Jump to content
Geplaatst:
comment_2131692

euro_2016_logo_detail.jpg

Het is nog een tijdje van ons bed, maar toch zijn er al volop voorbereidingen bezig voor het

Europees Kampioenschap Voetbal 2016 à la France

Verdeling_zpsd0c32198.png

UEFA heeft recent de nieuwe plannen voorgesteld aan het publiek met paar belangrijke punten! Aan wat kunnen we ons verwachten?

• Er zijn 24 landen die de eindrondes spelen op het EK (dat zijn er 8 meer)

Er zijn 9 groepen ingedeeld met de 6 landen (1 groep met 5 landen);

• Eerste en tweede gaan rechtstreeks door naar de eindronde
  • Het best derde geëindigde land met de meeste punten gaat ook mee naar de eindronde
  • Terwijl de andere derdes de barrage matchen moeten spelen om nog een ticket te bemachtigen
  • Laatste twee landen gaan niet mee

Potverdeling_zps9cceda42.png

De potten zijn al door de UEFA verdeelt. Deze zijn niet verdeelt volgen de FIFA-ranking, maar simpelweg door de prestaties van de voorbije jaren. Veel forumleden zullen deze beslissing beter vinden... :)

Loting_zps8ea62bba.png

Loting is gebeurt en het ziet er naar uit dat België en Nederland een gunstige loting hebben, top!

draw.jpg

Speelsteden_zps7117808d.png

De speelsteden zijn vrijwel bekende stadions waar momenteel sterke Fransen ploegen spelen (PSG, Marseille, etc.)

• Lens
  • Villeneuve-d'Ascq (Lille)
  • Saint - Denise
  • Parijs
  • St-Etienne
  • Lyon
  • Bordeaux
  • Toulouse
  • Marseille
  • Nice

Untitled_zpsaaa797c5.png

Speeldagen_zpsb2e262bb.png

De matchen worden ook anders gespeeld. Ik citeer:

Kwalificatiewedstrijden afgewerkt op elke dag van de week, behalve woensdag. De eerste speeldag van de kwalificaties wordt gespreid over zondag 7, maandag 8 en dinsdag 9 september 2014. De tiende en laatste speeldag vindt plaats van 11 tot 13 oktober 2015
Bron: http://www.ad.nl/ad/...e-avonden.dhtm

>>> Door Guardian1980: Het duurt inderdaad nog even, maar toch pinned.<<<

Bewerkt: door BelgiumRedDevils

• Reacties 308
  • Bezichtigingen 19.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2347461

Crap. Geen Nederland volgend jaar. Gelukkig is Hofplein door politie hier afgezet, wordt nu al gek van al het getoeter... Stelletje asocialen... Hoop dat Turkije niet door de kwalificatie heen komt en dat Belgie het EK wint. smile3.gif

Dan kan Nederland nu gaan bouwen. Het was al poosje vergane glorie, het was puur afwachten wanneer dit zou gebeuren. Ondanks de goede prestaties op afgelopen 2 WK's.

Stond net vast met mn auto op het Hofplein. :7 Het was inderdaad iets drukker dan ik verwacht had. :7 Maarja, op het vorige WK stond het Hofplein ook iedere keer vol met toeterende mensen na iedere overwinning van Nederland. Wat maakt het uit joh? :puh:

Er zal wel niks meer in de buurt georganiseerd worden nu Nederland er uit ligt. :(

Geplaatst:
comment_2347467

Het toppunt van vernedering: op dezelfde avond dat het Nederlands voetbal officieel een dieptepunt bereikt, komt België op nummer 1 van de wereldranglijst te staan. :-(

Geplaatst:
comment_2347484

Gefeliciteerd Belgen!

Echt beschamend dat Oranje ons voetbalteam is. Belachelijk gespeeld de afgelopen wedstrijden en ze verdienen het daardoor ook niet om überhaupt één voet in Frankrijk neer te zetten. Ik kan overigens absoluut niet begrijpen dat Danny Blind en Bertje van Oostveen niet de eer aan henzelf houden; ze moeten toch gewoon opstappen?

Ik ben benieuwd hoe het over een aantal jaar gaat op het WK. In die tijd moet een Jordy Clasie wel de leiding pakken bij Oranje en moeten hier en daar wat talenten doorstromen. Met een Tete, Riedewald, Zoet, en ga zo maar door, redden we het nooit.

Geplaatst:
comment_2347728

Bierbuikje, pas op dat je nu niet té veel als een fanatieke Rode Duivels-supporter gaat klinken he. Het is al beschamend genoeg dat we ons eigen elftal voorlopig niet aan kunnen moedigen, maar laten we niet al onze Nederlandse waardigheid verliezen!

Geplaatst:
comment_2347794

Ja, sprekend toch:

Wat een carrière.

Het is al beschamend genoeg dat we ons eigen elftal voorlopig niet aan kunnen moedigen, maar laten we niet al onze Nederlandse waardigheid verliezen!

Waardigheid? Meer dan de helft van de Nederlanders die ik op Facebook ken hebben zich al ingeschreven voor de Duivel-cursus. Op een zekere manier uniek te noemen.

Geplaatst:
comment_2347821

Ja, sprekend toch:

Wat een carrière.

Het is al beschamend genoeg dat we ons eigen elftal voorlopig niet aan kunnen moedigen, maar laten we niet al onze Nederlandse waardigheid verliezen!

Waardigheid? Meer dan de helft van de Nederlanders die ik op Facebook ken hebben zich al ingeschreven voor de Duivel-cursus. Op een zekere manier uniek te noemen.

Ik moet me ook nog inschrijven, is er nog plek?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.