 en iedere stad heeft 3 banken die elk op meerdere wijzes te beroven zijn. Bijvoorbeeld dmv grof geweld, of door simpelweg in te breken. Je keuzes bepalen het verdere verloop. Kies je ervoor om 's nachts in te breken door met je paard de tralies voor het raampje achter weg te trekken, dan zul je zelf de kluis moeten forceren. Dit kan dmv dynamiet, of door de cijfercode te kraken. Bij optie 1 komen de sherrif en z'n deputy's direct in actie, maar voor optie 2 heb je maar beperkt de tijd. Loop je gewoon naar binnen en bedreig je het personeel, dan hangt alles af van crowd control. Laat je iemand ontsnappen of los je 'n schot, ook dan komen de sherrif en z'n deputy's in aktie met 'n heftige shoot-out tot gevolg.
2, Er doorkruisen 3 treinen en 5 postkoetsen het land die op specifieke lokaties te beroven zijn. Ieder gebied heeft 2 lokaties (1 vd trein, 1 vd postkoets) waar dit kan, iedere lokatie heeft z'n eigen optie hoe dit te doen. Zo kun je er met 'n groepje paarden achteraan rennen en op de trein/postkoets klimmen, kun je het spoor/pad blokkeren en kun je vanaf hoger gelegen grond op de trein/koets springen.
3, Vee- en paardendiefstal is mogelijk rond iedere ranch/boerderij/hacienda. Round up the herd en breng ze naar het dichtstbijzijnde station. Hier kun je ze verkopen voor 'n mooi prijsje per stuk. Hoe meer er levend aankomen, hoe beter de beloning. Houd er echter wel rekening mee dat je 'n posse achter je aan krijgt en/of er kapers op de loer liggen. En dan zijn er ook nog eens de Indianen en vele roofdieren die de wildernis bewonen.
4, Barfights and shootouts.
5, Speel 'n potje Poker, blackjack of dobbelen in iedere saloon of speel de slots en neem deel aan 'n pokertoernooi op de SS Mississippi riverboat and casino.
6, Jacht - dit is niet alleen 'n sidemissie, maar ook noodzaak. Een mens moet nu eenmaal eten nietwaar. Verkregen huiden ed kunnen gebruikt worden om gebruiksvoorwerpen of medicatie van te maken. Ook kun je dit verkopen, al heeft ieder soort winkel z'n eigen benodigde goederen. Niet alles is dan ook overal te verkopen. Het wild varieert, net als in RD2, per gebied en is uiteraard geheel passend bij dat gebied.
7, Rodeo's - show your skills en tem wilde stieren en/of paarden in de rondtrekkende rodeoshows.
8, Random Characters die je pom de meest uiteenlopende gunsten vragen.
De Wapens
Al het normale wapentuig uit die tijd. Dus geen automatische pistolen.
De protagonisten dragen standaard 1 revolver en 'n dolk, that's it. Gedurende het spel kun je jezelf uitrusten met 'n tweede holster en bijbehorend revolver. Wel is er direct de optie hoe deze te dragen. Opzij met kolf naar voren/achter, half op de buik, of juist op de rug. Voor al het overig wapentuig (dynamiet, rifle, shotgun) dien je eerst in het bezit te zijn van 'n paard met de benodigde tassen/holsters. Ieder paard kan 2 geweerholsters en 2 zadeltassen bij zich dragen, deze zul je echter eerst vrij moeten spelen en kopen bij de gunsmith. Ook is er ruimte voor 'n lasso. Aangekomen bij 'n (side)missielokatie dien je 'n keuze te maken welk vd wapens je extra meeneemt, naast je revolver. Aangezien je maar 1 hand vrij hebt, kun je ook maar 1 extra wapen meenemen. Zolang je dit wapen bij je draagt, kun je ook maar 1 revolver gebruiken. Uiteraard geld voor alle wapens dat er gedurende het spel betere versies beschikbaar komen bij de gubsmith.
Transport
Paarden, ezels, treinen, postkoetse, div. rijtuigen, kano's, roeiboten, pontjes en de SS Mississippi riverboat and casino .... absoluut geen auto's, ook niet onbruikbare. Neem je de trein of postkoets, dan blijft je paard achter in de opstapplaats. Tenzij je het nobele dier in de trein laad, of achter de koets bind. Wanneer je ervoor kiest je paard achter te laten, dan heb je slechts 2 ingame dagen de tijd terug te keren. Zoniet, dan is je paard voorgoed verdwenen, incl. eventuele wapens en holsters. Wapens en holsters zullen dan opnieuw gekocht moeten worden, net als een nieuw paard bij de OK Coral. Een paard kun je ook vangen en temmen in de wijde natuur, of ... je steelt er gewoon eentje. In dat laatste geval moet je er wel rekening mee houden dat je 'n wanted level oploopt.
Overigen
Savegames - Wanneer je in de gevangenis zit, gebeurd je meerdere malen, save je je game in je cel. Eenmaal op vrije voeten dan zijn er drie opties om 'n game te saven: 1, Slapen in openlucht/tent - 2, Hotelkamer met of zonder prostituee - 3, Thuis of in een vd hide-outs die je gedurende het spel krijgt.
Kleding - Volledig aanpasbaar en te koop bij kleermakers die in iedere stad te vinden zijn. Jassen en hoeden ook verkrijgbaar in General Stores. Stijl geheel afhankelijk vd lokaties van deze zaken, zo vind je in Mexico geen cowboyhoed en in Charlotte geen Sombrero.
Voedsel en medicijnen - Te koop bij iedere general store of zelf te verzorgen dmv jacht.
Bewerkt: door Joriz Lijstje wat gebruikersvriendelijker gemaakt. ;)
De titel van het topic zegt het al, waarop hoop jij? Wat zou jij graag zien in 'n volgende Red Dead? Wat moet absoluut blijven, wat moet er anders? Ik heb daarom het volgende lijstje speerpunten bedacht, aan jullie de taak deze in te vullen. Uiteraard gebruik makend van ...
Ik trap vast af:
De Titel
Red Dead Renegades
De Map
Groot, groter, grootst. Minimaal de size van GTA V, bestaande uit 5 gebieden gescheiden door rivieren en bergketens.
1, Oostkust - Glooiende graslanden en kleine bergen begroeid met naaldbossen, boerderijen, New York en Boston,
2, Midwesten - Loof- en naaldbossen overgaand in prairielanschap, ranches en 'n enkel dorpje, diverse indianenstammen.
3, Westkust - Heuvels en hoge bergen met loofbossen, goudmijnen en mijnwerkerssteden, div. dorpen en indianenstammen
4, Zuidwesten - Woestijnland met tafelbergen en bebost moerasland, de stad Charlotte, 'n enkel dorp en meerdere plantages
5, Mexico - Woestijn en prairielandschap, meerdere dorpen en 'n klein stadje, diverse hacienda's en indianenstammen
De Protagonist(en)
>>John Marston - Bill Williamson - Dutch van der Linde
Het verhaal
Renegades is 'n prequel. Het verhaal begint met 'n jonge John Marston in de nadagen vd Amerikaanse burgeroorlog. Na de burgeroorlog keert hij terug op de ouderlijke plantage, om er daar achter te komen dat alles vernietigd is. John zou John niet zijn als hij zich hierdoor uit het veld zou laten slaan. Hij vertrekt naar het stadje Charlotte om daar 'n nieuw leven op te bouwen en ontmoet daar de lieftallige Isabella. Deze wordt echter samen met haar goede vriendin Sarah Jean op brute wijze verkracht en vermoord door 'n stel dronken Yankees na 'n avond in het theater. Amper bekomen van dit nieuws en niet wetende hoe het nu verder moet zet hij 't op 'n zuipen in de lokale saloon, raakt in gevecht met wat blauwbloezen en komt zo in de bak terecht. Daar leert hij Bill Williamson kennen, en samen ontsnappen zij na verloop van tijd. Zinnend op wraak trekken ze door het land, levend van vee- en paardendiefstal, met justitie op hun hielen. Als het hen echt te heet onder de voeten wordt, trekken ze de El Paso over en verdwijnen in Mexico alwaar ze Dutch van der Linde en z'n bende tegen het lijf lopen. In ruil voor hulp bij de zoektoch naar de verkrachters/moordenaars van z;n geliefde, sluiten zij zich aan bij zijn bende en gaan al rovend de USA door. Totdat John op 'n dag het hoertje Abigail ontmoet. Zij doet hem inzien dat wraak niet de weg is, zij haalt hem over om 'n deugdzaam leven te gaan lijden. John stapt uit de gang, vertrekt samen met haar en bendelid "Uncle" naar het oosten en de rest is Red Dead Redemption
Side-Missies
1, Ieder dorp heeft 1 en iedere stad heeft 3 banken die elk op meerdere wijzes te beroven zijn. Bijvoorbeeld dmv grof geweld, of door simpelweg in te breken. Je keuzes bepalen het verdere verloop. Kies je ervoor om 's nachts in te breken door met je paard de tralies voor het raampje achter weg te trekken, dan zul je zelf de kluis moeten forceren. Dit kan dmv dynamiet, of door de cijfercode te kraken. Bij optie 1 komen de sherrif en z'n deputy's direct in actie, maar voor optie 2 heb je maar beperkt de tijd. Loop je gewoon naar binnen en bedreig je het personeel, dan hangt alles af van crowd control. Laat je iemand ontsnappen of los je 'n schot, ook dan komen de sherrif en z'n deputy's in aktie met 'n heftige shoot-out tot gevolg.
2, Er doorkruisen 3 treinen en 5 postkoetsen het land die op specifieke lokaties te beroven zijn. Ieder gebied heeft 2 lokaties (1 vd trein, 1 vd postkoets) waar dit kan, iedere lokatie heeft z'n eigen optie hoe dit te doen. Zo kun je er met 'n groepje paarden achteraan rennen en op de trein/postkoets klimmen, kun je het spoor/pad blokkeren en kun je vanaf hoger gelegen grond op de trein/koets springen.
3, Vee- en paardendiefstal is mogelijk rond iedere ranch/boerderij/hacienda. Round up the herd en breng ze naar het dichtstbijzijnde station. Hier kun je ze verkopen voor 'n mooi prijsje per stuk. Hoe meer er levend aankomen, hoe beter de beloning. Houd er echter wel rekening mee dat je 'n posse achter je aan krijgt en/of er kapers op de loer liggen. En dan zijn er ook nog eens de Indianen en vele roofdieren die de wildernis bewonen.
4, Barfights and shootouts.
5, Speel 'n potje Poker, blackjack of dobbelen in iedere saloon of speel de slots en neem deel aan 'n pokertoernooi op de SS Mississippi riverboat and casino.
6, Jacht - dit is niet alleen 'n sidemissie, maar ook noodzaak. Een mens moet nu eenmaal eten nietwaar. Verkregen huiden ed kunnen gebruikt worden om gebruiksvoorwerpen of medicatie van te maken. Ook kun je dit verkopen, al heeft ieder soort winkel z'n eigen benodigde goederen. Niet alles is dan ook overal te verkopen. Het wild varieert, net als in RD2, per gebied en is uiteraard geheel passend bij dat gebied.
7, Rodeo's - show your skills en tem wilde stieren en/of paarden in de rondtrekkende rodeoshows.
8, Random Characters die je pom de meest uiteenlopende gunsten vragen.
De Wapens
Al het normale wapentuig uit die tijd. Dus geen automatische pistolen.
De protagonisten dragen standaard 1 revolver en 'n dolk, that's it. Gedurende het spel kun je jezelf uitrusten met 'n tweede holster en bijbehorend revolver. Wel is er direct de optie hoe deze te dragen. Opzij met kolf naar voren/achter, half op de buik, of juist op de rug. Voor al het overig wapentuig (dynamiet, rifle, shotgun) dien je eerst in het bezit te zijn van 'n paard met de benodigde tassen/holsters. Ieder paard kan 2 geweerholsters en 2 zadeltassen bij zich dragen, deze zul je echter eerst vrij moeten spelen en kopen bij de gunsmith. Ook is er ruimte voor 'n lasso. Aangekomen bij 'n (side)missielokatie dien je 'n keuze te maken welk vd wapens je extra meeneemt, naast je revolver. Aangezien je maar 1 hand vrij hebt, kun je ook maar 1 extra wapen meenemen. Zolang je dit wapen bij je draagt, kun je ook maar 1 revolver gebruiken. Uiteraard geld voor alle wapens dat er gedurende het spel betere versies beschikbaar komen bij de gubsmith.
Transport
Paarden, ezels, treinen, postkoetse, div. rijtuigen, kano's, roeiboten, pontjes en de SS Mississippi riverboat and casino .... absoluut geen auto's, ook niet onbruikbare. Neem je de trein of postkoets, dan blijft je paard achter in de opstapplaats. Tenzij je het nobele dier in de trein laad, of achter de koets bind. Wanneer je ervoor kiest je paard achter te laten, dan heb je slechts 2 ingame dagen de tijd terug te keren. Zoniet, dan is je paard voorgoed verdwenen, incl. eventuele wapens en holsters. Wapens en holsters zullen dan opnieuw gekocht moeten worden, net als een nieuw paard bij de OK Coral. Een paard kun je ook vangen en temmen in de wijde natuur, of ... je steelt er gewoon eentje. In dat laatste geval moet je er wel rekening mee houden dat je 'n wanted level oploopt.
Overigen
Savegames - Wanneer je in de gevangenis zit, gebeurd je meerdere malen, save je je game in je cel. Eenmaal op vrije voeten dan zijn er drie opties om 'n game te saven: 1, Slapen in openlucht/tent - 2, Hotelkamer met of zonder prostituee - 3, Thuis of in een vd hide-outs die je gedurende het spel krijgt.
Kleding - Volledig aanpasbaar en te koop bij kleermakers die in iedere stad te vinden zijn. Jassen en hoeden ook verkrijgbaar in General Stores. Stijl geheel afhankelijk vd lokaties van deze zaken, zo vind je in Mexico geen cowboyhoed en in Charlotte geen Sombrero.
Voedsel en medicijnen - Te koop bij iedere general store of zelf te verzorgen dmv jacht.
Bewerkt: door Joriz
Lijstje wat gebruikersvriendelijker gemaakt. ;)