Jump to content
Geplaatst:
comment_2131692

euro_2016_logo_detail.jpg

Het is nog een tijdje van ons bed, maar toch zijn er al volop voorbereidingen bezig voor het

Europees Kampioenschap Voetbal 2016 à la France

Verdeling_zpsd0c32198.png

UEFA heeft recent de nieuwe plannen voorgesteld aan het publiek met paar belangrijke punten! Aan wat kunnen we ons verwachten?

• Er zijn 24 landen die de eindrondes spelen op het EK (dat zijn er 8 meer)

Er zijn 9 groepen ingedeeld met de 6 landen (1 groep met 5 landen);

• Eerste en tweede gaan rechtstreeks door naar de eindronde
  • Het best derde geëindigde land met de meeste punten gaat ook mee naar de eindronde
  • Terwijl de andere derdes de barrage matchen moeten spelen om nog een ticket te bemachtigen
  • Laatste twee landen gaan niet mee

Potverdeling_zps9cceda42.png

De potten zijn al door de UEFA verdeelt. Deze zijn niet verdeelt volgen de FIFA-ranking, maar simpelweg door de prestaties van de voorbije jaren. Veel forumleden zullen deze beslissing beter vinden... :)

Loting_zps8ea62bba.png

Loting is gebeurt en het ziet er naar uit dat België en Nederland een gunstige loting hebben, top!

draw.jpg

Speelsteden_zps7117808d.png

De speelsteden zijn vrijwel bekende stadions waar momenteel sterke Fransen ploegen spelen (PSG, Marseille, etc.)

• Lens
  • Villeneuve-d'Ascq (Lille)
  • Saint - Denise
  • Parijs
  • St-Etienne
  • Lyon
  • Bordeaux
  • Toulouse
  • Marseille
  • Nice

Untitled_zpsaaa797c5.png

Speeldagen_zpsb2e262bb.png

De matchen worden ook anders gespeeld. Ik citeer:

Kwalificatiewedstrijden afgewerkt op elke dag van de week, behalve woensdag. De eerste speeldag van de kwalificaties wordt gespreid over zondag 7, maandag 8 en dinsdag 9 september 2014. De tiende en laatste speeldag vindt plaats van 11 tot 13 oktober 2015
Bron: http://www.ad.nl/ad/...e-avonden.dhtm

>>> Door Guardian1980: Het duurt inderdaad nog even, maar toch pinned.<<<

Bewerkt: door BelgiumRedDevils

• Reacties 308
  • Bezichtigingen 19.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2337377

Gekke is, ik heb oranje in geen tijden zo goed zien spelen... Een onoplettendheid en een dubbele enorme fout (Blind/Cillessen) en het staat 2-0, maar buiten dat is het zo slecht nog niet.

:7 :7 :7

Geplaatst:
comment_2337395

Hoezo provocerend? De Turken toeteren altijd, ongeacht de tegenstander.

Bij de 3-0 was er toch wel een duidelijke fout, spel had nooit mogen doorgaan.

Ten eerste is het erger als het tegen Nederland is. Vind het altijd al storend.

Ten tweede vind ik het walgelijk als je in een land woont en vervolgens op die manier zout in wonden van landgenoten gaat gooien. Andersom gebeurt dit immers ook niet.

Ten derde vind ik het sowieso al erg als mensen die in Nederland geboren en getogen zijn in een wedstrijd als dit voor Turkije zijn. Tja, is misschien niet zo politiek correct, maar vind ik wel. :)

Ohja eerste auto's al gehoord.

Geplaatst:
comment_2337402

Ik kan nu natuurlijk een heel verhaal gaan schrijven over hoe klote ik me voel en gaan huilen, maar dat zal heel lang duren en uiteindelijk verdient Oranje het natuurlijk niet. Dus ik bekijk het positief in hoeverre dat kan en ga een zomer lang onze Zuiderburen supporteren. Zal natuurlijk lang niet met zo veel gevoel en emotie zijn als bij Oranje maar dan maak ik ook eens mee hoe het is om een "neutraal" WK mee te maken.

Bewerkt: door KoningJesper

Geplaatst:
comment_2337407

Geen EK volgend jaar voor Nederland, dus dat wordt België aanmoedigen.

Hoewel, aan de ene kant wel jammer want anders was ik zeker naar Frankrijk afgereisd.

Bewerkt: door Noretz

Geplaatst:
comment_2337409

Zo, dat was leuk.

Van der Wiel gewoon weer in de basis. Zeg maar dag tegen je EK :'(

Wie wilde je er dan inzetten? Tete?

Zal nu toch moeten in de volgende wedstrijd :7

Geplaatst:
comment_2337423

Turkije heeft 4 punten nodig tegen Tsjechië en IJsland, moet helaas te doen zijn. We moeten ons maar richten op het WK, een heel nieuw team moet er gaan komen; de generatie Robben/van Persie/Sneijder is wel voorbij en zullen er niet meer zijn in 2018. Er komen best wel wat talenten aan natuurlijk maar het is nog maar de vraag of die echt doorgroeien naar dat niveau.

Gaat toch wel een hele aparte zomer worden; een EK zonder Oranje... :(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.