Jump to content
Geplaatst:
comment_2131692

euro_2016_logo_detail.jpg

Het is nog een tijdje van ons bed, maar toch zijn er al volop voorbereidingen bezig voor het

Europees Kampioenschap Voetbal 2016 à la France

Verdeling_zpsd0c32198.png

UEFA heeft recent de nieuwe plannen voorgesteld aan het publiek met paar belangrijke punten! Aan wat kunnen we ons verwachten?

• Er zijn 24 landen die de eindrondes spelen op het EK (dat zijn er 8 meer)

Er zijn 9 groepen ingedeeld met de 6 landen (1 groep met 5 landen);

• Eerste en tweede gaan rechtstreeks door naar de eindronde
  • Het best derde geëindigde land met de meeste punten gaat ook mee naar de eindronde
  • Terwijl de andere derdes de barrage matchen moeten spelen om nog een ticket te bemachtigen
  • Laatste twee landen gaan niet mee

Potverdeling_zps9cceda42.png

De potten zijn al door de UEFA verdeelt. Deze zijn niet verdeelt volgen de FIFA-ranking, maar simpelweg door de prestaties van de voorbije jaren. Veel forumleden zullen deze beslissing beter vinden... :)

Loting_zps8ea62bba.png

Loting is gebeurt en het ziet er naar uit dat België en Nederland een gunstige loting hebben, top!

draw.jpg

Speelsteden_zps7117808d.png

De speelsteden zijn vrijwel bekende stadions waar momenteel sterke Fransen ploegen spelen (PSG, Marseille, etc.)

• Lens
  • Villeneuve-d'Ascq (Lille)
  • Saint - Denise
  • Parijs
  • St-Etienne
  • Lyon
  • Bordeaux
  • Toulouse
  • Marseille
  • Nice

Untitled_zpsaaa797c5.png

Speeldagen_zpsb2e262bb.png

De matchen worden ook anders gespeeld. Ik citeer:

Kwalificatiewedstrijden afgewerkt op elke dag van de week, behalve woensdag. De eerste speeldag van de kwalificaties wordt gespreid over zondag 7, maandag 8 en dinsdag 9 september 2014. De tiende en laatste speeldag vindt plaats van 11 tot 13 oktober 2015
Bron: http://www.ad.nl/ad/...e-avonden.dhtm

>>> Door Guardian1980: Het duurt inderdaad nog even, maar toch pinned.<<<

Bewerkt: door BelgiumRedDevils

• Reacties 308
  • Bezichtigingen 19.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2132523

Nu ja, niet dat Nederland de slechtste van de groepshoofden is, er zitten er veel slechtere tussen. Dan was de FIFA ranking toch iets beter.. :7

FIFA ranking beter? Terwijl ten tijde van de loting de hele ranking weer anders was dan de ranking die ze gebruikten, waardoor de top 8 niet hetzelfde was. Waardoor landen met een hogere FIFA ranking geen groepshoofd werden? Die hele FIFA ranking is gewoon random, willekeurig. Afhankelijk van wel of niet een oefenwedstrijd spelen; ongeacht of ze wonnen...dat snap ik nog niet. Snap dat de Belgen blij zijn met de FIFA ranking, dat zou ik andersom ook zeker zijn, maar het gaat we bij mij echt niet in dat Nederland geen groepshoofd is geworden omdat ze twee oefenwedstrijden hebben gespeeld en gewonnen. Als ze dat niet hadden gedaan had Nederland hoger gestaan. Dan is het toch willekeur? Ook hoe snel alles verandert... Zo erg dat de loting eigenlijk al verkeerd was imo (voor Nederland maakte het overigens niet uit, maar dat ter zijde). Slaat nergens op om zo'n lijst te gebruiken als maatstaf. :N

Geplaatst:
comment_2132856
Goeie, maar vertel ons dan eens welke landen volgens jouw groepshoofd zouden moeten zijn, en waarom die dat meer verdienen dan Nederland. Ik zou het on-ge-loof-lijk knap vinden als het je lukt om met een dergelijke lijst te komen, waar Nederland door in pot 2 terecht zou komen.

Dat kan ik inderdaad niet (...)

Beetje vreemd om dan te roepen dat het "belachelijk" is dat Nederland groepshoofd is bij de EK-kwalificatie.

Als Oranje speelstad Marseille of Nice heeft ga ik er een mooie vakantie omheen plannen. :tu:

Goed plan! Dan hoeft het van mij niet eens zozeer Marseille of Nice te zijn, een andere stad vind ik ook prima om een keer zo'n eindtoernooi mee te maken. Voorlopig de laatste echte kans, want hoe ze dat EK daarna vorm gaan geven vind ik geen echt EK meer. En de WK's zijn de komende 3 keer te ver weg...

Een mooie afwisseling, op het WK België reekshoofd en op het EK Nederland reekshoofd :)

Nu loop je wel heel ver op de feiten vooruit :7

Bewerkt: door NandroDavids

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2132877

Belachelijk is het wel een niet. Mijn mening is dat wanneer Nederland groepshoofd is en in pot 1 beland, ongeacht voor een Wereldkampioenschap of en EK, dat België daar even veel recht heeft om samen met Oranje in pot 1 te zitten.

Zeker nu we als buurlanden even veel voetbalkwaliteiten hebben met een paar kleine details na, en dat de Rode Duivels zich bij de 'Big Boys' als Engeland, Nederland en Frankrijk mag bijbehoren. :7

Eerlijk gezegd vonden (en zal nu nog altijd zijn) dat België op het komend WK reekshoofd is ook zeer "belachelijk".

• 1 maand later...
Geplaatst:
comment_2156990

Met Turkije en Tsjechië heeft Nederland best wel een pittige poule geloot, ondanks dat Nederland in poule 1 zat... België heeft inderdaad flink geluk, met de makkelijkst tegenstander uit poule 1 en voor de rest wat dwergen. :)

Geplaatst:
comment_2157152

Volgens mij is het wel positief dat Nederland sterke landen heeft geloot. Over het algemeen leveren die minder problemen dan minder sterke landen.

• 6 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.