Jump to content
Geplaatst:
comment_2131692

euro_2016_logo_detail.jpg

Het is nog een tijdje van ons bed, maar toch zijn er al volop voorbereidingen bezig voor het

Europees Kampioenschap Voetbal 2016 à la France

Verdeling_zpsd0c32198.png

UEFA heeft recent de nieuwe plannen voorgesteld aan het publiek met paar belangrijke punten! Aan wat kunnen we ons verwachten?

• Er zijn 24 landen die de eindrondes spelen op het EK (dat zijn er 8 meer)

Er zijn 9 groepen ingedeeld met de 6 landen (1 groep met 5 landen);

• Eerste en tweede gaan rechtstreeks door naar de eindronde
  • Het best derde geëindigde land met de meeste punten gaat ook mee naar de eindronde
  • Terwijl de andere derdes de barrage matchen moeten spelen om nog een ticket te bemachtigen
  • Laatste twee landen gaan niet mee

Potverdeling_zps9cceda42.png

De potten zijn al door de UEFA verdeelt. Deze zijn niet verdeelt volgen de FIFA-ranking, maar simpelweg door de prestaties van de voorbije jaren. Veel forumleden zullen deze beslissing beter vinden... :)

Loting_zps8ea62bba.png

Loting is gebeurt en het ziet er naar uit dat België en Nederland een gunstige loting hebben, top!

draw.jpg

Speelsteden_zps7117808d.png

De speelsteden zijn vrijwel bekende stadions waar momenteel sterke Fransen ploegen spelen (PSG, Marseille, etc.)

• Lens
  • Villeneuve-d'Ascq (Lille)
  • Saint - Denise
  • Parijs
  • St-Etienne
  • Lyon
  • Bordeaux
  • Toulouse
  • Marseille
  • Nice

Untitled_zpsaaa797c5.png

Speeldagen_zpsb2e262bb.png

De matchen worden ook anders gespeeld. Ik citeer:

Kwalificatiewedstrijden afgewerkt op elke dag van de week, behalve woensdag. De eerste speeldag van de kwalificaties wordt gespreid over zondag 7, maandag 8 en dinsdag 9 september 2014. De tiende en laatste speeldag vindt plaats van 11 tot 13 oktober 2015
Bron: http://www.ad.nl/ad/...e-avonden.dhtm

>>> Door Guardian1980: Het duurt inderdaad nog even, maar toch pinned.<<<

Bewerkt: door BelgiumRedDevils

• Reacties 308
  • Bezichtigingen 19.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2239939

Voor de Nederlanders is het hopen op wat sambavoetbal vanavond, want daar zijn we na die eerdere nederlagen en slecht spel tegen Italië en Tsjechië wel een beetje aan toe. Met mensen als Robben en Afellay moet dat in theorie kunnen, nu de praktijk nog.

Geplaatst:
comment_2239942
2-0 vanavond voor België.
Dan zijn we balachlijk gemaakt door kutzak Wilmots, komaan zeg de selectie, waarom kon die brulaap niet naar Schalke 04 ofzo.

Wow, rustig. :puh: Ik bedoel dat België gaat winnen hé. :puh:

Geplaatst:
comment_2239964

EK is dan ook voor amateurs, daar kun je je beter niet vertonen als je op wereldniveau iets voor wilt stellen.

@Phoenyxar twee posts hieronder: sarcasme hè, sarcasme ;)

Bewerkt: door Froodooo

Geplaatst:
comment_2239978

Hazard speelt niet wegens een kneuzing aan de teen(zal wel tegen Bosnië spelen), ik vermoed dat Chadli z'n plaats zal innemen. Hij verdient het meer, maar volgens mij past Januzaj beter...Januzaj is qua techniek veel beter dan Chadli.

Geplaatst:
comment_2239979

Chadli is een fantastische speler vind ik, maar ik geef je geen ongelijk. Januzaj zou een interessante zet kunnen zijn, zo'n rustigere match zou hem ook (op "vriendelijke wijze") wat meer rouleren in het team.

EK is dan ook voor amateurs, daar kun je je beter niet vertonen als je op wereldniveau iets voor wilt stellen.

Aangezien het WK niet veel meer is dan het EK + Zuid-Amerikaanse landen weet je ook wel dat die uitspraak niet opgaat.

Natuurlijk wel een interessante uitspraak voor landen die naast een EK-kwalificatie grijpen.

Geplaatst:
comment_2240037

Het is een amusante match geworden. Even een zeer typische treuzelende start (2 keer lat, 3 keer paal), er dan moeten inkomen via een strafschop (terecht, maar dat terzijde) daarna wel alles gelijk open.

Geplaatst:
comment_2240051

Het gebeurt niet al te vaak, maar ik ga akkoord met Wilmots. Deze wedstrijd moeten we zo snel mogelijk vergeten. :)

Ben ik nou zo'n pessimist? Nee. Maar 't is Andorra. België heeft niet meer gedaan dan naar verwachting gepresteerd tegen een tegenstander die het woord tegenstander niet waard is. :7

Geplaatst:
comment_2240060

Ik denk dat 6-0 tegen Andorra een degelijk resultaat is (heb niks van de wedstrijd gezien) want zo vaak gebeurt het niet meer dat de kleinere Europese landen op een monsternederlaag worden getrakteerd. Italië heeft zich trouwens ook flink verslikt in een "kleintje"; 2-1 tegen Azerbeidzjan, met alle goals door één speler, verdediger Chiellini nota bene, is een overwinning, maar wel een om snel te vergeten. Hoewel de rentree van Pirlo natuurlijk wel een mooi moment is voor het voetbal.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.